Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Próbujemy z nowym działem - co się podoba, co nie podoba, co trzeba zrobić lub poprawić.
Awatar użytkownika
karas
Posty: 1160
Rejestracja: 05-06-2004 15:58

Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: karas » 19-12-2018 23:58

Czy próbował ktoś z korzystać z platformy e-urząd? Niestety po moich prawie rocznych doświadczeniach i tego co się w temacie dzieje uważam, że to bubel, którym nikt się zbytnio nie interesuje.

Aktualnie mamy piękną stronę logowania:



Niestety po wejściu w link widzimy:



Poniżej przedstawiam moją korespondencję z UM. Nie będę publikował nazwisk (RODO).

- wiadomość do UM (um@um.tarnobrzeg.pl, rzecznik@um.tarnobrzeg.pl) z dnia 13 marca 2018r.
Witam,

Proszę o wyjaśnienie jaki sens ma wdrażanie platformy eUrząd w Tarnobrzegu skoro urzędnicy nie odpowiadają na wnioski o założenie konta w systemie.

Dnia 21.02.2018r. złożyłem wniosek o założenie konta na platformie eUrząd poprzez portal ePUAP2. Wniosek został przesłany poprawnie, a w odpowiedzi otrzymałem Urzędowe Potwierdzenie Odbioru.

Dzisiaj jest 13 marca. Do dnia dzisiejszego nie zostało założone konto, oraz nie otrzymałem żadnej informacji związane z moim wnioskiem. Dodatkowo strona platformy nie działa mimo liczny linków prowadzących do strony logowania.

Proszę o wyjaśnienie zaistniałej informacji przez osoby upoważnione.

Pozdrawiam,
- odpowiedź z UM (eurzad@um.tarnobrzeg.pl) z dnia 19 marca 2018r
W związku z Pańskim mailem z dnia 13 marca 2018r., uprzejmie informuję, iż Pańskie konto jest założone.
Zasada jest taka, że konta zakładamy bez zbędnej zwłoki, jeżeli jednak informacja o założeniu konta nie dotarła do Pana w odpowiednim czasie, to bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację.
Aktualnie jesteśmy w trakcie wdrożenia projektu „Innowacyjny Tarnobrzeg zintegrowany system zarządzania miastem i oświatą", w ramach którego planowane jest poszerzenie zakresu eusług. W ramach tegoż projektu zakłada się instalację nowej wersji systemu eUrząd w związku z tym od początku 2018 roku okresowo mogły wystąpić problemy z dostępem do w/w systemu. W ostatnich dniach dotyczy to m.in. uruchomienia pewnych funkcjonalności na platformie ePUAP.
Nadmieniam, że dążymy do podnoszenia jakości naszych usług i bardzo cenne są dla nas informacje zwrotne od ich użytkowników.
Jak tylko będziemy mieć informację o poprawnym działaniu systemu - zostanie Pan o tym powiadomiony w odrębnym mailu.
Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację i związane z tym niedogodności.

Z wyrazami szacunku

[.....]
Urząd Miasta Tarnobrzega
Biuro Informatyki
ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg
tel.: (15) 822-65-70
www.tarnobrzeg.pl
- moja odpowiedź z dnia 19 marca 2018r.
WItam,

Dziękuję za informację.

Poniżej pisze Pan, że konto w systemie zostało założone, a wiadomość zwrotna mogła nie dotrzeć. Aktualnie oprócz informacji od Pana dalej nie posiadam informacji zwrotnej o założeniu konta w na platformie eUrząd. W jaki sposób zostaną mi przekazane dane logowania do systemu?

Uważam, że w trakcie aktualizacji systemu ważnym jest poinformować klienta o tym fakcie stosownym komunikatem na stronie logowania. Aktualnie wyświetla się błąd z prośbą o poinformowanie urzędu o jego wystąpieniu.

Poniżej znajdował się screen z błędem systemu
- odpowiedź UM z dnia 19 marca 2018r.
Witam ponownie,

Danych do logowania nie przekażemy bo to dane znane tylko Panu.

Pan się loguje do eUrzędu swoimi danymi z ePUAP’u.
Czyli Pana login i hasło do eurzędu to będzie login i hasło które Pan podaje w epuap i tyle. My go poznać nawet nie możemy.

