Co się w mieście buduje
Re: Co się w mieście buduje
Strategia Tarnobrzega na najbliższe lata ujęta na mapie, znalezionej w necie:
Oby ktoś w końcu zrozumiał, że w Tarnobrzegu potrzebne są nowe drogi, sprzyjające: ekologii, mieszkańcom Tarnobrzega, rozwojowi miasta i mało przepustowej sieci drogowej miasta.
Oby ktoś w końcu zrozumiał, że w Tarnobrzegu potrzebne są nowe drogi, sprzyjające: ekologii, mieszkańcom Tarnobrzega, rozwojowi miasta i mało przepustowej sieci drogowej miasta.
Re: Co się w mieście buduje
Cóż to za strateg to szkicował
Fioletowa nitka - jaki jest cel jej budowy? Z nieoficjalnych informacji S74 ma włączyć się z obecną obwodnicą za Parkiem Technologicznym w Zakrzowie - wariant W1A. Wybudowanie czegoś co miało by przecinać S-ke wiązało by się z niebotycznymi kosztami.
Niebieska nitka - miało by to sens gdy by prowadziło do DK9 a szczerze mówiąc ul. Orląt lwowskich nie jest ekstremalnie obciążona ruchem.
Nitka czerwona - już trochę lepiej, ale kto robi węzeł krzyżujący drogi w środku lasu ?! Trzeba wykorzystać to co już mamy, więc albo skrzyżowanie z Skłodowskiej Curie i tunelem pod torami, albo przedłużyć obwodnicę koło garaży na Kamionce i na drugą stronę torów do ul Zamkowej.
Fioletowa nitka - jaki jest cel jej budowy? Z nieoficjalnych informacji S74 ma włączyć się z obecną obwodnicą za Parkiem Technologicznym w Zakrzowie - wariant W1A. Wybudowanie czegoś co miało by przecinać S-ke wiązało by się z niebotycznymi kosztami.
Niebieska nitka - miało by to sens gdy by prowadziło do DK9 a szczerze mówiąc ul. Orląt lwowskich nie jest ekstremalnie obciążona ruchem.
Nitka czerwona - już trochę lepiej, ale kto robi węzeł krzyżujący drogi w środku lasu ?! Trzeba wykorzystać to co już mamy, więc albo skrzyżowanie z Skłodowskiej Curie i tunelem pod torami, albo przedłużyć obwodnicę koło garaży na Kamionce i na drugą stronę torów do ul Zamkowej.
Re: Co się w mieście buduje
Kolorowe kreski nie ważne. Ważny pomysł i zamierzenie autora, dotyczące rozbudowy obwodnicy.
Orląt Lwowskich jest obciążona ruchem i to sporym, skrót dla osobówek na Rzeszów, dużo ludzi z TBG-u pracuje w Nowej Dębie, wystarczy stanąć rano i zobaczyć, powinien być skrót, aby nie wjeżdżać na wąską i krętą ulicę na Miechocinie, która się koruje, powinien być skrót do nowej obwodnicy.
Orląt Lwowskich jest obciążona ruchem i to sporym, skrót dla osobówek na Rzeszów, dużo ludzi z TBG-u pracuje w Nowej Dębie, wystarczy stanąć rano i zobaczyć, powinien być skrót, aby nie wjeżdżać na wąską i krętą ulicę na Miechocinie, która się koruje, powinien być skrót do nowej obwodnicy.
Re: Co się w mieście buduje
Jakiekolwiek dodatkowe kolorowe kreski miałyby sens, gdyby zielona linia była obwodnica a jest tylko na zasadzie konsensusu "drogą obwodową" .TSS pisze: ↑05-06-2022 15:31Kolorowe kreski nie ważne. Ważny pomysł i zamierzenie autora, dotyczące rozbudowy obwodnicy.
Orląt Lwowskich jest obciążona ruchem i to sporym, skrót dla osobówek na Rzeszów, dużo ludzi z TBG-u pracuje w Nowej Dębie, wystarczy stanąć rano i zobaczyć, powinien być skrót, aby nie wjeżdżać na wąską i krętą ulicę na Miechocinie, która się koruje, powinien być skrót do nowej obwodnicy.
