WYPADEK  Na dół

Idź do strony 1 - 2 - 3 - 4 [+1]:

  • Kolejny wypadek na wislostradzie jak wiekszosc juz pewnie wie. Kolejne ofiary.

    Coz z tym trzeba zrobic!!

    Zapewne większość zaraz napisze ze nawierzchnia nieteges że źle zrobiona i takie inne. Niestety będą to brednie.

    Mowi się że przyczyną większości wypadkow jest niedostosowanie predkosci do warunkow panujacych na drodze. Czy się zgodzę? NIE. Najczęstszą przyczyną wypadków (tutaj tak samo) jest niedostosowanie prędkości do warunków na drodze i JAKOŚCI SAMOCHODU!

    Młodzi ludzie kupują samochody najczęściej stare graty, wyjeżdzają na ulice i stają się typowamy mistrzami prostej. Wydaje im się że są kubicami i nikt inny na drodze nie może im dorównać. Za wszelką cenę starają się wyprzedzić lepsze i potencjalnie szybsze od swoich auta. Prosta sprawa im starszy samochod u mlodego kierowcy tym więcej aut do "zgrzania".

    Właściciele,(udowodnione przez wielu ekspertów motoryzacyjnych) golfów I, II, III, opli astra omega calibra, bmw e30, fiatów cinquecento, deawoo tico, hond civic ponad 10 lat w wieku od 18 do 24 lat to najgorsi i najbardziej niebezpieczni kierowcy. To oni powodują najwięcej wypadków.

    Ale wróćmy do sprawy wisłostrady.
    Na tej drodze przy suchej nawierzchni można bezpiecznie jechać na prostej 200km/h, łuki brać 150km/h. Chociaż moj znajomy tydzien temu jechal na prostej 225km/h więc i tyle się da. Ale takie prędkości można rozwijać jak ma się normalny, bezpieczny samochód. Mówię tutaj o autach z wszelakimi systemami bezpieczeństwa typu: ABS, ESP/VSC, TC/ASR, BA, i innymi. Takie auto gwarantuje nam że w miarę bezpiecznie możemy pokonać wisłostradę jadąc prędkościami wyżej wymienionymi. Ale jak kupimy starego grata, co ma 10-15 lat ktory pewnie bity byl nie raz, ktory gardzi systemami bezpieczenstwa to predkosc 120km/h na wislostradzie moze byc zabojcza, chocby jak w tym przypadku. Bo mlodym kierowcom w takich autach sie wydaje ze jak wyprzedzi nowa toyote czy mercedesa to jest lepszy. Potem pojdzie do kolegow i sie pochwali: "Sluchaj ziomek zgrzalem dzisiaj nowe a4 3.2 quattro", a kolega mu odpowie "Eeee nie pogada". Ja bym mu powiedzial "Ciesz sie ze zyjesz" Szczerze mowiac szkoda mi się dalej wywodzić nad ludzką głupotą. Wiem jedno. Wislostrada nie jest drogą smierci. Jest normalną drogą dwujezdniową ograniczoną pasem zieleni nie odbiegającą od innych temu podobnych w polsce.
  • a nomn taka prawda jak się nie ma czym to się nie jedzie tyle ile fabryka dała. A puki co to wisłostrada jest dobrą drogą 8)
  • "Jak sie nie ma miedzi, się na dupie siedzi"
    Myśle ze to wystarczajacy komentarz do w/w kierowców.
  • [quote:d66d79df16]Ale wróćmy do sprawy wisłostrady.
    Na tej drodze przy suchej nawierzchni można bezpiecznie jechać na prostej 200km/h, łuki brać 150km/h. Chociaż moj znajomy tydzien temu jechal na prostej 225km/h więc i tyle się da. Ale takie prędkości można rozwijać jak ma się normalny, bezpieczny samochód. Mówię tutaj o autach z wszelakimi systemami bezpieczeństwa typu: ABS, ESP/VSC, TC/ASR, BA, i innymi. Takie auto gwarantuje nam że w miarę bezpiecznie możemy pokonać wisłostradę jadąc prędkościami wyżej wymienionymi[/quote:d66d79df16]

    cos mi sie niewydaje
    zaden system poprawiajacy bezpieczenstwo w samochodzie nie jest w stani ewyeliminowac czynnika ludzkiego i niejest wstanie zapewnic 100% bezpieczenstwa osobie bedacej w srodku auta jak i poza nim w czasie wypadku