Różnica polega tylko na tym że żeby się do eurzędu zalogować klika Pan na stronie eurzędu „https://eurzad.tarnobrzeg.pl”na „twoje dane” następnie na „zaloguj się przez epuap” wtedy przekierowuje Pana na stronę epuapu a tam po wpisaniu poprawnie swojego loginu i hasła epuapowego wraca Pana na stronę eUrzędu i dopiero wtedy widać pana informacje dostępne w eurzędzie. Ale jak Pan sam zauważył w tej chwili nie da się bo wyskakuje błąd. Spowodowany on jest tym iż zmieniamy konfigurację zabezpieczania strony pomiędzy eurzędem a epuap i nie do końca problem jest po naszej stronie. Ale o szczegółach rozwiązania nie mogę nic pisać.
Wracając do sedna stawiamy nowy portal eUrząd i integrujemy go z systemami wewnętrznymi urzędu oraz epuap jest to złożony proces i nie da się go przejść bezboleśnie i z dnia na dzień.
Jak pisałem wcześniej powiadomimy Pana jak strona będzie w 100% dostępna osobnym mailem.

Co do strony nie wiem skąd Pan załączył błąd i z jakiego dnia. U mnie się strona eurząd otwiera na dzień dzisiejszy.

https://eurzad.tarnobrzeg.pl

Proszę próbować lub czekać na maila z informacją o działaniu w 100% systemu.

Pozdrawiam

- moja odpowiedź z dnia 19 marca 2018r.
Dziękuję za informację. Problemem była zła strona logowania. Błąd, który wkleiłem pochodzi z zakładki Urząd na stronie www.tarnobrzeg.pl

http://www.tarnobrzeg.pl/urzad/

Link na dole strony. Ten link znalazłem w kilku innych miejscach.

[screen strony z błędnym linkiem]

Proces logowania rozumiem. Warto, aby taka informacja pojawiała się po złożeniu wniosku o założenie konta.

Życzę powodzenia w rozszerzaniu funkcjonalności systemu i czekam na informację o wznowieniu jego działania.

Pozdrawiam,
- odpowiedź z UM z dnia 19 marca 2018r.
Witam,

Jak ponownie Pan dobrze zauważył do poprawy jest jeszcze link na stronie www.tarnobrzeg.pl bo teraz strona działa bezpośrednio na domenę a nie kieruje na katalog tak jak to było w starej wersji.
Takie uwagi bardzo sobie cenimy i dziękuję w tym miejscu.

Pozdrawiam
Oczywiście jak można się domyśleć osobnego maila z wiadomością, że portal już działa nie było. Trochę o temacie zapomniałem i postanowiłem zajrzeć z nadzieją, że aktualizacja od marca się zakończyła i wszystko działa jak należy. No niestety. Jak działa możemy zobaczyć tutaj https://eurzad.tarnobrzeg.pl/

W związku z tym napisałem dnia 17 grudnia 2018r. wiadomość do UM:
WItam,

W marcu bieżącego roku otrzymałem mailowo wyjaśnienia odnośnie sposobu logowania do portalu eurząd. Zostałem poinformowany o pracach aktualizacyjnych przy portalu, oraz o szybkim jego powrocie.

Mimo złożonego poprawnie wniosku o dostęp do portalu nigdy nie udało mi się do niego zalogować. Dzisiaj z sytuacja z portalem wygląda tak, jak przedstawia to załącznik.

Proszę o informację kiedy możliwość logowania zostanie udostępniona.

Pozdrawiam,
Na chwilę obecną nie otrzymałem odpowiedzi, błąd się pojawia więc można gdybać, że reakcji nie było.

Co o tym myśleć? Miasto chwali się, że wdrożyło projekt Innowacyjny Tarnobrzeg. Na stronie głównej Innowacyjnego Tarnobrzega jest link do eurzędu. To ta sama strona z błędem, więc adres jest poprawny.

Gdzie są urzędowi informatycy?
Gdzie jest firma, która wdrażała projekt (zakładam, że sam się nie wdrożył).
Gdzie jest reakcja na maila z przed dwóch dni w ważnej sprawie, bo przecież nie działa usługa dla mieszkańca.

Osobiście bardzo mnie złoszczą takie niedoróbki pozostawiane bez opieki ...
Karaś

Awatar użytkownika
encore
Posty: 484
Rejestracja: 11-12-2018 11:39

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: encore » 20-12-2018 08:09

Toż to urząd. Czegoś dobrego się spodziewacie? Infomaty już się zamortyzowały. Tu pewnie też czekają aż trwałość projektu się zakończy i będzie można sukces odgwizdać. Wy przeszkadzacie tylko urzędnikom. A fe! 😉
"Nic tak nie odciąga ludzi od prawdy, jak bezmyślne naśladowanie tego, co robią wszyscy. "

Awatar użytkownika
kermit
Posty: 1244
Rejestracja: 16-08-2004 20:44

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: kermit » 20-12-2018 10:32

Ja zgłaszałem wieki temu, że nowa strona miasta pod przeglądarką Safari nie wyświetla się poprawnie. Wystarczyło to zgłosić do firmy wykonującej jako reklamację. Jak kiepsko działa tak kiepsko działa.