Ja już oczyma wyobraźni widzę środowy poranek przy wiadukcie
Dopnijmy jeszcze trochę ruchu z pobocznych dróg do "drogi obwodowej" o już dla wszystkich widocznej szerokości i w węźle trzech rond przy wiadukcie będzie zator.
W czerwcu 2003 roku miałem rację, by NIE WCHODZIĆ do EuroSowietów.
W maju 2020 miałem rację, że pandemia, to tresura.
W kwietniu 2022 miałem racje, by nie pomagać bezwarunkowo Ukrainie.
Jak będzie w 2024?
W maju 2020 miałem rację, że pandemia, to tresura.
W kwietniu 2022 miałem racje, by nie pomagać bezwarunkowo Ukrainie.
Jak będzie w 2024?
Re: Co się w mieście buduje
Parę lat temu w założeniach przy projektowaniu S74 był zapis ,że zjazdy w Tarnobrzegu będą łączyły S74 z ul. Warszawską a w przypadku wybudowania drogi obwodowej wcześniej niż ekspresówkę zjazdy zostaną zaprojektowane i wykonane do drogi obwodowej. Wówczas w złożeniach droga obwodowa była przewidziana w przebiegu wzdłuż torów aż do granicy miasta od strony Sandomierza. Na jednym ze spotkań , gdy był już znany przebieg obwodowej że skrętem do ronda w Zakrzowie, a pan Kalinka współrządził z panem Kiełbem zadałem temu pierwszemu pytanie: dlaczego tylko do Zakrzowa. W odpowiedzi usłyszałem , że debatowali na ten temat w Rzeszowie i tam ich przekonano , że tak będzie lepiej. Dzisiaj widać jak lepiej. Teraz zamiast budować wiadukt nad ekspresówką wystarczyłoby wybudować tylko łącznik do strefy w Zakrzowie. Koszt byłby nieporównywalnie niższy.Dawid_tbg pisze: ↑05-06-2022 15:11Cóż to za strateg to szkicował
Fioletowa nitka - jaki jest cel jej budowy? Z nieoficjalnych informacji S74 ma włączyć się z obecną obwodnicą za Parkiem Technologicznym w Zakrzowie - wariant W1A. Wybudowanie czegoś co miało by przecinać S-ke wiązało by się z niebotycznymi kosztami.
Re: Co się w mieście buduje
Czy to nie jest trochę hazard?norweski_leśny pisze: ↑05-06-2022 09:08Zadanie nr 1 z dużego projektu przebudowy dróg zostało rozstrzygnięte i wybrany został wykonawca, który jako jedyny złożył ofertę. Czyli miasto (my jako mieszkańcy) dopłacimy ok. 5 mln, tak aby inwestycja była realizowana (za niecałe 21 mln).
Już wiemy, że dorzucamy 5 mln zł względem planu, czyli dofinansowanie nam spada z 95% na jakieś 70%, ale wciąż jest spore. Ale - warunkiem uzyskania jakiegokolwiek dofinansowania jest podpisanie umowy na wszystkie zadania. Ogłaszamy ponowny przetarg i co?
Może ktoś złoży, może nie złoży. Jak nie znajdziemy wykonawcy, to finansujemy według umowy zadanie na 21 mln z własnych środków, licząc że może coś innego uda się uzyskać? To gorsza opcja.
Opcja środkowa - może były jakieś rozmowy w międzyczasie - znajdujemy wykonawców na pozostałe 4 zadania, ale można założyć, że podobnie jak zadanie 1 nie zmieszczą się w założonych pierwotnie kosztach. Proporcjonalnie do zadania pierwszego zamiast planowanych 27 milionów na zadania 2-5 trzeba będzie wydać o 8,5 mln zł więcej. To sukces, bo jednak mamy 70% dofinansowania, ale trzeba będzie znaleźć 13,5 mln zł na wkład własny.
Czyli sukces sprowadzi się do budowy dróg, ale wkład własny będzie wynosił nie 1,75 mln zł, ale 13,5 mln zł.
Z drugiej strony jest ryzyko, że nie uda się dopiąć wszystkich umów i wówczas zrealizujemy zadanie nr 1 bez pieniędzy z Polskiego Ładu, ale płacąc pełne 21 mln.