    niema co mowic ze to w wiekszoci przyddkow wina starego auta (tak jak by nowe sie nierozbijalu :) ) gdyz w wiekszosci przypadkach jest to wina ludzi ktorzy mysla ze maj super szybkie i super bezpieczne auto
    gozej jak cos wyskoczy na droge wtedy samochod z [quote:d66d79df16]ABS, ESP/VSC, TC/ASR, BA, i innym[/quote:d66d79df16] niejest wstanie z predkosci 225 km/h zatrzymac sie w miejscu no chyba ze trafi na betonowa sciane
    tagze jestem zdania ze niewazne czym jedziesz masz myslec na drodze i to myslec za siebie jak i starac sie myslec za innych
  • [quote:384dc24aa0]Ale wróćmy do sprawy wisłostrady.
    Na tej drodze przy suchej nawierzchni można bezpiecznie jechać na prostej 200km/h, łuki brać 150km/h. Chociaż moj znajomy tydzien temu jechal na prostej 225km/h więc i tyle się da. Ale takie prędkości można rozwijać jak ma się normalny, bezpieczny samochód. Mówię tutaj o autach z wszelakimi systemami bezpieczeństwa typu: ABS, ESP/VSC, TC/ASR, BA, i innymi. Takie auto gwarantuje nam że w miarę bezpiecznie możemy pokonać wisłostradę jadąc prędkościami wyżej wymienionymi.[/quote:384dc24aa0]

    Tak się składa, że największym zagrożeniem na drodze są właśnie takie osoby jak Ty.
    Nie obraź się, ale ktoś kto jedzie 200 na wisłostradzie jest pozbawiony rozumu!! Więc wybacz ale mam gdzieś te Twoje teorie o bezpiecznej jeździe skoro piszesz takie bzdury. Na wisłostradzie jeżdżą rowerzyści, mogą się pojawić zwierzęta itd, a osobom które jadą 200 km/h na tej drodze z miejsca bym zabierał prawojazdy.

    Często widzę cwaniaków w dobrych autach z CB na dachu. Ale tak naprawdę to duża część z nich powiększa statystyki wypadków. Szkoda, że wraz ze sobą zabierają niewinnych użytkowników drogi, którzy akurat znaleźli się w tym samym miejscu co oni.

    Prawda jest taka, że te Twoje systemy "ABS, ESP/VSC, TC/ASR, BA" na nic Ci się nie przydadzą w dużej części niebezpiecznych sytuacji.
    Podsumowując, to wolę kierowca Golfa który jedzie 100 niż Ciebie jadącego 200 km/h, jadącego z przekonaniem, że na Twoje auto nie działają prawa fizyki bo ma wszystkie systemy bezpieczeństwa.
  • Kermit Masz rację. Pewnie kolega jeździ BMW, a wtedy to mnie nic nie ździwi :> I żaden system nie uratuje, nie uchroni.
    Ale nie mów, źle o ludziach z CB. To nie jest tylko antypolicyjna zabawka. Jak byś jeździł to byś pochwalił za pomoc w dojazdach w nieznanych miastach, informacje o utrudnieniach, korkach. Sam mam i wiem jakie to pomocne. Niekiedy wioskami Cię ktoś poprowadzi i oszczędzisz godzinę korka, a nawet jak stoisz w korku to wiesz czym jest spowodowany i ile postoisz.
  • na wislostradzie powinno byc oswietlenie, strasznie zle sie jezdzi wieczorem i w nocy po niej;/ Chociazby podwojne lampy co 100metrow na pasie zieleni.
  • Nie mam nic do CB, ponieważ sam mam CB w samochodzie i stwierdzam, że często się przydaje.
  • [quote:033eb36a9c="karpik"]na wislostradzie powinno byc oswietlenie, strasznie zle sie jezdzi wieczorem i w nocy po niej;/ Chociazby podwojne lampy co 100metrow na pasie zieleni.[/quote:033eb36a9c]
    Już nie przesadzajmy. Ruch jest tak mały i do tego są 2 pasy. Znam dużo unnych dróg, gdzie by się przydało oświetlenie.
    Jak już spieprzyli te profile na zakrętach to powinni chociaż w tych miejscach bariery zrobić energochłonne. Wydatek nie duży, a pewnie wypadek skończył by sie inaczej. Tyle, że wtedy tez bariera sodkiem, co by samochód nie przeskoczył na przeciwny pas, bo mogło by być jeszcze gorzej.
  • Napisze że autor wybrał temat śliski i za dużo napisał.
    Moim zdaniem jest w tym trochę racji ponieważ młodzi ludzie w samochodach powodują wypadki ale również osoby starsze do których nie dociera to że są w wieku w którym jazda samochodem nie jest dla nich.
    Odnośnie CB radia to karaś 10000000000% racji ponieważ używałem używam i będę używał tego urządzonka ponieważ jest strasznie pomocne!!
    Odnośnie wisłostrady trzeba się Cieszyć że zrobili a nie narzekać że tutaj jest garbik a tu coś innego a tam woda stoi.
    Pozdrawiam!
  • Moim zdaniem są 2 podstawowe sposoby na poprawę bezpieczeństwa na Wisłostradzie. Żaden z nich nie wydaje się być przedsięwzięciem bardzo kosztownym, więc trzeba działać w odpowiednich władzach i chociażby przedstawiając statystykę wypadków na tym odcinku spróbować, którąś z tych idei przeforsować.

