MKS TARNOBRZEG

Komentarze do aktualności. Podziel się informacją, dodaj temat do dyskusji.
Łowcakłamstwa
Posty: 2
Rejestracja: 07-08-2012 02:54

MKS TARNOBRZEG

Post autor: Łowcakłamstwa » 07-08-2012 16:16

"757 611 według spisu powszechnego 2011. Użyłem zwrotu niemal 800 tys... Więc był poprawny. Liczbę studentów akurat można tylko szacować określając liczbę miejsc na uczelniach. Jednakże należy brać poprawkę na liczę studentów zaocznych, na liczbę studentów z Krakowa oraz ościennych gmin, którzy nie mieszkają w samym mieście. Sam często słyszałem liczbę 1 mln, lecz nie widziałem żadnych oficjalnych szacunków. Poza doniosłymi słowami, by ten 1 mln był pokonany. Wiadomo, to brzmi dumnie. I tak, Kraków jest drugim co do wielkości miastem, wyprzedził Łódź.

Infrastruktura powiadasz... A ja właśnie odnoszę się do organizacji transportu publicznego. Jak można nie widzieć związku? Przecież skoro infrastruktura jest jaka jest, to dobrze zorganizowany transport publiczny będący atrakcyjną alternatywą dla komunikacji indywidualnej może te braki zniwelować. I od przymusu inwestowania w kosztowne urządzenia miejskie chronić.

Mówisz, że 100% to niskopodłogowe a to wierutne kłamstwo. KŁAMSTWO.
Dowód? Proszę.
NISKOWEJŚCIOWE
Jelcz M121MB
Jelcz M181 MB
Scania CN113 CLL
JELCZ M083 C / AUTOSAN M 09 LE SanCity
JELCZ M121M/4 CNG

NISKOPODŁOGOWE
Scania OMNI CITY CN94 UB
MAN NG 313
MERCEDES Citaro
SCANIA Castrosua
SOLARIS Urbino 12

WYSOKOPODŁOGOWE
Scania CN 113 ALB
MAN NG 242

Powyżej autobusy będące w użytkowaniu przez MPK Kraków (dane za http://www.mpk.krakow.pl/pl/autobusy/tabor/). Również model nadmieniany przez Ciebie, nie jest autobusem niskopodłogowym. Jest niskowejściowy. A jest to zasadnicza różnica...


Piszesz, że od transportu zbiorowego można wymagać tylko komfortu przewozu, że to nie ma nic wspólnego z komfortem życia... Ale jego istnienie uzależnia egzystencję i podstawowy komfort życia w mieście, gdzie przemieszczanie się piesze jest niemożliwe by zaspokoić podstawowe potrzeby. Czy trudno to zauważyć? I tak, z komunikacji tak w Krk jak i w Tbg korzystają wyłącznie osoby, które są do tego zmuszone. Piszesz, że Twoi znajomi wybierają MPK, które obniża koszty podróżowania o 75% plus dodatkowo gwarantuje oszczędność czasu przez PATy i BusPasy. Gdyby nie musieli oszczędzać, nie musieliby korzystać z MPK... Proste? Tak.

Tak, pomoc publiczna jest możliwa. Tylko w wypadku, gdy ponoszone są straty. Sam pisałeś, że jest to misja publiczna. Niechaj więc ta użytecznośc publiczna gwarantowana będzie przez sektor publiczny, stworzony do zaspokajania potrzeb zbiorowych.


No i do czego tak na prawdę zmierzam? Puenta, podsumowanie. Sól mojej poprzedniej wypowiedzi. PORÓWNANIE JEST NIE NA MIEJSCU. Odnosisz się do aspektów organizacyjnych... I tylko na tym polu prowadzisz porównanie. ALE ONO TEŻ NIE JEST NA MIEJSCU. W mieście wielkości Krakowa obecny poziom organizacyjny nie jest idealny. Jest taki, na jakie istnieje zapotrzebowanie. Jak również w Tarnobrzegu. Poziom organizacyjny adekwatny jest do zapotrzebowania społecznego. I tak nie jest idealnie i tutaj. I tam są narzekania i tutaj. Projekt KST chociazby... BASTA.