Dobrze liczę?
Aż się boję ile nas będzie kosztować pozyskane kolejne 35 mln z drugiego etapu Polskiego Ładu.
A tymczasem mamy listę dróg przewidzianych na drugie rozdanie:
1. ul. Garażowa
2. ul. Nowa
3. ul. Sielecka +chodnik
4. ul. Sztygarów
5. ul. Gwarków
6. ul. Sobowska + chodnik
7. ul. Kanadyjska
8. dr. wew. Wyspiańskiego -Tracza
9. dr. wew. do ul. Czereśniowa
10. dr. wew. ul. Jasień
11. ul. 12 Października
12. ul. Chrobaka
13. ul. Niepodległości
14. Plac Tysiąclecia
15. ul. Armii Krajowej
16. Aleja Skalna Góra
17. ul. Kosmonautów
18. Plac Narutowicza
19. ul. Wianek
20. ul. Waryńskiego
21. dr. wew. ul. Zbożowa I etap
22. dr. wew. ul. Szczęśliwa
23. dr. wew. ul. Jaśminowa
24. dr. wew. ul. Podleśna
Re: Co się w mieście buduje
Ostatnio zmieniony 07-06-2022 08:35 przez mensir67, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Co się w mieście buduje
Trzy tematy:
1. Wygląda na to, że stróżowka na wejściu do zamku działa - pamiątki, napoje i informacja turystyczna. 2. Cały teren po dawnym Polmozbycie jest wykarczowany i wyczyszczony, chociaż niezbyt równy.
3. Wygląda jakby na Zwierzynieckiej rozbierano sklep motoryzacyjny.
1. Wygląda na to, że stróżowka na wejściu do zamku działa - pamiątki, napoje i informacja turystyczna. 2. Cały teren po dawnym Polmozbycie jest wykarczowany i wyczyszczony, chociaż niezbyt równy.
3. Wygląda jakby na Zwierzynieckiej rozbierano sklep motoryzacyjny.
Re: Co się w mieście buduje
Centrum informacji turystycznej powinno być m.in. w wyremontowanym budynku PKP.
Teren po Polmozbycie w bardzo dobrej lokalizacji, w sam raz na budynki wysokie. Pamiętacie jeszcze, że miała tam być Galeria Tarnobrzeg
Teren po Polmozbycie w bardzo dobrej lokalizacji, w sam raz na budynki wysokie. Pamiętacie jeszcze, że miała tam być Galeria Tarnobrzeg
Re: Co się w mieście buduje
Galeria powina być właśnie tam. Teren przy skrzyżowaniu Sikorskiego/Sienkiewicza to powinno być maks 1 piętro w rozproszonej zabudowie. Mocno zielono pomiędzy budynkami a nie moloch. No ale mleko się rozlało. Nie ma co ronić łez.
"Państwa i narody, które na podstawie kłamstwa, na podstawie negowania prawdy podają myśl polityczną, dążą do zguby."
Re: Co się w mieście buduje
Ogłosiliśmy przetarg na pozostałe 4 zadania drogowe z pierwszej edycji Polskiego Ładu.
Składanie ofert do 14.07
Na wykonanie 565 dni od umowy.
Kryteria: cena 60%, gwarancja 20%, termin 20%, przy czym różnice w punktacji co raptem kilkanaście dni.
Wymagane jest zabezpieczenie w wysokości 5% wartości umowy, przy czym 70% zabezpieczenia zwracane jest po zrealizowaniu umowy, a pozostałe 30% po wygaśnięciu rękojmi i gwarancji. I to podobno jest problem, bo jeśli ktoś złoży ofertę wycenioną na 20 mln zł, to musi na wpłacić milion na starcie, z czego 700.000 zł dostanie za te 500 dni, a kolejne 300.000 zł może i za 6-7 lat, jeśli da najdłuższą gwarancję.
Składanie ofert do 14.07
Na wykonanie 565 dni od umowy.
Kryteria: cena 60%, gwarancja 20%, termin 20%, przy czym różnice w punktacji co raptem kilkanaście dni.
