Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Komentarze do aktualności. Podziel się informacją, dodaj temat do dyskusji.
hardnheavy
Posty: 348
Rejestracja: 17-04-2007 09:51

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: hardnheavy » 28-11-2012 17:46

"
Admin pisze:Posłuchamy uzasadnienia, będzie wiadomo więcej.
Uzasadnienie do uchwały o połączeniu. Papier wszystko przyjmie, a będzie jak z internatem LO...

W celu efektywnego wykonywania zadań gminy w zaspokajaniu potrzeb wspólnoty w zakresie kultury, a także upraszczania struktur zarządzania Rada Miasta Tarnobrzega zamierza połączyć samorządowe instytucje kultury o nazwach: Tarnobrzeski Dom Kultury i Muzeum Historyczne Miasta Tarnobrzega.
Działania organizatora tj. Gminy Tarnobrzeg związane są z możliwością dokładniejszego nadzoru organu wykonawczego tj. Prezydenta Miasta Tarnobrzega nad działalnością połączonej instytucji kultury.
Połączenie dwóch form kultury: ośrodka kultury i muzeum umożliwi zaplanowanie pracy rocznej jako jednego organu instytucjonalnego, przy realizacji jednego budżetu, dającego niższe koszty operacyjne i możliwości nadzoru. Załogi i mienie obu instytucji zostaną połączone w jedną całość, co pozwoli na stosowanie jednej obsługi finansowo- kadrowej i organizacyjnej. Pozwoli również na elastyczne reagowanie na lokalne potrzeby i oczekiwania.
Realizowane zadania będą zapewnione na co najmniej dotychczasowym poziomie, zwiększony zostanie sposób dogodnego dostępu do kultury. Zapewni się profesjonalną obsługę finansowo-kadrową i organizacyjną.
Realizacja celów połączonych instytucji będzie nadal realizowana, a w szczególności zostanie położony nacisk na: organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej, wychowanie przez sztukę, gromadzenie, dokumentowanie, ochrona dóbr kultury, rozbudzanie zainteresowań, promowanie zespołów, organizowanie imprez itd.
Priorytetem działań będzie tworzenie warunków dla rozwoju ruchu turystycznego, folkloru, co staje się możliwe dzięki oddaniu do użytku pomieszczeń w wyremontowanej części Zamku.

Wyszczególnienie skutków połączenia instytucji:
1. Prawne:
1) jeden statut dla obu instytucji,
2) jeden dokument kontroli zarządczej,
3) w przypadku zmian dostosowuje się jeden dokument dla jednej instytucji, a nie
dwa dla dwóch, co jednocześnie oszczędza czas,
4) sporządzanie jednakowych dokumentów w ramach jednej instytucji,
5) ułatwienie archiwizacji dokumentów,
6) konieczność zmiany statutu.
2. Finansowe:
1) możliwość aplikowania o środki w ramach jednej instytucji, a tym samym
łączenie zakresów zadań,
2) efekt synergii ? realizacja budżetu połączonej instytucji daje niższe koszty
operacyjne, niż realizacja dla każdej instytucji z osobna (zamówienia materiałów,
naprawy, itp.,
3) jedna strona www dla połączonej instytucji,
4) sporządzenie jednego budżetu,
5) konieczność wymiany dokumentów, pieczęci.
3. Organizacyjne:
1) możliwość zaplanowania pracy rocznej bez rozbijania na dwie instytucje,
2) możliwość zaplanowania i tworzenia multimedialnych i wielodziedzinowych
placówek w oparciu o kadry i zasoby lokalowe obu instytucji,
3) możliwość organizacji pracy w ten sposób, by wykorzystać zasoby muzeum
i domu kultury, we wzajemnych działaniach,
4) możliwość nawiązania lepszej, efektywniejszej współpracy z instytucjami
działającymi na terenie Tarnobrzega, w tym placówkami oświatowymi
i organizacjami pozarządowymi,
5) możliwość skierowania pracowników obu instytucji do realizacji wspólnych
zadań i działań,
4. Kadrowe:
1) większa liczba pracowników wynikająca z faktu połączenia instytucji ? tym
samym zasób kadrowy zwiększa się, pracownicy wzajemnie się uzupełniają,
2) możliwość lepszego podziału zadań między pracowników merytorycznych,
administracyjnych i gospodarczych,
3) możliwość rozszerzania zakresu obowiązków pracowników i dawanie im
większych kompetencji i umiejętności ( organizowane szkolenia),


