Może chodziło o taki model zamieszkania? https://pl.wikipedia.org/wiki/Squat
Noworoczna niespodzianka od TTBS
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
"Państwa i narody, które na podstawie kłamstwa, na podstawie negowania prawdy podają myśl polityczną, dążą do zguby."
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Myślę, że Prezes lub rada nadzorcza pewnie będą przerażone jak znaleźć pieniądze.
Nasz Prezydent zapewne może zmienić Prezesa TTBS, ale musiałby chyba poprosić Brzozowskiego o pomoc, aby pokierował tą spółką.
Może Prezydent też radę nadzorczą TTBS zmienić; przecież przez tyle lat są to ci sami ludzie, a może warto nową świeżą krew tu dać...
Bardzo zaskoczył mnie dług TBS i chyba zrezygnuje ze złożenia wniosku o mieszkanie.
Nasz Prezydent zapewne może zmienić Prezesa TTBS, ale musiałby chyba poprosić Brzozowskiego o pomoc, aby pokierował tą spółką.
Może Prezydent też radę nadzorczą TTBS zmienić; przecież przez tyle lat są to ci sami ludzie, a może warto nową świeżą krew tu dać...
Bardzo zaskoczył mnie dług TBS i chyba zrezygnuje ze złożenia wniosku o mieszkanie.
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Całe szczęście, że nie mam żadnych problemów z tym towarzystwem. Jedynie, co mnie zastanawia to usytuowanie tego budynku. Wydaje mi się ono całkiem mało atrakcyjne dla jego mieszkańców. Mało ciekawy widok z okien, bo z jednej strony jest jakiś biurowiec, co zasłania rano słońce. Raczej przypomina to hotel pracowniczy jakiś.
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
A mnie się zdaje, że to ten blok na boisku szkoły koło działekinfoludek pisze: ↑09-01-2019 17:45Całe szczęście, że nie mam żadnych problemów z tym towarzystwem. Jedynie, co mnie zastanawia to usytuowanie tego budynku. Wydaje mi się ono całkiem mało atrakcyjne dla jego mieszkańców. Mało ciekawy widok z okien, bo z jednej strony jest jakiś biurowiec, co zasłania rano słońce. Raczej przypomina to hotel pracowniczy jakiś.
Kościół tuż tuż - kto lubi kantyczki i dzwony to nawet powinien tam zamieszkać
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Może, ale jestem przekonany, że to może jednak być inny budynek na tej ulicy.
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Nowy Prezydent podwyższył kapitału zakładowego Tarnobrzeskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. o 290 000 złotych, a baner nadal wisi z informacją "nie oddamy budynku jak kasy nie dostaniemy"
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
W coraz mniejszym stopniu rozumiem tą sytuację:
http://nadwisla24.pl/2019/01/11/kredyt- ... nawcy-mp3/
http://nadwisla24.pl/2019/01/11/kredyt- ... nawcy-mp3/
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Teraz tylko czekać na list w skrzynce, że decyzją rady nadzorczej ttbs wzrasta najemcom czynsz od metra.
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Cyrk na kółkach. Widać jak na dłoni kto nosi spodnie i trzęsie urzędem.
"Państwa i narody, które na podstawie kłamstwa, na podstawie negowania prawdy podają myśl polityczną, dążą do zguby."
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Zachowanie Pani prezes można pozostawić bez komentarza. Jak by się nic nie stało. W momencie kiedy padło pytanie co zrobiła przez cztery miesiące, a w odpowiedzi usłyszeliśmy o pomocy wykonawcy powinno paść następne: czy brała Pani z czystym sumieniem wynagrodzenie za wymieniony okres. Wysokość wynagrodzenia poznaliśmy nie tak dawno.
Karaś
- dominik267
- Posty: 726
- Rejestracja: 04-03-2014 01:20
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
A co w końcu z tym "jednostronnym przejęciem"? To co się dzieje z tym blokiem to są jakieś jaja...
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Czy będzie zmiana Prezes TTBS?
Czy będzie podwyższony czynsz?