Wymagane jest zabezpieczenie w wysokości 5% wartości umowy, przy czym 70% zabezpieczenia zwracane jest po zrealizowaniu umowy, a pozostałe 30% po wygaśnięciu rękojmi i gwarancji. I to podobno jest problem, bo jeśli ktoś złoży ofertę wycenioną na 20 mln zł, to musi na wpłacić milion na starcie, z czego 700.000 zł dostanie za te 500 dni, a kolejne 300.000 zł może i za 6-7 lat, jeśli da najdłuższą gwarancję.
Re: Co się w mieście buduje
...
Ostatnio zmieniony 14-06-2022 19:20 przez looxoos, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Co się w mieście buduje
Zapewne postępowanie dopuszcza złożenie przez przystepujacego gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, nie koniecznie musi to być gotówka.
Re: Co się w mieście buduje
Zauważ, że przy takich kryteriach ta gwarancja po prostu musi być najdłuższa, podobnie jak termin realizacji najkrótszy. Walka jest wtedy de facto tylko na cenę. A jak wiadomo z przysłowia "tanie mięso psy jedzą".
Uważam, że powinny być to nieco inne proporcje, np:
Cena 50%, termin realizacji 35%, gwarancja 15%.
Z czego termin:
pełne 40% punktów za czas z pierwotnego harmonogramu przy pracy na 2 zmiany (200% normy)
20% za czas realizacji przy pracy na 1,5 zmiany (150% normy)
0 punktów za pracę na 1 zmianę, czyli maksymalny czas przewidziany przez harmonogram.
Z czego gwarancja:
10% za gwarancję na 5 lat, dłuższe gwarancje są zupełnie nieopłacalne dla żadnej ze stron. Rozwodzić się nad pozycją zamawiającego nie zamierzam.
5% za gwarancję na 4 lata
0 punktów za gwarancję na 3 lata.
Wpływ na te 50% jeśli chodzi o cenę miała by deklaracja z punktów terminu wykonania i gwarancji. Było by to wtedy znacząco uśrednione i moim zdaniem dużo korzystniejsze tak dla zamawiającego jak i dla mieszkańców. Ponadto wszelkie dofinansowania mogły by być rozliczane dużo szybciej. To wszystko z korzyścią dla płynności w budżecie miasta i bez księgowych ekwilibrystyk.
Chociaż osobiście dodałbym symboliczną pozycję o wadze 5% w postaci doświadczenia - tzn. jak ktoś wykonał w okresie np 5 lat. 5 robót w możliwie zbliżonym zakresie oraz nie mniejszej wartości kontraktu i ma ku temu potwierdzenie w referencjach napisanych po okresie gwarancyjnym to dostaje komplet punktów. Nie ma, punktów 0. To pozwoliło by zadbanie po pierwsze o jakość jak i w drugiej kolejności o komfort życia mieszkańców miasta. Wtedy walka o każdą złotówkę by była symbolicznie ograniczona i nieraz te 5% mogło by pozwolić wykonawcy na przenaczenie nadwyżki ze złożonej oferty na nie oszukiwanie na materiałach, czyli tak naprawdę na jakości inwestycji.
"Państwa i narody, które na podstawie kłamstwa, na podstawie negowania prawdy podają myśl polityczną, dążą do zguby."
Re: Co się w mieście buduje
Racja, w międzyczasie zostałem uświadomiony, że dla firm które starują w takich przetargach gwarancja ubezpieczeniowa to pomijalny koszt w całym zadaniu.
Re: Co się w mieście buduje
Rozpoczęły się prace związane z grodzeniem działki dawnego polmozbytu przy ul. św. Barbary
Re: Co się w mieście buduje
I dalej nikt nic?
To tylko zabezpieczenie terenu, czy znane są konkretne plany?
To tylko zabezpieczenie terenu, czy znane są konkretne plany?
Re: Co się w mieście buduje
Ciekawy temat, zadanych zapowiedzi informacji, w zgłoszeniach warunków zabudowy też cisza. Już mamy jedno ogrodzenie które stoji pół roku w centrum teraz będzie drugie, oby z szybszym finałem.
Re: Co się w mieście buduje
były wiercone otwory w ziemi pod słupki