Połączenie instytucji kultury Tarnobrzeskiego Domu Kultury i Muzeum Historycznego Miasta Tarnobrzega w jeden ośrodek, pod nazwą ? Tarnobrzeskie Centrum Kultury, nie spowoduje uszczerbku w ich działalności, nie będzie miało negatywnego wpływu na wykonywanie dotychczasowych zadań. Wielofunkcyjny ośrodek kultury pozwoli na racjonalność wydatków, zmniejszenie kosztów administracyjnych, lepsze wykorzystanie sprzętu, dostępnych urządzeń i bazy lokalowej.
Połączenie to powinno mieć znaczący wpływ na poziom usług i imprez organizowanych na terenie Gminy Tarnobrzeg.

"
Ostatnio zmieniony 28-11-2012 17:46 przez hardnheavy, łącznie zmieniany 1 raz.

Grzesko
Posty: 2727
Rejestracja: 22-04-2005 14:13

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: Grzesko » 28-11-2012 19:27

"Czyli wszystko i nic. Rozumiem, że prezydent otwarcie przyzna, że dotychczasowa praca TDK, jak i MHMT była fatalna pod względem jakościowym oraz ilościowym. Stołki i piszę to z przykrością."
Ostatnio zmieniony 28-11-2012 19:27 przez Grzesko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 19385
Rejestracja: 15-06-2003 23:41

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: admin » 28-11-2012 20:13

"
umberto pisze:ADMIN: myślę, że nie będzie to kolejny urzędowy twór z tego powodu, że głównie dojdzie do połączenia dyrekcji i TDK oraz Muzeum będzie jako jeden organizm, zatem z dwóch robi się jeden...
Nie chodziło mi o TCK, ale o MOZE.
Obawiam się, że będzie tak, że teraz tę wałkowaną w wątku kredę mogła kupić każda placówka jak akurat zabrakło, a teraz trzeba będzie się zwrócić do centrali, a ona będzie akurat między kolejnymi transzami realizacji zamówienia na dostawy kredy, albo okaże się że limit dla danej placówki jest już wykorzystany. Słyszałem jak jest z papierem do drukarki czy nawet papierem toaletowym w dużych instytucjach, zaopatrzanych centralnie.

Przykładem tej złej strony centralizacji były zmiany w wynajmowaniu lokali szkół czy remiz. Kiedy korzystała na tym dana placówka, miała interes żeby wynajmować jak najczęściej. Teraz wszystkie "pożytki" idą do centrali i według jej widzimisię są odgórnie rozdzielane. Obawiam się, że z centralnym zarządzaniem może być tak samo, że będzie to kosztem samorządności, niezależności i możliwości podejmowania szybkich decyzji nawet w mało istotnych sprawach.

http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /735999847

Co do TCK - zobaczymy jak będzie. Współpracować można było i teraz, w ramach dwóch instytucji.
W tekście uzasadnienia dwa razy jest o "nadzorze"..."
Ostatnio zmieniony 28-11-2012 20:13 przez admin, łącznie zmieniany 1 raz.

A1313
Posty: 2290
Rejestracja: 24-09-2006 12:29

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: A1313 » 28-11-2012 20:33

"
Nie chodziło mi o TCK, ale o MOZE.
Obawiam się, że będzie tak, że teraz tę wałkowaną w wątku kredę mogła kupić każda placówka jak akurat zabrakło, a teraz trzeba będzie się zwrócić do centrali, a ona będzie akurat między kolejnymi transzami realizacji zamówienia na dostawy kredy, albo okaże się że limit dla danej placówki jest już wykorzystany. Słyszałem jak jest z papierem do drukarki czy nawet papierem toaletowym w dużych instytucjach, zaopatrzanych centralnie.

