Reflektory samochodowe
Reflektory samochodowe
"Czy ktoś z was orientuje się czy w Tarnobrzegu można wypolerować reflektory w samochodzie?"
Ostatnio zmieniony 08-10-2014 20:53 przez Bolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"dobre pytanie. mam zamiar zrobić to samemu znalazłem już pasty itp. tylko polerkę muszę kupić bo tarcze mam"
Ostatnio zmieniony 08-10-2014 22:07 przez nikanor, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"A gdzie kupiłeś pasty i resztę?"
Ostatnio zmieniony 08-10-2014 23:30 przez Bolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"Bolek możesz kupić papier wodny 500-1000-1500 do tego jakąś pastę polerską i sam na spokojnie wyczyścisz.Materiały wyniosą Cię jakieś 20zł plus trochę wody."
Ostatnio zmieniony 09-10-2014 00:41 przez Zielony, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"mam troszkę z carteca do czyszczenia i polerowania lakierów, myślę że do plastyków reflektorów też się nadadzą - to na wykończenie
na początek tak jak napisał zielony papier wodny i heja, tylko nie mam pomysłu jakiego sprzęta by tu użyć, czy specjalną polerkę do lakieru, czy szlifierkę kątową z regulacją obrotów wraz z gadżetem na rzepa czy gadżet przypinany do wrzeciona wiertarki na rzepa.
Do polerki lakieru to wiem co i jak a do reflektorów być może i to samo.
Edytowany przez nikanor o 09-10-2014 - 16:43. "
na początek tak jak napisał zielony papier wodny i heja, tylko nie mam pomysłu jakiego sprzęta by tu użyć, czy specjalną polerkę do lakieru, czy szlifierkę kątową z regulacją obrotów wraz z gadżetem na rzepa czy gadżet przypinany do wrzeciona wiertarki na rzepa.
Do polerki lakieru to wiem co i jak a do reflektorów być może i to samo.
Edytowany przez nikanor o 09-10-2014 - 16:43. "
Ostatnio zmieniony 09-10-2014 18:43 przez nikanor, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"Przy plastykowych reflektorach uważaj bo łatwo jest je spalić."
Ostatnio zmieniony 09-10-2014 21:06 przez A1313, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"a to szklane reflektory można polerować ? .... pewnie tak tylko po co ? przecież nie robią się matowe "
Ostatnio zmieniony 09-10-2014 21:40 przez chłop, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"A nie? ot nowina"
Ostatnio zmieniony 09-10-2014 21:57 przez A1313, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"no nie ..."
Ostatnio zmieniony 09-10-2014 22:14 przez chłop, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"W nowych modelach nie ma już szklanych reflektorów tylko plastikowe. Szklane nie matowiały i szyba nie zmieniała koloru a w plastikowych to normalne. Spalić przy polerowaniu nie spalisz jeśli będziesz używał wody do zraszania tarczy polerki."
Ostatnio zmieniony 09-10-2014 22:38 przez alek, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"to się ręcznie robi
dłużej schodzi"
dłużej schodzi"
Ostatnio zmieniony 09-10-2014 23:31 przez dado00, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"Możesz i ręcznie , ale w dzisiejszych czasach są polerki. Ręcznie czyścimy papierami wodnymi a polerujemy ręcznie lub maszynowo."
Ostatnio zmieniony 09-10-2014 23:49 przez alek, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"Czy jest w Tbg-u lub okolicy firma profesjonalnie się zajmująca czyszczeniem reflektorów i regeneracją odbłyśników?"
Ostatnio zmieniony 04-12-2015 16:39 przez bzyczek, łącznie zmieniany 1 raz.
bzyczek
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 21-05-2010 15:35
Reflektory samochodowe
"Najpierw papier od 600-800-1000-1500 później trzeba porządnie wysuszyć i użyć pasty do polerskiej do plexi (wbrew pozorom ważne,pasta do szkła może przypalić plastik , oprócz tego dużo dłużej schodzi), na koniec dla połysku poleruję pastą tempo i jest git. dobrze mieć mała końcówkę na krążki polerskie (ja używam 75mm)"
Ostatnio zmieniony 04-12-2015 22:24 przez marcinekjadi, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"Może pomoże......
zaczerpnięte od kolegi z forum RLKP
_____________________________________________________________
Lista potrzebnych rzeczy:
1. Wiadro z wodą.
2. Papiery wodne o gradacjach 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500.
3. Butelkę z atomizerem wypełnioną wodą.
4. Maszyna polerska ze stabilizacją obrotów oraz regulacją obrotów.
5. Pady polerskie do cuttingu, polishingu oraz finishu oraz pasty Menzerna FG400, PF2500 i SF4000 .
6. Zmywacz sylikonowy.
7. Ściereczki z mikrofibry.