Czy nie dojdą jakieś dodatkowe opłaty dla tych, którzy czekają na te mieszkania?
Czy będzie podwyższony czynsz?
Czy nie dojdą jakieś dodatkowe opłaty dla tych, którzy czekają na te mieszkania?
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Czy będzie zmiana Prezes TTBS?
Nie wyobrażam sobie aby po zakończeniu tej sprawy nie było zmiany prezesa. Wręcz jestem przekonany po tym co widziałem na konferencji, że to z pewnością nastąpi.
Czy będzie podwyższony czynsz?
Czy nie dojdą jakieś dodatkowe opłaty dla tych, którzy czekają na te mieszkania?
Mówią, że nie. Jednak nie ma powodu by w to wierzyć. Założyć trzeba podwyżki, bo ideą TBSu nie jest to by miasto coś komuś sponsorowało tylko by sami członkowie łożyli na utrzymanie Towarzystwa. TBSu nie należy mylić z mieszkaniami socjalnymi czy komunalnymi. W TBSach mają zgodnie z ich ideą mieszkać ludzie o zarobkach na poziomie średniej, więc teoretycznie podwyżka nawet i o 30% nie powinna zachwiać domowym budżetem. To co ogranicza wysokość czynszu to przepis mówiący o tym, że roczny czynsz za mieszkanie nie może przekroczyć 4% wartości budowy lokalu. Jaki był koszt budowy bloku w przeliczeniu na 1m2 powierzchni? Wie ktoś?
Nie wyobrażam sobie aby po zakończeniu tej sprawy nie było zmiany prezesa. Wręcz jestem przekonany po tym co widziałem na konferencji, że to z pewnością nastąpi.
Czy będzie podwyższony czynsz?
Czy nie dojdą jakieś dodatkowe opłaty dla tych, którzy czekają na te mieszkania?
Mówią, że nie. Jednak nie ma powodu by w to wierzyć. Założyć trzeba podwyżki, bo ideą TBSu nie jest to by miasto coś komuś sponsorowało tylko by sami członkowie łożyli na utrzymanie Towarzystwa. TBSu nie należy mylić z mieszkaniami socjalnymi czy komunalnymi. W TBSach mają zgodnie z ich ideą mieszkać ludzie o zarobkach na poziomie średniej, więc teoretycznie podwyżka nawet i o 30% nie powinna zachwiać domowym budżetem. To co ogranicza wysokość czynszu to przepis mówiący o tym, że roczny czynsz za mieszkanie nie może przekroczyć 4% wartości budowy lokalu. Jaki był koszt budowy bloku w przeliczeniu na 1m2 powierzchni? Wie ktoś?
"Państwa i narody, które na podstawie kłamstwa, na podstawie negowania prawdy podają myśl polityczną, dążą do zguby."
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 02-02-2017 21:58
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Wysokość maksymalnego czynszu określa wojewoda przez określnie maksymalnej wartości odtworzeniowej dla danego województwa.
ZARZĄDZENIE Nr 138/18
WOJEWODY PODKARPACKIEGO
z dnia 27 września 2018 r.
w sprawie wysokości wskaźnika przeliczeniowego kosztu odtworzenia 1m² powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych ustalonego na okres 6 miesięcy od dnia 1 października 2018 r. do 31 marca 2019 r.
Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 1234 ze zm. ) zarządza się co następuje:
1. Ustala się wskaźnik przeliczeniowy kosztu odtworzenia 1 m² powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych dla województwa podkarpackiego, z wyłączeniem miasta Rzeszowa w wysokości 3 206 zł.
na okres 6 miesięcy od dnia 1 października 2018 r. do 31 marca 2019 r.
2. Ustala się wskaźnik przeliczeniowy kosztu odtworzenia 1 m² powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych dla miasta Rzeszowa w wysokości 4 548 zł.
na okres 6 miesięcy od dnia 1 października 2018 r. do 31 marca 2019 r.
3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1 października 2018 r.