Może podsunąć pomysł prezydentowi ażeby reaktywował WPHW ;)


Przykładem tej złej strony centralizacji były zmiany w wynajmowaniu lokali szkół czy remiz. Kiedy korzystała na tym dana placówka, miała interes żeby wynajmować jak najczęściej. Teraz wszystkie "pożytki" idą do centrali i według jej widzimisię są odgórnie rozdzielane. Obawiam się, że z centralnym zarządzaniem może być tak samo, że będzie to kosztem samorządności, niezależności i możliwości podejmowania szybkich decyzji nawet w mało istotnych sprawach.
A ja znam kilka czy nawet kilkanaście sytuacji w których koszta imprezy (media oraz pracownicy utrzymujący czystość) przewyższyły dochód bezpośredni lub lub dochód z wynajmu.
Może to miał na myśli prezydent wprowadzając ten przepis. Jeden z nielicznych pomysłów któremu mogę przyklasnąć."
Ostatnio zmieniony 28-11-2012 20:33 przez A1313, łącznie zmieniany 1 raz.

hardnheavy
Posty: 348
Rejestracja: 17-04-2007 09:51

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: hardnheavy » 28-11-2012 20:35

"
Nie chodziło mi o TCK, ale o MOZE.
Uzasadnienie równie sensowne jak i poprzednie. Z pewnością rzucają się Wam w oczy kwoty jakie miasto na tym zaoszczędzi... Grunt, że super naczelniczka będzie miała przed nazwiskiem Dyrektor ;-)

Miasto Tarnobrzeg jest organem prowadzącym dla przedszkoli, szkół, Centrum Kształcenia Praktycznego, Poradni Psychologiczno Pedagogicznej.
Zgodnie z art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty organ prowadzący szkołę lub placówkę odpowiada za jej działalność.
W celu realizacji nałożonych na j.s.t. zadań organ prowadzący szkoły i placówki może tworzyć jednostki obsługi ekonomiczno ? administracyjnej szkół i placówek lub organizować wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną prowadzonych szkół i placówek (art. 5 ust. 9 ustawy o systemie oświaty).
Utworzenie Miejskiego Oświatowego Zespołu Ekonomicznego (zwanego dalej MOZE) przyczyni się do usprawnienia obsługi ekonomicznej placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest miasto Tarnobrzeg, spowoduje efektywniejsze wykorzystanie pracowników oraz zapewni sprawniejszą realizację zadań w zakresie obsługi finansowo ? księgowej placówek.
Zaletą skupienia obsługi ekonomicznej w MOZE jest częściowe odciążenie dyrektorów placówek z prac niezwiązanych z nadzorem pedagogicznym.
Ponadto, pojawiające się przypadki usprawiedliwionej nieobecności poszczególnych pracowników ekonomicznych nie spowodują dezorganizacji pracy placówek, ponieważ na ten okres obowiązki przejmie inny kompetentny pracownik MOZE.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych jednostki budżetowe, z zastrzeżeniem odrębnych ustaw, łączą i likwidują organy stanowiące jednostki samorządu terytorialnego.
Tworząc jednostkę budżetową, organ, o którym mowa wyżej nadaje jej statut.
Do wyłącznej właściwości rady gminy należy ? w myśl art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ? tworzenie, likwidacja i reorganizacja gminnych jednostek organizacyjnych.
Biorąc pod uwagę usprawnienie obsługi ekonomicznej placówek oświatowych, zapewnienie sprawnej realizacji zadań oraz realne oszczędności możliwe do uzyskania w skali gminy podjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.
"
Ostatnio zmieniony 28-11-2012 20:35 przez hardnheavy, łącznie zmieniany 1 raz.

Grzesko
Posty: 2727
Rejestracja: 22-04-2005 14:13

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: Grzesko » 28-11-2012 20:37

"Merytorycznie :P. Ale punkty są późno zatem radni PO-RPP-Lewicy zrobią co należy."
Ostatnio zmieniony 28-11-2012 20:37 przez Grzesko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 19385
Rejestracja: 15-06-2003 23:41

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: admin » 29-11-2012 08:07

"http://nadwisla24.pl/2012/11/28/likwida ... sji-video/

Nie oglądałem co prawda całego materiału, ale ze skróto NW24 wynika, że oprócz planowanych zmian mamy też zmarnować kolejne ponad 50.000 złotych na MTVT.
Niestety jeśli nowa telewizja (start od Nowego Roku) będzie finansowana przez TSM, to wielu z nas zapłaci za dwie telewizje, walczące swoimi wizjami za nasze pieniądze. Rynek medialny w mieście staje na głowie."
Ostatnio zmieniony 29-11-2012 08:07 przez admin, łącznie zmieniany 1 raz.