Edytowany przez Łowcakłamstwa o 07-08-2012 - 14:27. "
Ostatnio zmieniony 07-08-2012 16:16 przez Łowcakłamstwa, łącznie zmieniany 1 raz.

mod
Posty: 226
Rejestracja: 11-06-2004 23:36

MKS TARNOBRZEG

Post autor: mod » 07-08-2012 16:30

Ostatnio zmieniony 07-08-2012 16:30 przez mod, łącznie zmieniany 1 raz.

BritneyKiller
Posty: 79
Rejestracja: 07-05-2005 12:38

MKS TARNOBRZEG

Post autor: BritneyKiller » 07-08-2012 21:03

"
Łowcakłamstwa pisze: Infrastruktura powiadasz... A ja właśnie odnoszę się do organizacji transportu publicznego. Jak można nie widzieć związku? Przecież skoro infrastruktura jest jaka jest, to dobrze zorganizowany transport publiczny będący atrakcyjną alternatywą dla komunikacji indywidualnej może te braki zniwelować. I od przymusu inwestowania w kosztowne urządzenia miejskie chronić.
A jaki wpływ ma Przewoźnik na stan infrastruktury miejskiej? Żaden. To zadaniem ORGANIZATORA przewozów jest skorelowanie stanu infrastruktury z ofertą przewozową.
Łowcakłamstwa pisze: Mówisz, że 100% to niskopodłogowe a to wierutne kłamstwo. KŁAMSTWO.
Dowód? Proszę.
NISKOWEJŚCIOWE
Jelcz M121MB
Jelcz M181 MB
Scania CN113 CLL
JELCZ M083 C / AUTOSAN M 09 LE SanCity
JELCZ M121M/4 CNG