8. Meguairs Headlight Protectant zabezpieczający reflektory przed promieniami UV na lata 9. Aplikator do nałożenia HP Megsa
Do wiadra z wodą wkładam papiery wodne w celu ich rozmoczenia się. Ma to znaczenie podczas prac nie powodując powstawania głębokich rys.
Jak widać reflektor mocno zmatowiały i zżółknięty. Spowodowane jest to uszkodzeniami powłoki UV nałożonej na klosz fabrycznie. Jak można ją uszkodzić? Myciem auta na szczotkach, zdrapywaniem lodu, śniegu drapaczką.
Na początku oklejam miejsca wokół klosza po ich uprzednim odtłuszczeniu zmywaczem sylikonowym, a oklejam aby nie uszkodzić lakieru zderzaka/błotnika.
Później przemywam reflektor zmywaczem sylikonowym w celu usunięcia zanieczyszczeń np. smolistych kropek.
Następnie biorę w dłoń papier wodny P800 i podłużnymi poziomymi ruchami dokonuję szlifowania reflektora spryskując reflektor wodą z butelki z atomizerem. Nie żałuję wody - woda ma za zadanie schłodzenia nagrzewanego przez szlifowanie reflektora, a poza tym ciągle mokry papier nie zapycha się zeszlifowanym tworzywem, tylko spływa. Papierem P800 szlifuję do momentu kiedy zejdzie powłoka UV oraz usunięte zostaną defekty typu zmatowienia/rysy. Gdy otrzymamy równomiernie matowy efekt po osuszeniu reflektora, można przejść do kolejnego szlifu papierem P1000. Tym razem szlifujemy ruchami pionowymi - z tego względu bo dzięki temu będziecie wiedzieć czy usunęliście powstałe rysy przez szlif na poprzedniej gradacji. Gdy otrzymamy równomiernie matowy efekt po osuszeniu reflektora, można przejść do kolejnego szlifu papierem P1200 zmieniając sposób szlifowania na poziomy i tak dalej do ostatniego etapu szlifowania papierem p2500. Przy szlifowaniu P2000 klosz staje się coraz bardziej klarowny.
Następnie przemywamy reflektory zmywaczem w celu usunięcia pyłków po szlifowaniu.
Ja np. na tym etapie zrywam mokrą taśmę i przyklejam nową szykując się do korekty maszyną polerską w celu uzyskania idealnej lustrzanej powierzchni. FG400 na cutting padzie odpowiednio usuwa zmatowienie po p2500, PF2500 na padzie polish usuwa defekty powstałe przez mocne cięcie, a finisz na SF4000 nadaje krystaliczność i piękne wykończenie, gdzie człowiek stoi przed samochodem i myśli, że klosza nie ma
Po korekcie przemywam lampy zmywaczem i pod halogenem sprawdzam czy występują jakieś defekty typu hologramy, jeżeli są powtarzam proces korekty maszynowej od PF2500 po finisz.
Gdy wszystko jest ok, czas efekt pracy zabezpieczyć powłoką UV. Aplikator w dłoń, i dosłownie kroplą HP rozprowadzam mgiełkę po reflektorze w czasie max 10s i od razu ścieram mikrofibrą. Czas gra tutaj kluczową rolę, czym więcej preparatu tym gorzej się go ściera a bardzo szybko schnie.
autor/nick: Pogodny
http://renaultlaguna.pl/forum/topic/117 ... =reflektor
Edytowany przez pepe71 o 05-12-2015 - 19:51. "
zaczerpnięte od kolegi z forum RLKP
_____________________________________________________________
Lista potrzebnych rzeczy:
1. Wiadro z wodą.
2. Papiery wodne o gradacjach 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 2500.
3. Butelkę z atomizerem wypełnioną wodą.
4. Maszyna polerska ze stabilizacją obrotów oraz regulacją obrotów.
5. Pady polerskie do cuttingu, polishingu oraz finishu oraz pasty Menzerna FG400, PF2500 i SF4000 .
6. Zmywacz sylikonowy.
7. Ściereczki z mikrofibry.
8. Meguairs Headlight Protectant zabezpieczający reflektory przed promieniami UV na lata 9. Aplikator do nałożenia HP Megsa
Do wiadra z wodą wkładam papiery wodne w celu ich rozmoczenia się. Ma to znaczenie podczas prac nie powodując powstawania głębokich rys.