nuno
Posty: 502
Rejestracja: 14-02-2010 15:08

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: nuno » 29-11-2012 08:52

"
Admin pisze:http://nadwisla24.pl/2012/11/28/likwida ... sji-video/

Nie oglądałem co prawda całego materiału, ale ze skróto NW24 wynika, że oprócz planowanych zmian mamy też zmarnować kolejne ponad 50.000 złotych na MTVT.
Niestety jeśli nowa telewizja (start od Nowego Roku) będzie finansowana przez TSM, to wielu z nas zapłaci za dwie telewizje, walczące swoimi wizjami za nasze pieniądze. Rynek medialny w mieście staje na głowie.
Wyłączyć w cholerę tą tubę propagandową Mastalerza i Kołka.
To żadna telewizja. To żenada. Dopłacanie do tego dziadostwa to granda.
Wszyscy radni, którzy za tym zagłosują powinni zwrócić te 50tys. ze swojej kieszeni.

Gdyby te dwa "muzgi" i propagatorzy "transparentności" nie urządziły sobie z MTVT - prywatnej telewizji, wtedy nie byłoby tematu. Teraz twierdzą, że nie są niczego winni.

Tak na marginesie, Mastalerz dumnie ogłosił na swoim blogu, że ma 97% poparcia w Tarnobrzegu.
Myślę, że nawet Aleksander zza wschodniej granicy był pod wrażeniem.
Gratulujemy !



Edytowany przez nuno o 29-11-2012 - 08:13. "
Ostatnio zmieniony 29-11-2012 08:52 przez nuno, łącznie zmieniany 1 raz.

czescmateusz
Posty: 89
Rejestracja: 03-02-2012 09:18

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: czescmateusz » 29-11-2012 09:09

"
Admin pisze: Obawiam się, że będzie tak, że teraz tę wałkowaną w wątku kredę mogła kupić każda placówka jak akurat zabrakło, a teraz trzeba będzie się zwrócić do centrali, a ona będzie akurat między kolejnymi transzami realizacji zamówienia na dostawy kredy, albo okaże się że limit dla danej placówki jest już wykorzystany. Słyszałem jak jest z papierem do drukarki czy nawet papierem toaletowym w dużych instytucjach, zaopatrzanych centralnie.
Myślę, że te obawy mogą wynikać z nieudolności pewnych instytucji. W przypadku takich materiałów, przy których trudno przewidzieć zapotrzebowanie rozpisuje się przetarg na bieżącą dostawę danych produktów (przykład z pierwszego googla na dostawę opału
http://www.przetargi.egospodarka.pl/429 ... 012_2.html).
Jeżeli dana instytucja jest nieudolna lub niedofinansowana, no to siląc się na obrazowe porównanie, przy przykrótkiej kołdrze zawsze coś będzie wystawać.

Z tego co ja wiem jedną z wad reformy samorządowej jest takie rozdrobnienie różnego rodzaju instytucji, że niemożliwym jest wykorzystanie efektu skali. W przypadku finansowania oświaty nie znam negatywnych przykładów centralizacji. Ale nie jestem tutaj ekspertem i jest spore prawdopodobieństwo, że się mylę. Natomiast analogie z innymi branżami, organizacjami zupełnie mnie nie przekonują."
Ostatnio zmieniony 29-11-2012 09:09 przez czescmateusz, łącznie zmieniany 1 raz.

czescmateusz
Posty: 89
Rejestracja: 03-02-2012 09:18

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: czescmateusz » 29-11-2012 12:13

"
krass pisze: Strasznie mi z tego powodu wszystko jedno. ;-) Ja ekspertem też nie jestem, ale i tu i tu mam jakieś tam doświadczenie i na jego podstawie Ci napisałem, co wiedziałem.

Na szczęście nie spoczywa na nikim obowiązek tłumaczenia Ci, dlaczego nie masz racji.

W przypadku finansowania oświaty centralizacja jest po prostu złym pomysłem. Wszystkie systemy oświatowe w cywilizowanej Europie są mocno autonomiczne i nie ma Überdyrektorów, Superintendentów i centralnego zaopatrzenia.


Efekt skali jest mieczem obosiecznym. Centralizacja niesie ze sobą utratę szybkości reagowania, gorsze rozpoznanie sytuacji i przede wszystkim brak odpowiedzialności.
W takim razie gratuluje kompetencji w ocenianiu wszystkiego. I pewności siebie w ferowaniu wyroków. Może warto byłoby złożyć papiery jako doradca w kancelarii premiera? Pewnie poszukują kogoś z równie interdyscyplinarnymi zdolnościami oceny sytuacji wszelakich.