NISKOPODŁOGOWE
Scania OMNI CITY CN94 UB
MAN NG 313
MERCEDES Citaro
SCANIA Castrosua
SOLARIS Urbino 12
Każdy autobus niskowejściowy posiada przestrzeń niskopodłogową, zazwyczaj jest to przestrzeń po prawo od środkowych drzwi. Zatem będzie spełniał takie same funkcję jak niskopodłogowy, tyle, że nie na całej przestrzeni. Niskie wejście jest? Jest. I taki pojazd i ułatwi sprawną wymianę podróżnych i ułatwi też wejście do pojazdu osobom niepełnosprawnym czy osobom z wózkami.
Łowcakłamstwa pisze: WYSOKOPODŁOGOWE
Scania CN 113 ALB
MAN NG 242
Żaden z powyższych pojazdów nie jest wpisany w regularne obiegi codziennie. Występuje wyłącznie jako rezerwa taborowa.
Łowcakłamstwa pisze: Powyżej autobusy będące w użytkowaniu przez MPK Kraków (dane za http://www.mpk.krakow.pl/pl/autobusy/tabor/). Również model nadmieniany przez Ciebie, nie jest autobusem niskopodłogowym. Jest niskowejściowy. A jest to zasadnicza różnica...
Różnica jak wyżej. Niskowejściowe autobusy zawsze mają cechy niskopodłogowych.
Łowcakłamstwa pisze: Piszesz, że od transportu zbiorowego można wymagać tylko komfortu przewozu, że to nie ma nic wspólnego z komfortem życia... Ale jego istnienie uzależnia egzystencję i podstawowy komfort życia w mieście, gdzie przemieszczanie się piesze jest niemożliwe by zaspokoić podstawowe potrzeby. Czy trudno to zauważyć? I tak, z komunikacji tak w Krk jak i w Tbg korzystają wyłącznie osoby, które są do tego zmuszone. Piszesz, że Twoi znajomi wybierają MPK, które obniża koszty podróżowania o 75% plus dodatkowo gwarantuje oszczędność czasu przez PATy i BusPasy. Gdyby nie musieli oszczędzać, nie musieliby korzystać z MPK... Proste? Tak.
Przemieszczanie się piesze jest niemożliwe...? Oczywiście, że jest, a komunikacja miejska wybierana jest przede wszystkim dla wygody. Uważasz, że wybieranie komunikacji miejskiej jest sprawą oszczędności? Duża grupa osób wybiera komunikację miejską bo zwyczajnie, za przeproszeniem, pieprzy stanie w korkach. W trakcie głupiej jazdy autobusem jesteś w stanie czytać książkę/obdzwonić pół rodziny/czytać gazetę/jeść/pić/pisać smsy/przeglądać newsy w tablecie, czyli zająć się czymś więcej niż siedzenie za kółkiem. Nawalony jak stodoła czy na kacu też nie pojedziesz autem, tylko komunikacją miejską. To nie jest wyłącznie kwestia oszczędności ale w dużej mierze również sytuacji dnia codziennego. Warunkiem tego jest sprawna, w miarę dobrze zarządzana i elastyczna siatka połączeń. Nie każdy ma też możliwość jazdy autem i tu wcale nie chodzi o kasę tylko również o wiek czy problemy zdrowotne, które nie oszczędzają ani młodego ani starego.
Łowcakłamstwa pisze: Tak, pomoc publiczna jest możliwa. Tylko w wypadku, gdy ponoszone są straty. Sam pisałeś, że jest to misja publiczna. Niechaj więc ta użytecznośc publiczna gwarantowana będzie przez sektor publiczny, stworzony do zaspokajania potrzeb zbiorowych.
Ale o jakiej pomocy publicznej piszesz? Oddając Komunikację Miejską w ręce Przewoźników, w warunkach przetargu umieszczasz określony próg rentowności i procentowy zysk Przewoźnika z tytułu wykonanej pracy przewozowej i jest to kwota zmienna, bo przecież nie jesteś w stanie przewidzieć kosztów ponoszonych na najbliższe lata. Chociażby z uwagi na zmienną cenę paliwa i usług potrzebnych do realizacji transportu. Żadna pomoc publiczna, tylko sprecyzowanie procentowego ZYSKU dla Przewoźnika a nie przychodu.
Łowcakłamstwa pisze: No i do czego tak na prawdę zmierzam? Puenta, podsumowanie. Sól mojej poprzedniej wypowiedzi. PORÓWNANIE JEST NIE NA MIEJSCU. Odnosisz się do aspektów organizacyjnych... I tylko na tym polu prowadzisz porównanie. ALE ONO TEŻ NIE JEST NA MIEJSCU. W mieście wielkości Krakowa obecny poziom organizacyjny nie jest idealny. Jest taki, na jakie istnieje zapotrzebowanie. Jak również w Tarnobrzegu. Poziom organizacyjny adekwatny jest do zapotrzebowania społecznego.
Oczywiście, że poziom organizacyjny nie jest idealny. Tym bardziej poziom przewozów nie jest taki, jakie jest na to zapotrzebowanie. Natomiast, proporcjonalnie do wielkości miast, jest znacznie lepszy niż w Tarnobrzegu. Gdyby był taki, na jaki jest zapotrzebowanie, Komunikacja Miejska w Tarnobrzegu nie zajmowałaby ostatnich miejsc w rankingach ogólnokrajowych, gdzie oceniana jest m.in. rodzaj i wiek taboru, częstotliwość kursów w stosunku do wielkości obszaru/liczby mieszkańców/gęstości zaludnienia. Dało się ją lepiej zorganizować w miastach porównywalnych wielkościowo, np. w Mielcu czy Stalowej Woli to i dałoby się lepiej zorganizować tu. W tych miastach jest fabrycznie nowy tabor i jest go dużo. Stalowa Wola - http://www.sztafeta.pl/index.php?optio ... temid=198 i Mielec - http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/v ... -w-mielcu U nas fabrycznie nowe pojazdy są dwa - ostatnio zakupione Autosany (bodaj w ubiegłym roku). Reszta taboru jest mocno zużyta - odkupiona, bądź używana od nowości przez PMKS.
W naszym mieście nie ma nawet próby podejmowania walki o pasażera na trasie Tarnobrzeg - Sandomierz z prywatnymi busami. Walkowerem oddaje się tą linie kasując kolejne kursy 11. I nie ma to nic wspólnego z zapotrzebowaniem, a z kłopotami taborowymi i finansowymi PMKS Tarnobrzeg. Nieudolność władz Miasta w organizacji transportu miejskiego w Tarnobrzegu widać czarno na białym. Ja nie zmierzam do niczego innego, a tym bardziej do porównywania MPK Kraków do PMKS Tarnobrzeg. Zestawienie było w celu pokazania, że Przewoźnik prywatny może faktycznie polepszyć ofertę przewozową w tym dość potężnie zadłużonym mieście.


Odnośnie KST z mojej strony PLONK. To nie jest temat na forum tarnobrzeskie.



