"Ślepa" Kopernika - wyobrażacie sobie?
"Ślepa" Kopernika - wyobrażacie sobie?
"Tekst z 1. str. dzisiejszego "TN". Czy to możliwe?:
Władze Tarnobrzega ogłosiły właśnie przetarg na budowę obwodnicy miasta. To dobra wiadomość. Ale jest i zła ? dopiero teraz niektórzy zorientowali się, że o szczegółach tej inwestycji niewiele wiadomo.
Powód jest prozaiczny. Obwodnica ma być realizowana w formule ?zaprojektuj i zbuduj?. Oznacza to, że zwycięzca przetargu ma za zadanie wykonać dokumentację projektową. Opierać ma się ona na opracowanym przez miasto ?programie funkcjonalno-użytkowym?, w którym zawarte są koncepcja i (upubliczniony w internecie) zarys przebiegu drogi obwodowej. Wynika z niego na przykład, że wjazd i zjazd z obwodnicy możliwy będzie (nie licząc jej początku i końca) jedynie na trzech rondach w ciągu ulic Litewskiej, Curie-Skłodowskiej i Sienkiewicza.
Na tej liście nie ma ul. Kopernika, co oznacza, że będzie ona ?ślepa?! Po wybudowaniu obwodnicy nie będzie można dojść ani dojechać ulicą Kopernika np. do dworca PKP, a w przyszłości do planowanego dworca autobusowego. To wywołuje zdumienie mieszkańców i niektórych radnych.
Czy uda się jeszcze poprawić szczegóły inwestycji za 50 milionów złotych?"
Władze Tarnobrzega ogłosiły właśnie przetarg na budowę obwodnicy miasta. To dobra wiadomość. Ale jest i zła ? dopiero teraz niektórzy zorientowali się, że o szczegółach tej inwestycji niewiele wiadomo.
Powód jest prozaiczny. Obwodnica ma być realizowana w formule ?zaprojektuj i zbuduj?. Oznacza to, że zwycięzca przetargu ma za zadanie wykonać dokumentację projektową. Opierać ma się ona na opracowanym przez miasto ?programie funkcjonalno-użytkowym?, w którym zawarte są koncepcja i (upubliczniony w internecie) zarys przebiegu drogi obwodowej. Wynika z niego na przykład, że wjazd i zjazd z obwodnicy możliwy będzie (nie licząc jej początku i końca) jedynie na trzech rondach w ciągu ulic Litewskiej, Curie-Skłodowskiej i Sienkiewicza.
Na tej liście nie ma ul. Kopernika, co oznacza, że będzie ona ?ślepa?! Po wybudowaniu obwodnicy nie będzie można dojść ani dojechać ulicą Kopernika np. do dworca PKP, a w przyszłości do planowanego dworca autobusowego. To wywołuje zdumienie mieszkańców i niektórych radnych.
Czy uda się jeszcze poprawić szczegóły inwestycji za 50 milionów złotych?"
Ostatnio zmieniony 23-11-2017 19:39 przez Jacek, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ślepa" Kopernika - wyobrażacie sobie?
"W sumie połączenie obwodnicy też nie jest z samą Sienkiewicza, tylko trochę w stronę Kopernika.
Może zatem udałoby się połączyć Kopernika nie z samą obwodnicą, ale z tą dojazdówką?
Zerknąłem na Geoportal, a tam oprócz przebiegu obwodnicy można włączyć "studium zagospodarowania" z całkiem innym układem ulic i dużym rondem na działkach. Drogi ze studium nie pokrywają się jednak z przebiegiem obwodnicy. To już nieaktualny dokument, czy wyznacza jakieś jeszcze dalsze perspektywy?"
Może zatem udałoby się połączyć Kopernika nie z samą obwodnicą, ale z tą dojazdówką?
Zerknąłem na Geoportal, a tam oprócz przebiegu obwodnicy można włączyć "studium zagospodarowania" z całkiem innym układem ulic i dużym rondem na działkach. Drogi ze studium nie pokrywają się jednak z przebiegiem obwodnicy. To już nieaktualny dokument, czy wyznacza jakieś jeszcze dalsze perspektywy?"
Ostatnio zmieniony 23-11-2017 20:16 przez admin, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ślepa" Kopernika - wyobrażacie sobie?
"Tym bardziej głupi jestem. Czy tak powinno być?"
Ostatnio zmieniony 23-11-2017 21:02 przez Jacek, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ślepa" Kopernika - wyobrażacie sobie?
"Przypuszczam że ruch na tym zjeździe będzie spory, bo ma przejąć dużą część tranzytu na Stalową Wolę, który teraz idzie całą ul. Sienkiewicza i dawniej Kopernika. Gdyby chcieć połączyć Kopernika z drogą łączącą obwodnicę z rondem, to pewnie ciężko byłoby się tam włączyć do ruchu.
Ale mamy więcej niewiadomych, bo gdzie dokładnie będzie dworzec i jak będzie połączony z ulicami? Będzie miał wyjazd na Kopernika, czy w stronę ronda? Czy da się przejechać przez plac manewrowy dworca samochodem? A jakiś większy parking przy dworcach? Przydałby się.
Ktoś to pewnie przemyślał i zakładam że jakiś plan rozwiązań komunikacyjnych dla tamtej okolicy istnieje."
Ale mamy więcej niewiadomych, bo gdzie dokładnie będzie dworzec i jak będzie połączony z ulicami? Będzie miał wyjazd na Kopernika, czy w stronę ronda? Czy da się przejechać przez plac manewrowy dworca samochodem? A jakiś większy parking przy dworcach? Przydałby się.
Ktoś to pewnie przemyślał i zakładam że jakiś plan rozwiązań komunikacyjnych dla tamtej okolicy istnieje."
Ostatnio zmieniony 23-11-2017 21:34 przez admin, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ślepa" Kopernika - wyobrażacie sobie?
"Ta droga obwodowa będzie przechodziła obok dworca PKP? Dalej pod wiaduktem a potem koło ZUSu i dalej koło torów kolejowych?"
Ostatnio zmieniony 28-03-2018 21:12 przez horse, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ślepa" Kopernika - wyobrażacie sobie?
"Dokładny przebieg da się włączyć na Geoportalu.
Przechodzi wzdłuż torów zaraz przy Andbudzie, wzdłuż dworca (przy piętrowym mieszkaniu kominiarskim jakieś rozjazdy), później pod wiaduktem, między stawami, a torami i za Zwierzyniec."
Przechodzi wzdłuż torów zaraz przy Andbudzie, wzdłuż dworca (przy piętrowym mieszkaniu kominiarskim jakieś rozjazdy), później pod wiaduktem, między stawami, a torami i za Zwierzyniec."
Ostatnio zmieniony 28-03-2018 21:33 przez admin, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ślepa" Kopernika - wyobrażacie sobie?
"..... to rondo koło wiaduktu (na Sienkiewicza) będzie bardzo zakorkowane, a jak jeszcze dojdzie galeria i rondo po drugiej stronie torów to już całkiem Tarnobrzeg stanie się miastem korków (środa, sobota), dlatego jeden wiadukt będzie mało, ale kto wybuduje następny, może miasto jeszcze przed wydaniem pozytywnej decyzji dla inwestycji galerii za torami powinno kooperować z panem właścicielem działki lub inwestorem Karuzeli w sprawie współfinansowania."