Obawiam się, że niczego nie wiesz o finansowaniu oświaty w Europie. Jest dokładnie odwrotnie niż mówisz. Wcześniej podałem źródło, moim zdaniem najlepsze w Polsce, gdzie oceniono różne systemy finansowania oświaty. I nie czuję się w obowiązku uzupełniania twojej edukacji. Bo rozumiem, że jest wystarczająca i nie potrzebujesz żadnych dodatkowych przykładów? Finansowanie edukacji w Polsce jest najbardziej zdecentralizowanym systemem w Europie. Faktycznie, w Polsce jest kilka tysięcy systemów edukacji. Ale rozumiem, że nie musisz o tym wiedzieć.

Rozumiem też, że planowanie według Ciebie to kompletnie chybiony pomysł? Najlepszym sposobem na zakupy byłby bieżący monitoring stanu materiałów i cotygodniowe uzupełnianie braków? Powiedzmy cotygodniowe wizyty dyrektora szkoły w markecie? Szybka reakcja, a może uda się zapisać do programu lojalnościowego i wygrać stojak na rower przy zakupie 100 globusów?

Ciekawi mnie twój tok myślenia dlatego postaram się wyjaśnić kilka podstawowych kwestii.
Żadna normalnie działająca komercyjna firma nie oddaje łańcucha dostaw obcym.
W przypadku MOZE rozumiem, że mamy do czynienia z zakupami. Dlaczego piszesz o "oddawaniu łańcucha dostaw"? Kto według Ciebie posiada obecnie ów "łańcuch dostaw"? I komu miałby być oddany? Czy masz może na myśli przetargi? Wiesz o ich istnieniu?
Nie potrzebujesz łączyć żadnych jednostek ze sobą, żeby mieć możliwość - jak trafnie zauważyłeś - tańszych zakupów. Wystarczy się dogadać.
W jaki sposób można się dogadać w sprawie tańszych zakupów? Czy dyrektor szkoły ma tę samą pozycję negocjacyjną co osoba z MOZE zamawiający na potrzeby 33 placówek? Czy kupujący taki jak sieć hipermarketów ma tę samą pozycję negocjacyjną co warzywniak? Czy właściciel warzywniaka może się tak samo dogadać? Jak to zrobić? Jako osoba doświadczona, pewnie wiesz jak należy przeprowadzić te negocjacje. Myślę, że właściciele warzywniaków czekają z zapartym tchem na rekomendacje.

Żeby była jasność - nie znam praktyki funkcjonowania takich tworów jak MOZE. Znam natomiast opinie ekspertów i literaturę. To jest źródło pośrednie. Nie jest trudno po nie sięgnąć, ale rozumiem że doświadczenie nabyte gdziekolwiek i informacje zasłyszane od sąsiada są dużo więcej warte.



Edytowany przez czescmateusz o 29-11-2012 - 11:14. "
Ostatnio zmieniony 29-11-2012 12:13 przez czescmateusz, łącznie zmieniany 1 raz.

czescmateusz
Posty: 89
Rejestracja: 03-02-2012 09:18

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: czescmateusz » 29-11-2012 13:41

"Wydaje mi się, że prawie zrozumiałeś całą koncepcję, jakkolwiek dalej jej zaprzeczasz. Kwestia faktycznie jest prosta, ale nie rozumiem dlaczego według Ciebie w każdej szkole musi być ktoś od kadr oprócz dyrektora? W każdej szkole musi być referent ds. kredy? (cytując twoje poprzednie porównanie).

MOZE, jak ja rozumiem, ma właśnie połączyć te wszystkie sprawy w jedno. Nauczyciel nie będzie zatrudniony w 1/4 etatu w jednej szkole i na 1/18 w 4 innych z osobną księgowością, tylko w jednym MOZE.

Moim zdaniem zarządzanie oświatą na poziomie samorządów przez przedsiębiorców, którzy niedawno prowadzili szczęki na bazarze właśnie prowadzi do identycznych refleksji. Rozumiem, że według Ciebie telefoniczne rozmowy 33 przedstawicieli różnych placówek to najlepszy sposób negocjacji?