Edytowany przez BritneyKiller o 07-08-2012 - 19:11. "
Ostatnio zmieniony 07-08-2012 21:03 przez BritneyKiller, łącznie zmieniany 1 raz.

andriu81
Posty: 1803
Rejestracja: 29-05-2010 03:51

MKS TARNOBRZEG

Post autor: andriu81 » 08-08-2012 01:23

"Jeżeli mogą kursować busy na Trasie Tarnobrzeg -Sandomierz,to równie dobrze mogłyby się pojawić na liniach miejskich,gdyby były dopuszczone. Byłaby to wielka wygoda dla pasażerów nie cierpiących wielkich autobusów.



Edytowany przez andriu81 o 07-08-2012 - 23:24."
Ostatnio zmieniony 08-08-2012 01:23 przez andriu81, łącznie zmieniany 1 raz.

bbts
Posty: 1404
Rejestracja: 01-02-2009 13:13

MKS TARNOBRZEG

Post autor: bbts » 08-08-2012 21:47

"Popatrz jak busy z Tarnobrzega do Sandomierza i z Sandomierza do Tarnobrzega kursują na weekendzie, tak samo byłoby na liniach w mieście. Za takie coś ja dziękuję. W busie nie ma wygody, jest natomiast zaduch i ciasnota. Ale jak ktoś jest sardynką to tak lubi. Busy to też nic dobrego poza niższą ceną.



Edytowany przez bbts o 08-08-2012 - 19:48. "
Ostatnio zmieniony 08-08-2012 21:47 przez bbts, łącznie zmieniany 1 raz.

andriu81
Posty: 1803
Rejestracja: 29-05-2010 03:51

MKS TARNOBRZEG

Post autor: andriu81 » 09-08-2012 01:24

"Kwestia usposobienia. Jeśli ktoś cierpi na klaustrofobię,to nic dziwnego że ma takie odczucie. Ja natomiast źle się czuję jadąc w dużej przestrzeni,drażni mnie to.Dochodzi hałas,a mam wrażliwy słuch"
Ostatnio zmieniony 09-08-2012 01:24 przez andriu81, łącznie zmieniany 1 raz.

BritneyKiller
Posty: 79
Rejestracja: 07-05-2005 12:38

MKS TARNOBRZEG

Post autor: BritneyKiller » 09-08-2012 17:13

"
bbts pisze:Popatrz jak busy z Tarnobrzega do Sandomierza i z Sandomierza do Tarnobrzega kursują na weekendzie, tak samo byłoby na liniach w mieście. Za takie coś ja dziękuję. W busie nie ma wygody, jest natomiast zaduch i ciasnota. Ale jak ktoś jest sardynką to tak lubi. Busy to też nic dobrego poza niższą ceną.
Komercyjnie? Oczywiście. Robiłby tak każdy - i ja, i Ty, i każdy z osobna. Jeździłby tylko wtedy, kiedy z kursów miałby zysk. Bo po co ma dokładać do interesu. Ale to tylko w warunkach komercyjnych.
Zgadzam się, że busy są niewygodne. Ja osobiście unikam ich jak ognia. Natomiast niekiedy wypada puścić busy zamiast zwykłego autobusu na "panujące" potoki."
Ostatnio zmieniony 09-08-2012 17:13 przez BritneyKiller, łącznie zmieniany 1 raz.

jazet
Posty: 1269
Rejestracja: 13-10-2006 14:26

MKS TARNOBRZEG

Post autor: jazet » 09-08-2012 19:26

"Jest jeszcze ścieżka rowerowa !
Samo zdrowie - nie ma co narzekać jest alternatywa , tylko trochę dobrych chęci ."
Ostatnio zmieniony 09-08-2012 19:26 przez jazet, łącznie zmieniany 1 raz.

bbts
Posty: 1404
Rejestracja: 01-02-2009 13:13

MKS TARNOBRZEG

Post autor: bbts » 11-08-2012 11:40

"Ciekaw jestem jazet ile km miesięcznie przemierzasz rowerkiem po bezwyboistych drózkach w TBG-u???? Bo chęci to, masz, chyba nie tylko w gębie ..



