Innowacyjny Tarnobrzeg - eurząd
: 19-12-2018 23:58
Czy próbował ktoś z korzystać z platformy e-urząd? Niestety po moich prawie rocznych doświadczeniach i tego co się w temacie dzieje uważam, że to bubel, którym nikt się zbytnio nie interesuje.
Aktualnie mamy piękną stronę logowania:
Niestety po wejściu w link widzimy:
Poniżej przedstawiam moją korespondencję z UM. Nie będę publikował nazwisk (RODO).
- wiadomość do UM (um@um.tarnobrzeg.pl, rzecznik@um.tarnobrzeg.pl) z dnia 13 marca 2018r.
- moja odpowiedź z dnia 19 marca 2018r.
W związku z tym napisałem dnia 17 grudnia 2018r. wiadomość do UM:
Co o tym myśleć? Miasto chwali się, że wdrożyło projekt Innowacyjny Tarnobrzeg. Na stronie głównej Innowacyjnego Tarnobrzega jest link do eurzędu. To ta sama strona z błędem, więc adres jest poprawny.
Gdzie są urzędowi informatycy?
Gdzie jest firma, która wdrażała projekt (zakładam, że sam się nie wdrożył).
Gdzie jest reakcja na maila z przed dwóch dni w ważnej sprawie, bo przecież nie działa usługa dla mieszkańca.
Osobiście bardzo mnie złoszczą takie niedoróbki pozostawiane bez opieki ...
Aktualnie mamy piękną stronę logowania:
Niestety po wejściu w link widzimy:
Poniżej przedstawiam moją korespondencję z UM. Nie będę publikował nazwisk (RODO).
- wiadomość do UM (um@um.tarnobrzeg.pl, rzecznik@um.tarnobrzeg.pl) z dnia 13 marca 2018r.
- odpowiedź z UM (eurzad@um.tarnobrzeg.pl) z dnia 19 marca 2018rWitam,
Proszę o wyjaśnienie jaki sens ma wdrażanie platformy eUrząd w Tarnobrzegu skoro urzędnicy nie odpowiadają na wnioski o założenie konta w systemie.
Dnia 21.02.2018r. złożyłem wniosek o założenie konta na platformie eUrząd poprzez portal ePUAP2. Wniosek został przesłany poprawnie, a w odpowiedzi otrzymałem Urzędowe Potwierdzenie Odbioru.
Dzisiaj jest 13 marca. Do dnia dzisiejszego nie zostało założone konto, oraz nie otrzymałem żadnej informacji związane z moim wnioskiem. Dodatkowo strona platformy nie działa mimo liczny linków prowadzących do strony logowania.
Proszę o wyjaśnienie zaistniałej informacji przez osoby upoważnione.
Pozdrawiam,
- moja odpowiedź z dnia 19 marca 2018r.W związku z Pańskim mailem z dnia 13 marca 2018r., uprzejmie informuję, iż Pańskie konto jest założone.
Zasada jest taka, że konta zakładamy bez zbędnej zwłoki, jeżeli jednak informacja o założeniu konta nie dotarła do Pana w odpowiednim czasie, to bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację.
Aktualnie jesteśmy w trakcie wdrożenia projektu „Innowacyjny Tarnobrzeg zintegrowany system zarządzania miastem i oświatą", w ramach którego planowane jest poszerzenie zakresu eusług. W ramach tegoż projektu zakłada się instalację nowej wersji systemu eUrząd w związku z tym od początku 2018 roku okresowo mogły wystąpić problemy z dostępem do w/w systemu. W ostatnich dniach dotyczy to m.in. uruchomienia pewnych funkcjonalności na platformie ePUAP.
Nadmieniam, że dążymy do podnoszenia jakości naszych usług i bardzo cenne są dla nas informacje zwrotne od ich użytkowników.
Jak tylko będziemy mieć informację o poprawnym działaniu systemu - zostanie Pan o tym powiadomiony w odrębnym mailu.
Bardzo przepraszamy za zaistniałą sytuację i związane z tym niedogodności.
Z wyrazami szacunku
[.....]
Urząd Miasta Tarnobrzega
Biuro Informatyki
ul. Kościuszki 32
39-400 Tarnobrzeg
tel.: (15) 822-65-70
www.tarnobrzeg.pl
- odpowiedź UM z dnia 19 marca 2018r.WItam,
Dziękuję za informację.
Poniżej pisze Pan, że konto w systemie zostało założone, a wiadomość zwrotna mogła nie dotrzeć. Aktualnie oprócz informacji od Pana dalej nie posiadam informacji zwrotnej o założeniu konta w na platformie eUrząd. W jaki sposób zostaną mi przekazane dane logowania do systemu?