Zastanawiam się po co wdrażać jakąś platformę jak eUrząd jak wystarczy wykorzystać obywatel.gov.pl, tylko integrować się jeszcze bardziej. Skoro mamy jeden byt ogólnokrajowy po co wydawać pieniądze na kolejne lokalne, miejskie. Ale jak się nie wydaje swoich pieniędzy to nie ma problemu.

Awatar użytkownika
karas
Posty: 1160
Rejestracja: 05-06-2004 15:58

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: karas » 20-12-2018 13:48

kermit pisze:
20-12-2018 10:32
Zastanawiam się po co wdrażać jakąś platformę jak eUrząd jak wystarczy wykorzystać obywatel.gov.pl, tylko integrować się jeszcze bardziej. Skoro mamy jeden byt ogólnokrajowy po co wydawać pieniądze na kolejne lokalne, miejskie. Ale jak się nie wydaje swoich pieniędzy to nie ma problemu.
Ta platforma była wdrożona jeszcze przed powstaniem obywatel.gov.pl. Jak już jest to dobrze, tylko niech działa.
Karaś

Awatar użytkownika
dominik267
Posty: 567
Rejestracja: 04-03-2014 01:20

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: dominik267 » 20-12-2018 16:44

Jeśli chodzi o obywatel.gov.pl / Epuap to tam też są problemy i oprócz tego, że o nich wiedzą to kompletnie z nimi nic nie robią.
Nie wiem co za ciule piszą te systemy...

Jak nie z logowaniem się coś popieprzy, to nie można odpowiedzi wysłać bo jest spieprzony system validacji pól formularza.
Najszerszy wybór piw w regionie!
Szeroki asortyment alkoholi.

Piwa Regionalne Tarnobrzeg
ul. Orzeszkowej 9
DH "Jędruś"

Bądź na bieżąco: http://fb.me/PiwaRegionalneTBG

Awatar użytkownika
encore
Posty: 484
Rejestracja: 11-12-2018 11:39

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: encore » 20-12-2018 20:17

Najgłupsze jest, że z usług nie da się korzystać mając podpis elektroniczny. Można przez profil zaufany tylko.
"Nic tak nie odciąga ludzi od prawdy, jak bezmyślne naśladowanie tego, co robią wszyscy. "

Awatar użytkownika
karas
Posty: 1160
Rejestracja: 05-06-2004 15:58

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: karas » 20-12-2018 22:44

Żeby nie było, że to nowość znalazłem artykuł jeszcze za rządów Jana Dziubińskiego.

http://archiwum.tarnobrzeg.pl/web/guest ... -e-urzedem

"Nowość na skalę całego kraju ..."
Karaś

Awatar użytkownika
karas
Posty: 1160
Rejestracja: 05-06-2004 15:58

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: karas » 21-12-2018 18:41

I sprawa się wyjaśniła. Dzisiaj rano odezwał się dział Informatyków. Pewnie dlatego, że grzecznie podesłałem wczoraj link do wątku Prezydentowi ...
NIe będę cytował korespondencji bo trochę tego było.

Najpierw zgłosiłem błąd działania strony logowania co po wymianie kilku maili zostało naprawione. Po tym został jeszcze problem logowania z mojego ePUAP. Po dłuższej wymianie maili i przesyłaniu logów okazało się, że mój login podpięty wraz z wnioskiem z ePUAP był inny niż ten na który ePUAP próbował zalogować.

Podobno byłem pierwszym takim przypadkiem, dlatego opisze na co uważać. Przy składaniu wniosku o dostęp do systemu można wpisać dowolną nazwę użytkownika. Problem w tym, że jeżeli wpiszemy inną nazwę niż nasz login do ePUAP to się nie zalogujemy. Ja tak zrobiłem w lutowym wniosku i dlatego przy logowaniu nie odnajdywał mojego konta.

Ogólnie wymiana maili w miłej atmosferze z dużą chęcią pomocy i rozwiązania sytuacji. Złożyłem jeszcze raz wniosek, dane mają zostać poprawione i możliwość logowania przywrócona.
Karaś

aghus
Posty: 106
Rejestracja: 02-02-2009 18:19

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: aghus » 21-12-2018 23:57

A czego Pan się spodziewał, że będą na Pana krzyczeć? To ich praca, pomagać petentom w załatwianiu spraw.