Jak widać reflektor mocno zmatowiały i zżółknięty. Spowodowane jest to uszkodzeniami powłoki UV nałożonej na klosz fabrycznie. Jak można ją uszkodzić? Myciem auta na szczotkach, zdrapywaniem lodu, śniegu drapaczką.
Na początku oklejam miejsca wokół klosza po ich uprzednim odtłuszczeniu zmywaczem sylikonowym, a oklejam aby nie uszkodzić lakieru zderzaka/błotnika.
Później przemywam reflektor zmywaczem sylikonowym w celu usunięcia zanieczyszczeń np. smolistych kropek.
Następnie biorę w dłoń papier wodny P800 i podłużnymi poziomymi ruchami dokonuję szlifowania reflektora spryskując reflektor wodą z butelki z atomizerem. Nie żałuję wody - woda ma za zadanie schłodzenia nagrzewanego przez szlifowanie reflektora, a poza tym ciągle mokry papier nie zapycha się zeszlifowanym tworzywem, tylko spływa. Papierem P800 szlifuję do momentu kiedy zejdzie powłoka UV oraz usunięte zostaną defekty typu zmatowienia/rysy. Gdy otrzymamy równomiernie matowy efekt po osuszeniu reflektora, można przejść do kolejnego szlifu papierem P1000. Tym razem szlifujemy ruchami pionowymi - z tego względu bo dzięki temu będziecie wiedzieć czy usunęliście powstałe rysy przez szlif na poprzedniej gradacji. Gdy otrzymamy równomiernie matowy efekt po osuszeniu reflektora, można przejść do kolejnego szlifu papierem P1200 zmieniając sposób szlifowania na poziomy i tak dalej do ostatniego etapu szlifowania papierem p2500. Przy szlifowaniu P2000 klosz staje się coraz bardziej klarowny.
Następnie przemywamy reflektory zmywaczem w celu usunięcia pyłków po szlifowaniu.
Ja np. na tym etapie zrywam mokrą taśmę i przyklejam nową szykując się do korekty maszyną polerską w celu uzyskania idealnej lustrzanej powierzchni. FG400 na cutting padzie odpowiednio usuwa zmatowienie po p2500, PF2500 na padzie polish usuwa defekty powstałe przez mocne cięcie, a finisz na SF4000 nadaje krystaliczność i piękne wykończenie, gdzie człowiek stoi przed samochodem i myśli, że klosza nie ma
Po korekcie przemywam lampy zmywaczem i pod halogenem sprawdzam czy występują jakieś defekty typu hologramy, jeżeli są powtarzam proces korekty maszynowej od PF2500 po finisz.
Gdy wszystko jest ok, czas efekt pracy zabezpieczyć powłoką UV. Aplikator w dłoń, i dosłownie kroplą HP rozprowadzam mgiełkę po reflektorze w czasie max 10s i od razu ścieram mikrofibrą. Czas gra tutaj kluczową rolę, czym więcej preparatu tym gorzej się go ściera a bardzo szybko schnie.
autor/nick: Pogodny
http://renaultlaguna.pl/forum/topic/117 ... =reflektor
Edytowany przez pepe71 o 05-12-2015 - 19:51. "
Ostatnio zmieniony 05-12-2015 20:51 przez pepe71, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"koło grzyba poleruje ale nie jest tani obok myjni"
Ostatnio zmieniony 05-12-2015 20:53 przez pepe71, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"jak jeszcze aktualne to napisz mogę wypolerować."
Ostatnio zmieniony 06-12-2015 09:39 przez pablopmpm, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"
może być na pw
a jaki macie pomysł na regenerację odbłysników?"
pepe71 pisze:koło grzyba poleruje ale nie jest tani obok myjni
tzn. jak to cenowo wygląda?pablopmpm pisze:jak jeszcze aktualne to napisz mogę wypolerować.
może być na pw
a jaki macie pomysł na regenerację odbłysników?"
Ostatnio zmieniony 06-12-2015 12:29 przez bzyczek, łącznie zmieniany 1 raz.
bzyczek
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 22-10-2004 18:08
Reflektory samochodowe
"pablo, a w jaki sposób to robisz, czy to jest tylko polerka zewnętrzna? Ile czasu to zajmuje, ile kosztuje i gdzie Cię można znaleźć?"
Ostatnio zmieniony 06-12-2015 13:16 przez marcin85tbg, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektory samochodowe
"marchewapm@o2.pl napisz to pogadamy dalej."
Ostatnio zmieniony 06-12-2015 16:52 przez pablopmpm, łącznie zmieniany 1 raz.