4. Treść zarządzenia w formie obwieszczenia podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
WOJEWODA PODKARPACKI
(-)
Ewa Leniart
ZARZĄDZENIE Nr 138/18
WOJEWODY PODKARPACKIEGO
z dnia 27 września 2018 r.
w sprawie wysokości wskaźnika przeliczeniowego kosztu odtworzenia 1m² powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych ustalonego na okres 6 miesięcy od dnia 1 października 2018 r. do 31 marca 2019 r.
Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 1234 ze zm. ) zarządza się co następuje:
1. Ustala się wskaźnik przeliczeniowy kosztu odtworzenia 1 m² powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych dla województwa podkarpackiego, z wyłączeniem miasta Rzeszowa w wysokości 3 206 zł.
na okres 6 miesięcy od dnia 1 października 2018 r. do 31 marca 2019 r.
2. Ustala się wskaźnik przeliczeniowy kosztu odtworzenia 1 m² powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych dla miasta Rzeszowa w wysokości 4 548 zł.
na okres 6 miesięcy od dnia 1 października 2018 r. do 31 marca 2019 r.
3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od dnia 1 października 2018 r.
4. Treść zarządzenia w formie obwieszczenia podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
WOJEWODA PODKARPACKI
(-)
Ewa Leniart
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Właśnie to jest kluczowe w budownictwie społecznym. Górnej granicy przekroczyć nie można. Podwyżki są możliwe po zmianie wskaźników, a te są ustalane raz na kwartał.szylwester pisze: ↑15-01-2019 11:31Wysokość maksymalnego czynszu określa wojewoda przez określnie maksymalnej wartości odtworzeniowej dla danego województwa.
Karaś
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Czyli maksymalnie 10,69zł za 1 metr kwadratowy. Nie jest tak źle. Moim zdaniem nie ma się czym przejmować w takiej sytuacji.
"Państwa i narody, które na podstawie kłamstwa, na podstawie negowania prawdy podają myśl polityczną, dążą do zguby."
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Nie czepiałbym się Karas tak bardzo Pani Prezes.
Tak jak już wcześniej pisałem, moim zdaniem popełniono błąd na samym wstępie. Założenie terminu 15 miesięcy na realizację prac z góry było nierealne. Ale tego oszacowania terminu nie dokonywała zapewne sama Pani Prezes ale w uzgodnieniu ze swoimi służbami technicznymi. Do tego, jak się wczoraj dowiedzieliśmy, na samym początku przydarzyła się obsuwa bo prace rozpoczęto dopiero w czerwcu. Czas na realizację skurczył się do 14 miesięcy. Znając realne zaawansowanie prac w okresie wiosennym 2018 roku należało choćby zapobiegawczo poinformować przyszłych najemców o opóźnieniu w oddaniu budynku do użytkowania, a nie liczyć na cud. Na budowie cuda się nie zdarzają.
Natomiast jak już trafił nam się pechowy wykonawca to sytuacja jest patowa, a zmienić wykonawcę na tak duże zadanie w ubiegłym roku gdzie wszyscy powtarzali przetargi na nowe inwestycje albo z braku wykonawców albo zawrotnych cen - to byłoby wyzwanie - szczególnie przy braku wsparcia zmieniających się na stołkach właścicieli – prezydentach. Zatem tu żaden najlepszy Super Prezes nie pomoże. Nie dziwi mnie zdenerwowanie Pana Prezydenta Pluty, ale żądanie od Pani Prezes określenia dokładnego terminu zasiedlenia budynku to lekka przesada. W chwili obecnej nikt nie jest w stanie określić kiedy budynek zostanie dopuszczony do użytkowania i kiedy będzie można go zasiedlić.