Uważam, że w trakcie aktualizacji systemu ważnym jest poinformować klienta o tym fakcie stosownym komunikatem na stronie logowania. Aktualnie wyświetla się błąd z prośbą o poinformowanie urzędu o jego wystąpieniu.
Poniżej znajdował się screen z błędem systemu
Witam ponownie,
Danych do logowania nie przekażemy bo to dane znane tylko Panu.
Pan się loguje do eUrzędu swoimi danymi z ePUAP’u.
Czyli Pana login i hasło do eurzędu to będzie login i hasło które Pan podaje w epuap i tyle. My go poznać nawet nie możemy.
Różnica polega tylko na tym że żeby się do eurzędu zalogować klika Pan na stronie eurzędu „https://eurzad.tarnobrzeg.pl”na „twoje dane” następnie na „zaloguj się przez epuap” wtedy przekierowuje Pana na stronę epuapu a tam po wpisaniu poprawnie swojego loginu i hasła epuapowego wraca Pana na stronę eUrzędu i dopiero wtedy widać pana informacje dostępne w eurzędzie. Ale jak Pan sam zauważył w tej chwili nie da się bo wyskakuje błąd. Spowodowany on jest tym iż zmieniamy konfigurację zabezpieczania strony pomiędzy eurzędem a epuap i nie do końca problem jest po naszej stronie. Ale o szczegółach rozwiązania nie mogę nic pisać.
Wracając do sedna stawiamy nowy portal eUrząd i integrujemy go z systemami wewnętrznymi urzędu oraz epuap jest to złożony proces i nie da się go przejść bezboleśnie i z dnia na dzień.
Jak pisałem wcześniej powiadomimy Pana jak strona będzie w 100% dostępna osobnym mailem.
Co do strony nie wiem skąd Pan załączył błąd i z jakiego dnia. U mnie się strona eurząd otwiera na dzień dzisiejszy.
https://eurzad.tarnobrzeg.pl
Proszę próbować lub czekać na maila z informacją o działaniu w 100% systemu.
Pozdrawiam
- moja odpowiedź z dnia 19 marca 2018r.
- odpowiedź z UM z dnia 19 marca 2018r.Dziękuję za informację. Problemem była zła strona logowania. Błąd, który wkleiłem pochodzi z zakładki Urząd na stronie www.tarnobrzeg.pl
http://www.tarnobrzeg.pl/urzad/
Link na dole strony. Ten link znalazłem w kilku innych miejscach.
[screen strony z błędnym linkiem]
Proces logowania rozumiem. Warto, aby taka informacja pojawiała się po złożeniu wniosku o założenie konta.
Życzę powodzenia w rozszerzaniu funkcjonalności systemu i czekam na informację o wznowieniu jego działania.
Pozdrawiam,
Oczywiście jak można się domyśleć osobnego maila z wiadomością, że portal już działa nie było. Trochę o temacie zapomniałem i postanowiłem zajrzeć z nadzieją, że aktualizacja od marca się zakończyła i wszystko działa jak należy. No niestety. Jak działa możemy zobaczyć tutaj https://eurzad.tarnobrzeg.pl/Witam,
Jak ponownie Pan dobrze zauważył do poprawy jest jeszcze link na stronie www.tarnobrzeg.pl bo teraz strona działa bezpośrednio na domenę a nie kieruje na katalog tak jak to było w starej wersji.
Takie uwagi bardzo sobie cenimy i dziękuję w tym miejscu.
Pozdrawiam
W związku z tym napisałem dnia 17 grudnia 2018r. wiadomość do UM:
Na chwilę obecną nie otrzymałem odpowiedzi, błąd się pojawia więc można gdybać, że reakcji nie było.WItam,
W marcu bieżącego roku otrzymałem mailowo wyjaśnienia odnośnie sposobu logowania do portalu eurząd. Zostałem poinformowany o pracach aktualizacyjnych przy portalu, oraz o szybkim jego powrocie.
Mimo złożonego poprawnie wniosku o dostęp do portalu nigdy nie udało mi się do niego zalogować. Dzisiaj z sytuacja z portalem wygląda tak, jak przedstawia to załącznik.
Proszę o informację kiedy możliwość logowania zostanie udostępniona.
Pozdrawiam,
Co o tym myśleć? Miasto chwali się, że wdrożyło projekt Innowacyjny Tarnobrzeg. Na stronie głównej Innowacyjnego Tarnobrzega jest link do eurzędu. To ta sama strona z błędem, więc adres jest poprawny.
Gdzie są urzędowi informatycy?
Gdzie jest firma, która wdrażała projekt (zakładam, że sam się nie wdrożył).
Gdzie jest reakcja na maila z przed dwóch dni w ważnej sprawie, bo przecież nie działa usługa dla mieszkańca.
Osobiście bardzo mnie złoszczą takie niedoróbki pozostawiane bez opieki ...