bzyczek
Posty: 742
Rejestracja: 23-08-2004 22:57

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: bzyczek » 22-12-2018 08:30

aghus pisze:
21-12-2018 23:57
A czego Pan się spodziewał, że będą na Pana krzyczeć? To ich praca, pomagać petentom w załatwianiu spraw.
Zazwyczaj urzędnik traktuje petenta jak zło konieczne. Odsyłała go od okienka do okienka lub pokoju a wiesz dlaczego ? Bo przeważnie ma pracę z "namaszczenia" i zwyczajnie nie ma on niej większego pojęcia albo mu się nie chce.
Bywają wyjątki że trafi się na kogoś kompetentnego, który nawet jak nie jest zorientowany w temacie, to robi wszystko żeby nam pomóc a nie zwyczjnie nas zbyć.
bzyczek

Awatar użytkownika
karas
Posty: 1160
Rejestracja: 05-06-2004 15:58

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: karas » 22-12-2018 09:28

aghus pisze:
21-12-2018 23:57
A czego Pan się spodziewał, że będą na Pana krzyczeć? To ich praca, pomagać petentom w załatwianiu spraw.
@Aghus poniżej @bzyczek świetnie odpowiedział na Twoje pytanie
bzyczek pisze:
22-12-2018 08:30
Zazwyczaj urzędnik traktuje petenta jak zło konieczne. Odsyłała go od okienka do okienka lub pokoju a wiesz dlaczego ? Bo przeważnie ma pracę z "namaszczenia" i zwyczajnie nie ma on niej większego pojęcia albo mu się nie chce.
Bywają wyjątki że trafi się na kogoś kompetentnego, który nawet jak nie jest zorientowany w temacie, to robi wszystko żeby nam pomóc a nie zwyczjnie nas zbyć.
Mogli mi napisać, że to nie problem po ich stronie - jak im udowodnię, że po ich?
Mogli napisać formułkę "przekazaliśmy Pański problem i poinformujemy jak zostanie naprawiony" - znowu pół roku czekania.

Wymieniliśmy kilka błędów i problem został znaleziony i rozwiązany. Informatyka to taka działka w której nie wszystko jest oczywiste. Często użytkownicy przez przypadek są w stanie wygenerować takie błędy o których producentowi oprogramowania i testerom się nawet nie śniło :)
Karaś

Awatar użytkownika
encore
Posty: 484
Rejestracja: 11-12-2018 11:39

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: encore » 22-12-2018 09:47

karas pisze:
22-12-2018 09:28
użytkownicy przez przypadek są w stanie wygenerować takie błędy
Chwali się praca naszych urzędników. Sam póki co nie doświadczyłem ze strony tarnobrzeskich urzędników nic takiego negatywnego co by mi w pamięci utkwiło. Mogli się przecież tłumaczyć np w ten sposób:

"It's not a bug, it's a feature" ;)

albo

"Dziwne, u nas działa. Proszę wyczyścić ciasteczka".
"Nic tak nie odciąga ludzi od prawdy, jak bezmyślne naśladowanie tego, co robią wszyscy. "

Awatar użytkownika
karas
Posty: 1160
Rejestracja: 05-06-2004 15:58

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: karas » 22-12-2018 10:18

encore pisze:
22-12-2018 09:47
"Dziwne, u nas działa. Proszę wyczyścić ciasteczka".
Tekst o ciasteczkach rozpoczynał wymianę maili :)
UM pisze:Proszę przed logowaniem się wyczyścić sobie może ciasteczka w przeglądarce.
Nawet zaprosili mnie do UM w celu pokazania i wyeliminowania problemu.
Karaś

bzyczek
Posty: 742
Rejestracja: 23-08-2004 22:57

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: bzyczek » 22-12-2018 14:31

Urzędnicy często zapominają, że to oni są dla petentów a nie na odwrót.
bzyczek

aghus
Posty: 106
Rejestracja: 02-02-2009 18:19

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: aghus » 23-12-2018 19:07

Panie bzyczek, nie zgadzam się z Pańskim stwierdzeniem, że urzędnicy traktują petentów jak zło konieczne i większość olewa obywateli. To jest uogólnianie i krzywdzenie ludzi, albo jedzie Pan jeszcze na doświadczeniach ze starego systemu. Czy są z nadania, czy po tzw. znajomości, pewnie w dużej liczbie są. Jednak trzeba wiedzieć, na piętrach pracują ludzie, którzy muszą mieć specjalistyczne wykształcenie, wysokie kompetencje i taki już nie może być z nadania. A zakres prac UM jest tak ogromny, w jednym skumulowane sprawy urzędu gminy i powiatu, że czasem mogą nie wiedzieć w czyich kompetencjach jest dana sprawa.

Awatar użytkownika
karas
Posty: 1160
Rejestracja: 05-06-2004 15:58

Re: Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd

Post autor: karas » 31-12-2018 13:51

Temat rozwiązany. Dostęp poprawiony. Chwilę to jeszcze trwało, ale już z mojej winy (podpisałem nowy wniosek, ale nie wysłałem).
Karaś

ODPOWIEDZ