Mogliśmy sobie przejąć budynek ale dokumenty umożliwiające zgłoszenie do użytkowania ma wykonawca i to on trzyma wszystkich w szachu. To, że wykonawca nie przekazał dokumentów to jedno ale czy posiada je kompletne?. W tym miejscu martwi mnie informacja o braku zapłaty dla podwykonawców bo oni mogą posiadać część dokumentów jako zabezpieczenie swoich należności. A dokumentów jest sporo. Dla niezorientowanych z grubsza podam najważniejsze:
1. Inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza .
2. Oświadczenie Kierownika Budowy o zakończeniu budowy i zagospodarowania terenu przyległego potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego,
3. Uzupełniony Dziennik Budowy.
4. Dokumentacja powykonawcza z naniesionymi wszystkimi nieistotnymi zmianami potwierdzona przez projektanta wraz inwentaryzacją lokali.
5. Protokół z kontroli Państwowej Straży Pożarnej bez uwag.
6. Protokół z kontroli Powiatowego Inspektora Sanitarnego bez uwag.
7. Protokoły z odbioru przyłączy z włączeniem do sieci poszczególnych gestorów : kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, kanalizacji teletechnicznej, wody, energii cieplnej, energii elektrycznej,
8. Pomiary instalacji elektrycznej i odgromowej,
9. Protokół pomiarów instalacji wentylacyjnej,
10. Protokół odbioru kominiarskiego.
Każdy z tych dokumentów jest ważny i wymagany do uzyskania pozwolenia na użytkowanie ale newralgiczny jest Protokół z kontroli Państwowej Straży Pożarnej. Czy taka kontrola się odbyła mam wątpliwości. Po pierwsze zgłoszenie do Państwowej Straży Pożarnej o zakończeniu inwestycji i zamiarze przystąpienia do użytkowania składa INWESTOR – czyli TTBSS. Przedstawiciel Straży musi wejść na budynek. Zapoznać się z obiektem i dokumentami. Jak to mógł zrobić, jeżeli nie mamy kluczy do budynku ani dokumentów. Chyba, że Straż nie podjęła w ustawowym terminie kontroli. Ma na to dwa tygodnie. Jest to jej prawo, ale nie obowiązek. Budynek nie należy do budynków niebezpiecznych więc kontrola nie jest obowiązkowa, choć z doświadczenia wiem, że jeżeli w budynku mieszkalnym zaprojektowano garaże to straż z ostrożności przychodzi na kontrolę. W tym przypadku istnieje jeszcze obawa o niedoróbkach więc Straż na pewno sobie tematu nie odpuści.
Podsumowując Pani Prezes będąc pod presją Pana Pluty trochę się zagalopowała deklarując, że dokumenty zostaną odzyskane i skompletowane w ciągu 2-ch tygodni, a decyzja pozwolenia na użytkowanie zostanie wydana w ciągu 1 dnia od uzyskania dokumentów. Kto jest w stanie fizycznie, w ciągu jednego dnia sprawdzić kompletność wszystkich dokumentów, przeprowadzić kontrolę w terenie, spisać protokół z kontroli i na jego podstawie napisać Decyzję pozwolenia na użytkowanie. A co z 14 dniowym terminem uprawomocnienia się decyzji pozwolenia na użytkowanie?. Załóżmy, że wszystkie sąsiednie działki należą do gminy - to gmina złoży oświadczenie o nie wnoszeniu sprzeciwu i decyzja uprawomocni się szybciej ale czy stroną pozwolenia na budowę była tylko gmina? Tego nie wiemy.
Niestety w tych zasadniczych tematach decydujących o możliwości zasiedlenia budynku nikt z mieszkańców ani z komisji technicznej nie zadał pytania. Rozumiem, że mieszkańcy nie są zorientowani ale radni i to kilku kadencji powinni być!.
Reasumując wiemy, że nic nie wiemy. Najgorsze jednak co mogłoby by się teraz przydarzyć dla tej inwestycji to zmiana Prezesa. Musi doprowadzić tę sprawę do końca i ma do tego potencjał. Oddała takich inwestycji bez liku, zna osoby które mogą wesprzeć działania TTBS aby odzyskać dokumenty i oddać budynek do użytkowania. Jednocześnie nic gorszego dla tej inwestycji jak rozpoczęcie obecnie wnioskowanej z sali kontroli w TTBS. Niech wszyscy skupią się na zamknięciu inwestycji i zasiedleniu budynku, a na kontrolę przyjdzie czas.