    1. To co wydaje się najbardziej sensowne i zostało już przez karasia wspomniane - postawić bariery energochłonne. Z tego co mi wiadomo orientacyjna cena metra bieżącego jednostronnej bariery ochronnej to nie więcej niż 200 zł. Nie jest to wygórowana cena, szczególnie jeśli mówimy o postawieniu jej zaledwie na 2 czy 3 zakrętach.

    2. Ścięcie drzew rosnących wzdłuż drogi. Podejście niezgodne z ekologiczną poprawnością polityczną ale jak najbardziej zdroworozsądkowe.

    Dla poprawienia bezpieczeństwa na drogach w ogóle proponuję także dożywotnio zabierać prawo jazdy kierowcom przyłapanym na jeździe poza autostradą więcej niż 150 km/h, za 200 km/h powinni wsadzać do więzienia za usiłowanie zabójstwa.
  • [quote:e7f4faa7f6="renegade"]
    1. To co wydaje się najbardziej sensowne i zostało już przez karasia wspomniane - postawić bariery energochłonne. Z tego co mi wiadomo orientacyjna cena metra bieżącego jednostronnej bariery ochronnej to nie więcej niż 200 zł. Nie jest to wygórowana cena, szczególnie jeśli mówimy o postawieniu jej zaledwie na 2 czy 3 zakrętach.

    2. Ścięcie drzew rosnących wzdłuż drogi. Podejście niezgodne z ekologiczną poprawnością polityczną ale jak najbardziej zdroworozsądkowe.

    Dla poprawienia bezpieczeństwa na drogach w ogóle proponuję także dożywotnio zabierać prawo jazdy kierowcom przyłapanym na jeździe poza autostradą więcej niż 150 km/h, za 200 km/h powinni wsadzać do więzienia za usiłowanie zabójstwa.[/quote:e7f4faa7f6]

    podzielam! szczególnie jeżeli chodzi o ostatni akapit, bo takie prawo nauczy myśleć i pobudzi większą wyobraźnię kierowców
  • [quote:80c653d93d="renegade"]Dla poprawienia bezpieczeństwa na drogach w ogóle proponuję także dożywotnio zabierać prawo jazdy kierowcom przyłapanym na jeździe poza autostradą więcej niż 150 km/h, za 200 km/h powinni wsadzać do więzienia za usiłowanie zabójstwa.[/quote:80c653d93d]

    agrotunerow i innych jeżdzących ZGLISZCZAMI ludzi powinni wsadzac do wiezienia za jazde przekraczającą dozwoloną prędkośc nawet o 1km/h!. wyprzedzając takie auta się często zastanawiam czy to auto sie nie rozleci i nie spowoduje dla mnie sytuacji niebezpiecznej.

    renegade moze po prostu zazdroscisz innym ze twoje auto (jesli je wogole masz) nie jest w stanie osiagnać takich predkosci

    @karpik: jak mowisz ze slabo widać kup sobie lepsze auto z xenonami, albo przynajmniej z porządnymi swiatlami. pamietaj stare auta nie oswietlają tak dobrze drogi jak te nowe pracujące na zaawansowanej technologii zarowek H7 czy na XENONACH.

    a co do tego ze przy duzych predkosciach ssytemy nie pomogą.

    jakis pajac jadąc golfem I czy II predkoscią ok 70km/h przy zderzeniu z jadącym 100km/h powiedzmy fordem moneo (nowym) kierowca tego golfa ginie na 99%, natomiast kierowcy mondeo nie dzieje się nic (chyba ze nie ma pasa to moze miec obrazenia ale tez niewspolmiernie mniejsze niz ten koles w golfie).