Edytowany przez bbts o 11-08-2012 - 09:40. "
Ostatnio zmieniony 11-08-2012 11:40 przez bbts, łącznie zmieniany 1 raz.

jazet
Posty: 1269
Rejestracja: 13-10-2006 14:26

MKS TARNOBRZEG

Post autor: jazet » 12-08-2012 14:12

"
Ciekaw jestem jazet ile km miesięcznie przemierzasz rowerkiem po bezwyboistych drózkach w TBG-u???? Bo chęci to, masz, chyba nie tylko w gębie ..
Nie bądź taki ciekaw , bo ciekawość to pierwszy stopień do piekła ."
Ostatnio zmieniony 12-08-2012 14:12 przez jazet, łącznie zmieniany 1 raz.

bbts
Posty: 1404
Rejestracja: 01-02-2009 13:13

MKS TARNOBRZEG

Post autor: bbts » 12-08-2012 15:40

"a zacznijmy od tego czy masz w ogóle rower???"
Ostatnio zmieniony 12-08-2012 15:40 przez bbts, łącznie zmieniany 1 raz.

jazet
Posty: 1269
Rejestracja: 13-10-2006 14:26

MKS TARNOBRZEG

Post autor: jazet » 12-08-2012 15:53

"A czy wiesz co jest OT ?
Nie jestem Twoim kolegą i proszę nie "Tykać' !"
Ostatnio zmieniony 12-08-2012 15:53 przez jazet, łącznie zmieniany 1 raz.

bbts
Posty: 1404
Rejestracja: 01-02-2009 13:13

MKS TARNOBRZEG

Post autor: bbts » 12-08-2012 15:57

"wiem, OK OB



Edytowany przez bbts o 12-08-2012 - 14:00. "
Ostatnio zmieniony 12-08-2012 15:57 przez bbts, łącznie zmieniany 1 raz.

Makaron
Posty: 105
Rejestracja: 09-10-2004 12:23

MKS TARNOBRZEG

Post autor: Makaron » 27-09-2012 16:19

"
No, szefostwo się zmienia i standardy też. Mimo sporadycznego korzystania z usług mks zauwazyłem, ze coraz trudniej kupic w kiosku bilet na przejazd. A dzisiaj nawet w autobusie nie było to możliwe. Przed południem kierowca linii B wozu z numerem burtowym 37 stwierdził, że się rozliczył i nie ma kasy na wydawanie. Jakiś PRL! Chyba myślał że będę biegał po autobusie i próbował rozmieniać moje... 5zł Olałemi poszedłem na piechotę. To nie ja chcę sprzedac usługę ;-)"
Ostatnio zmieniony 27-09-2012 16:19 przez Makaron, łącznie zmieniany 1 raz.

matbg
Posty: 63
Rejestracja: 20-07-2006 15:51

MKS TARNOBRZEG

Post autor: matbg » 27-09-2012 23:30

"Poczytajcie co się w tej firmie wyprawia: http://www.photoblog.pl/mkstbg/133923133"
Ostatnio zmieniony 27-09-2012 23:30 przez matbg, łącznie zmieniany 1 raz.

jazet
Posty: 1269
Rejestracja: 13-10-2006 14:26

MKS TARNOBRZEG

Post autor: jazet » 28-09-2012 19:34

"Ale jeździmy już od dawna busami !
Choćby na Sobów - to jest popis nieudolności , i bezwładności takiej teraz dziwnej firmy !"
Ostatnio zmieniony 28-09-2012 19:34 przez jazet, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
carool
Posty: 88
Rejestracja: 20-11-2007 23:09

MKS TARNOBRZEG

Post autor: carool » 28-12-2012 20:11

"Wygląda na to że MKS powoli się zwija ...sprzedają najnowsze autobusy
Może ktoś chce kupić autobus
http://allegro.pl/autosan-sancity-9-le- ... 52677.html



Edytowany przez carool o 28-12-2012 - 19:13. "
Ostatnio zmieniony 28-12-2012 20:11 przez carool, łącznie zmieniany 1 raz.

matbg
Posty: 63
Rejestracja: 20-07-2006 15:51

MKS TARNOBRZEG

Post autor: matbg » 28-12-2012 20:41

"Chyba brakuje kasy na raty leasingowe. Jeśli uda się im sprzedać, to może kupią 3 lub 4 używane w dobrym stanie."
Ostatnio zmieniony 28-12-2012 20:41 przez matbg, łącznie zmieniany 1 raz.

MN
Posty: 460
Rejestracja: 17-12-2007 00:05

MKS TARNOBRZEG

Post autor: MN » 07-01-2013 18:03

"Od dawna już jeżdżą 2 nowe (stare) ciarupy, jeszcze nie przerejestrowane. Jeden na blachach TJE a drugi SCZ."
Ostatnio zmieniony 07-01-2013 18:03 przez MN, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