Tak jak już wcześniej pisałem, moim zdaniem popełniono błąd na samym wstępie. Założenie terminu 15 miesięcy na realizację prac z góry było nierealne. Ale tego oszacowania terminu nie dokonywała zapewne sama Pani Prezes ale w uzgodnieniu ze swoimi służbami technicznymi. Do tego, jak się wczoraj dowiedzieliśmy, na samym początku przydarzyła się obsuwa bo prace rozpoczęto dopiero w czerwcu. Czas na realizację skurczył się do 14 miesięcy. Znając realne zaawansowanie prac w okresie wiosennym 2018 roku należało choćby zapobiegawczo poinformować przyszłych najemców o opóźnieniu w oddaniu budynku do użytkowania, a nie liczyć na cud. Na budowie cuda się nie zdarzają.
Natomiast jak już trafił nam się pechowy wykonawca to sytuacja jest patowa, a zmienić wykonawcę na tak duże zadanie w ubiegłym roku gdzie wszyscy powtarzali przetargi na nowe inwestycje albo z braku wykonawców albo zawrotnych cen - to byłoby wyzwanie - szczególnie przy braku wsparcia zmieniających się na stołkach właścicieli – prezydentach. Zatem tu żaden najlepszy Super Prezes nie pomoże. Nie dziwi mnie zdenerwowanie Pana Prezydenta Pluty, ale żądanie od Pani Prezes określenia dokładnego terminu zasiedlenia budynku to lekka przesada. W chwili obecnej nikt nie jest w stanie określić kiedy budynek zostanie dopuszczony do użytkowania i kiedy będzie można go zasiedlić.
Mogliśmy sobie przejąć budynek ale dokumenty umożliwiające zgłoszenie do użytkowania ma wykonawca i to on trzyma wszystkich w szachu. To, że wykonawca nie przekazał dokumentów to jedno ale czy posiada je kompletne?. W tym miejscu martwi mnie informacja o braku zapłaty dla podwykonawców bo oni mogą posiadać część dokumentów jako zabezpieczenie swoich należności. A dokumentów jest sporo. Dla niezorientowanych z grubsza podam najważniejsze:
1. Inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza .
2. Oświadczenie Kierownika Budowy o zakończeniu budowy i zagospodarowania terenu przyległego potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego,
3. Uzupełniony Dziennik Budowy.
4. Dokumentacja powykonawcza z naniesionymi wszystkimi nieistotnymi zmianami potwierdzona przez projektanta wraz inwentaryzacją lokali.
5. Protokół z kontroli Państwowej Straży Pożarnej bez uwag.
6. Protokół z kontroli Powiatowego Inspektora Sanitarnego bez uwag.
7. Protokoły z odbioru przyłączy z włączeniem do sieci poszczególnych gestorów : kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, kanalizacji teletechnicznej, wody, energii cieplnej, energii elektrycznej,
8. Pomiary instalacji elektrycznej i odgromowej,
9. Protokół pomiarów instalacji wentylacyjnej,
10. Protokół odbioru kominiarskiego.
Każdy z tych dokumentów jest ważny i wymagany do uzyskania pozwolenia na użytkowanie ale newralgiczny jest Protokół z kontroli Państwowej Straży Pożarnej. Czy taka kontrola się odbyła mam wątpliwości. Po pierwsze zgłoszenie do Państwowej Straży Pożarnej o zakończeniu inwestycji i zamiarze przystąpienia do użytkowania składa INWESTOR – czyli TTBSS. Przedstawiciel Straży musi wejść na budynek. Zapoznać się z obiektem i dokumentami. Jak to mógł zrobić, jeżeli nie mamy kluczy do budynku ani dokumentów. Chyba, że Straż nie podjęła w ustawowym terminie kontroli. Ma na to dwa tygodnie. Jest to jej prawo, ale nie obowiązek. Budynek nie należy do budynków niebezpiecznych więc kontrola nie jest obowiązkowa, choć z doświadczenia wiem, że jeżeli w budynku mieszkalnym zaprojektowano garaże to straż z ostrożności przychodzi na kontrolę. W tym przypadku istnieje jeszcze obawa o niedoróbkach więc Straż na pewno sobie tematu nie odpuści.