Ton dyskusji nadałeś wcześniej. I "nie czuję się w obowiązku" dyskutować z wiejską filozofią."
Ostatnio zmieniony 29-11-2012 13:41 przez czescmateusz, łącznie zmieniany 1 raz.

czescmateusz
Posty: 89
Rejestracja: 03-02-2012 09:18

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: czescmateusz » 29-11-2012 14:15

"
krass pisze: Z tego samego powodu, dla którego nie chodzisz na tron do sąsiada. Bo tak jest szybciej, sprawniej, wygodniej i wiele więcej też to nie kosztuje.
Malownicze porównanie. A, że tak powiem, rurę do owego tronu każdy też ma osobną? Czy jest jedna wspólna? Swoją drogą jest nią w tym przykładzie administracja (wspólna, centralna), a czym jest dyrektor to można sobie dopowiedzieć.

AD2. Ja tak rozumiem sens istnienia MOZE. Jeżeli tak nie będzie, to faktycznie mogą to być kosmetyczne zmiany w administracji i zerowy pożytek. Wtedy będzie tak, jak Ty mówisz. Samorządy dopłacają w całej PL b. duże kwoty do oświaty i wydaje mi się, że każdą inicjatywę warto rozważyć, a nie spisywać ją na straty. Jest istotne ryzyko, że to się nie uda, biorąc pod uwagę sprawność naszej władzy, ale moim zdaniem warto się temu bliżej przyjrzeć."
Ostatnio zmieniony 29-11-2012 14:15 przez czescmateusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Grzesko
Posty: 2727
Rejestracja: 22-04-2005 14:13

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: Grzesko » 29-11-2012 22:28

"TCK poległ w głosowaniu - 8 za, 8 przeciw, 3 wstrzymujące się. I wszyscy - podkreślam wszyscy - radni zachowali mandaty.



Edytowany przez Grzesko o 29-11-2012 - 22:45. "
Ostatnio zmieniony 29-11-2012 22:28 przez Grzesko, łącznie zmieniany 1 raz.

mania
Posty: 109
Rejestracja: 24-02-2010 01:23

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: mania » 30-11-2012 00:37

"Jak to wszyscy? Nawet Pawlik, który sam zrezygnował? Radni mu nie pozwolili zrezygnować czy jak?
Centra Kultury działają w innych mniejszych czy większych miastach. Jeśli nie będzie redukcji zatrudnienia, nie widzę powodu dla którego połączenie miałoby być złym pomysłem.
Co do księgowych, to słuszne wydaje się być połączenie w MOZE. Czy firma, która ma 3 filie w każdej ma księgową albo kadrową? Czy wszystko obsługuje centrala? Zapewne zaraz pojawią się odpowiedzi, że i tak i tak.
Jeśli, według materiału zamieszczone na nadwisla24.pl, obecnie jest 38 etatów i często są to emeryci albo osoby zatrudnione na 1/4 etatu, to dość rozsądne wydaje się pozbieranie do kupy, odprawienie emerytów, zatrudnienie normalnie ludzi na cały etat w jednym centrum. Jeśli z 38 chcą zejść do 29 zatrudnionych, to na pewno oszczędność będzie. Uważam, że powinno się iść dalej i tak samo powołać albo do MOZE podpiąć zamówienia publiczne. Wszystko co kupowane hurtem wyjdzie taniej niż w detalu."
Ostatnio zmieniony 30-11-2012 00:37 przez mania, łącznie zmieniany 1 raz.

Kotlet
Posty: 897
Rejestracja: 23-08-2006 14:07

Tarnobrzeskie Centrum Kultury

Post autor: Kotlet » 30-11-2012 01:53

"
mania pisze:Jak to wszyscy? Nawet Pawlik, który sam zrezygnował? Radni mu nie pozwolili zrezygnować czy jak?
Nawet Pawlik... Część radnych zagłosowała tak, że Pawlik zachował mandat. Taki mieli kaprys, to nic, że z sali padły m.in. słowa "że ośmieszymy się na oczach całej Polski..." itd. mieli powtórzyć głosowanie ale tak już zostało :) Niebawem opublikujemy na NW24 obszerne fragmenty wczorajszej sesji RM., dyskusje, głosowania oraz fotki."
Ostatnio zmieniony 30-11-2012 01:53 przez Kotlet, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