    Wszyscy tak gadacie bo jezdzicie wlasnie takimi autami. jakbyscie sie przesiedli na cos lepszego typu Mercedes C, E,S, Toyota Corolla,Avensis, Camry, Ford Focus, Mondeo, Renault Laguna, Espace, BMW 3,5,6,7i inne auta wyprodukowane w przeciagu ostatnich 2-3 lat, zobaczylibyscie co to luksus, co to poczucie bezpieczenstwa i patrzylibyscie z zarzenowaniem na innych. ja nie neguję mozna nie miec pieniedzy na porządne auto. O.K. ale wtedy jak mamy takiego grata jezdzijmy nawet wolniej niz przepisy pozwalają i nie narażajmy innych na niebezpieczenstwo a przede wszystkim siebie
  • [quote:b2a84e27da]jakis pajac jadąc golfem I czy II predkoscią ok 70km/h przy zderzeniu z jadącym 100km/h powiedzmy fordem moneo (nowym) kierowca tego golfa ginie na 99%, natomiast kierowcy mondeo nie dzieje się nic (chyba ze nie ma pasa to moze miec obrazenia ale tez niewspolmiernie mniejsze niz ten koles w golfie). [/quote:b2a84e27da]
    Chyba kolego za dużo doświadczenia nie masz, a pojęcia o fizyce to już chyba żadnej. Mam do Ciebie pytanie... Jak będę jechał starym 30 letnim sterem to kierowca forda mondeo też wyjdzie z wypadku? Czy auto nowe czy stare przy zderzeniu 100 km/h szanse na przeżycie są nikłe.


    [quote:b2a84e27da]Wszyscy tak gadacie bo jezdzicie wlasnie takimi autami. jakbyscie sie przesiedli na cos lepszego typu Mercedes C, E,S, Toyota Corolla,Avensis, Camry, Ford Focus, Mondeo, Renault Laguna, Espace, BMW 3,5,6,7i inne auta wyprodukowane w przeciagu ostatnich 2-3 lat, zobaczylibyscie co to luksus, co to poczucie bezpieczenstwa i patrzylibyscie z zarzenowaniem na innych. ja nie neguję mozna nie miec pieniedzy na porządne auto. O.K. ale wtedy jak mamy takiego grata jezdzijmy nawet wolniej niz przepisy pozwalają i nie narażajmy innych na niebezpieczenstwo a przede wszystkim siebie[/quote:b2a84e27da]
    Za 3 lata Twoje auto będzie gratem i czasem nie próbuj jechać powyżej 50 km/h bo jeszcze nas wszystkich pozabijasz.

    To jaki masz samochód nie upoważnia nikogo do nieprzestrzegania przepisów ruchu drogowego.
    Samochód sprawny techniczne mający nawet 10 czy 15 lat jest pełnoprawnym użytkownikiem drogi. I nie "pajacuj" człowieku.

    [quote:b2a84e27da]Mercedes C, E,S, Toyota Corolla,Avensis, Camry, Ford Focus, Mondeo, Renault Laguna, Espace, BMW 3,5,6,7i[/quote:b2a84e27da]
    To Ty chyba nie widziałeś "lepszych" aut.

    Jeździłem wieloma autami włącznie z nowym Subaru Impreza, Toyotą Land Cruiser i nie gadaj głupot. Zachowujesz się tak jakby ludzie nowe auta tylko w gazetach widzieli. Każdy wie jak się jeździ nowym czy starym. I gówno ma to wspólnego z bezpieczeństwem. Czasami się zastanawiam, czy czasem nie przydałoby się wprowadzić obowiązkowo badań psychologicznych dla kierowców, gdyż wtedy pozbylibyśmy się takich delikwentów jak Ty na drogach.
  • codziennie jeżdżę Wisłostrada do pracy, mało kto zwalnia przed tym zakrętem, poza tym kierowcy na wzajem utrudniają sobie życie, jak się kogoś wyprzedza to to ten akurat musi przyspieszyć, albo jedzie taki ślimak pasem szybkiego ruchu ;/
    co do tego CB do czego ono się przydaje? Drze się ile fabryka dała, po to by zwolnić bo za 100m gliniarze stoją??? Rzeczywiście ma to duuuuzy wpływ na bezpieczeństwo ;/

Idź do strony 1 - 2 - 3 - 4 [+1]:

This list is based on users active over the last 60 minutes.