Podsumowując Pani Prezes będąc pod presją Pana Pluty trochę się zagalopowała deklarując, że dokumenty zostaną odzyskane i skompletowane w ciągu 2-ch tygodni, a decyzja pozwolenia na użytkowanie zostanie wydana w ciągu 1 dnia od uzyskania dokumentów. Kto jest w stanie fizycznie, w ciągu jednego dnia sprawdzić kompletność wszystkich dokumentów, przeprowadzić kontrolę w terenie, spisać protokół z kontroli i na jego podstawie napisać Decyzję pozwolenia na użytkowanie. A co z 14 dniowym terminem uprawomocnienia się decyzji pozwolenia na użytkowanie?. Załóżmy, że wszystkie sąsiednie działki należą do gminy - to gmina złoży oświadczenie o nie wnoszeniu sprzeciwu i decyzja uprawomocni się szybciej ale czy stroną pozwolenia na budowę była tylko gmina? Tego nie wiemy.
Niestety w tych zasadniczych tematach decydujących o możliwości zasiedlenia budynku nikt z mieszkańców ani z komisji technicznej nie zadał pytania. Rozumiem, że mieszkańcy nie są zorientowani ale radni i to kilku kadencji powinni być!.
Reasumując wiemy, że nic nie wiemy. Najgorsze jednak co mogłoby by się teraz przydarzyć dla tej inwestycji to zmiana Prezesa. Musi doprowadzić tę sprawę do końca i ma do tego potencjał. Oddała takich inwestycji bez liku, zna osoby które mogą wesprzeć działania TTBS aby odzyskać dokumenty i oddać budynek do użytkowania. Jednocześnie nic gorszego dla tej inwestycji jak rozpoczęcie obecnie wnioskowanej z sali kontroli w TTBS. Niech wszyscy skupią się na zamknięciu inwestycji i zasiedleniu budynku, a na kontrolę przyjdzie czas.
Ostatnio zmieniony 15-01-2019 20:40 przez 1967, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Co zaś do negocjacji z syndykiem to nie wydaje mi się by Pan Prezydent Bożek miał w tym temacie jakiekolwiek doświadczenie choć zastrzegam, że mogę się mylić. Moim zdaniem tu powinna od razu sprawę przejąć profesjonalna kancelaria prawnicza. Tym bardziej, że mamy do czynienia z dużą profesjonalną firmą budowlaną, która zapewne ma prawników na odpowiednim poziomie.
Re: Noworoczna niespodzianka od TTBS
Haha... po raz kolejny wychodzi na to, że mamy chichot ustawy PZP. Cena i cena... nie ważna wiarygodność partnera, ważne żeby przechytrzyć i wziąć to co najtańsze.
Historia zna niewiele przykładów, kiedy tego typu konsorcja bezproblemowo realizowały inwestycje. Może obecne władze miasta nauczy ta sytuacja, że organizując przetarg trzeba wyważyć i więcej punktów dawać za jakość dotychczasowych realizacji, referencje, gwarancje na przedmiot kontraktu i na drugim miejscu patrzeć na cenę? Tanie mięso psy jedzą... no chyba, że nas stać na płacenie za buble lub niedoróbki.
Historia zna niewiele przykładów, kiedy tego typu konsorcja bezproblemowo realizowały inwestycje. Może obecne władze miasta nauczy ta sytuacja, że organizując przetarg trzeba wyważyć i więcej punktów dawać za jakość dotychczasowych realizacji, referencje, gwarancje na przedmiot kontraktu i na drugim miejscu patrzeć na cenę? Tanie mięso psy jedzą... no chyba, że nas stać na płacenie za buble lub niedoróbki.
"Państwa i narody, które na podstawie kłamstwa, na podstawie negowania prawdy podają myśl polityczną, dążą do zguby."