Co się w mieście buduje
Re: Co się w mieście buduje
Witam, wiadomo coś kiedy rusza budowa budynku przy 1 Maja 6 za dawnym bankiem?
Re: Co się w mieście buduje
Na stronie internetowej echa dnia pojawiła się reklama Dewelopera DW WS - budowa bloku przy ul. 1 Maja
https://noweprzywisle.pl/
https://noweprzywisle.pl/
Re: Co się buduje w okolicy Tarnobrzega
Pozwolę sobie zacytować i wrzucić zdjęcie z Tygodnika Nadwiślańskiego.
Więc jak to jest mieszkańcy nie chcą rewitalizacji Przywiśla, budowy chodników, ścieżek rowerowych, parkingów, wraz z uregulowaniem drzewostanu. Ale jak coś się wydarzy to wszyscy na około są bee, ale nie oni.
Więc jak to jest mieszkańcy nie chcą rewitalizacji Przywiśla, budowy chodników, ścieżek rowerowych, parkingów, wraz z uregulowaniem drzewostanu. Ale jak coś się wydarzy to wszyscy na około są bee, ale nie oni.
Mają swój pasztet, więc wypada powiedzieć - smacznego.- Nie raz prosiliśmy o przycięcie tych konarów nad drogą, ale bez echa. No to teraz mamy "pasztet" - mówią mieszkańcy Skalnej Góry.
- Załączniki
-
- 139116_b.jpg (453.98 KiB) Przejrzano 5590 razy
Re: Co się w mieście buduje
Drzewo musiało być w rzeczywiście słabym stanie bo dzisiaj jakoś szczególnie nie wiało.
Re: Co się w mieście buduje
Przewijało się już na forum, a teraz całkiem oficjalny profil, czyli PAQuernia w dawnej TaPiMie.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100094449963038
https://www.facebook.com/profile.php?id=100094449963038
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 02-03-2009 17:32
Re: Co się w mieście buduje
Wczoraj zauważyłem, że rozbłysło światło w mokrzyszowskim Dino.
Re: Co się w mieście buduje
W ramach siódmej edycji Polskiego Ładu (rozwój stref przemysłowych) złożyliśmy dwa wnioski na łącznie ponad 350 mln zł. Przewidziany nasz wkład to raptem 7 mln zł. Nazwy projektów bardzo ogólne i nie wiem tymczasem co dokładnie obejmują. Pewnie tradycyjnie drogi, z którymi parę razy już się nie udało, ale kwoty wskazywałyby, że coś jeszcze.
Re: Co się w mieście buduje
Powtórzę tu parę info z wczorajszego podsumowania tygodnia.
PBI opublikowało film z budowy parkingów nad Jeziorem.
Drogi w centrum już z asfaltem, to chyba na rok przed terminem?
r
Formuje się rondo na Skłodowskiej-Kwiatkowskiego. Co ciekawe, przebieg samej drogi, jak i ronda, jest dużo niżej niż obecny poziom płytówki.
Do Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg Lokalnych złożyliśmy Garażową i boczną Garażowej, dofinansowanie 50%.
A z 7 edycji Polskiego Ładu złożyliśmy dwa wnioski na łącznie ponad 350 mln zł przy wkładzie własnym ok. 7 mln zł. Generalnie, jak cała edycja, ma być rozwój strefy przemysłowej.
PBI opublikowało film z budowy parkingów nad Jeziorem.
Drogi w centrum już z asfaltem, to chyba na rok przed terminem?
r
Formuje się rondo na Skłodowskiej-Kwiatkowskiego. Co ciekawe, przebieg samej drogi, jak i ronda, jest dużo niżej niż obecny poziom płytówki.
Do Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg Lokalnych złożyliśmy Garażową i boczną Garażowej, dofinansowanie 50%.
A z 7 edycji Polskiego Ładu złożyliśmy dwa wnioski na łącznie ponad 350 mln zł przy wkładzie własnym ok. 7 mln zł. Generalnie, jak cała edycja, ma być rozwój strefy przemysłowej.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 02-03-2009 17:32
Re: Co się w mieście buduje
Wiadomo czy nowa droga obok sanepidu będzie jedno czy dwukierunkowa ?
Re: Co się w mieście buduje
Wydaje się za wąska na dwa kierunki. Zakładam, że będzie tam tylko wyjazd.
- norweski_leśny
- Posty: 685
- Rejestracja: 16-07-2017 13:22
Re: Co się w mieście buduje
Kochanowskiego tak jak to już było wcześniej pozostanie jednokierunkowa, z ruchem w stronę sanepidu.karol10tbg pisze: ↑31-07-2023 18:58Wiadomo czy nowa droga obok sanepidu będzie jedno czy dwukierunkowa ?
Skłodowskiej to bym na obecnym etapie nie oceniał czy jest niżej niż płyty bowiem to są dopiero pierwsze warstwy podbudowy. Akurat zaciągnęło mnie dziś na łącznik ze Zwierzyniecką i wyraźnie tam widziałem, iż idą dwie warstwy podbudowy z asfaltu a na to potem dopiero będzie szła warstwa ścieralna. Tak, że łącznie może wyjść bardzo podobnie do obecnego poziomu płyt.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 02-03-2009 17:32
Re: Co się w mieście buduje
Jednokierunkowa była od Mickiewicza do Słowackiego/Gałka dalej obok hotelu Karolinka była już dwukierunkowa.norweski_leśny pisze: ↑31-07-2023 22:32Kochanowskiego tak jak to już było wcześniej pozostanie jednokierunkowa, z ruchem w stronę sanepidu.karol10tbg pisze: ↑31-07-2023 18:58Wiadomo czy nowa droga obok sanepidu będzie jedno czy dwukierunkowa ?
Skłodowskiej to bym na obecnym etapie nie oceniał czy jest niżej niż płyty bowiem to są dopiero pierwsze warstwy podbudowy. Akurat zaciągnęło mnie dziś na łącznik ze Zwierzyniecką i wyraźnie tam widziałem, iż idą dwie warstwy podbudowy z asfaltu a na to potem dopiero będzie szła warstwa ścieralna. Tak, że łącznie może wyjść bardzo podobnie do obecnego poziomu płyt.
Re: Co się w mieście buduje
Kochanowskiego będzie jednokierunkowa na całej długości tj. od Mickiewicza do 1 Maja
https://tyna.info.pl/pl/fotorelacje/inn ... gu/3968,15
https://tyna.info.pl/pl/fotorelacje/inn ... gu/3968,15
Re: Co się w mieście buduje
Krótkie uzupełnienie do informacji o staraniach na 350 mln zł z Polskiego Ładu na strefę przemysłową.
Dla wniosku „Rozwój strefy przemysłowej na terenie miasta Tarnobrzega-I etap” kwota wnioskowanych środków wynosi dokładnie 99.960.000,00 zł. Wartość zadania to 102.000.000,00 zł, przy deklarowanym udziale własnym Miasta w wysokości 2.040.000,00 zł. Drugi wniosek Tarnobrzega to „Poprawa funkcjonowania strefy przemysłowej w mieście Tarnobrzeg”. W tym przypadku kwota wnioskowanych środków to dokładnie 249.999.960,00 zł. Wartość zadania wynosi 255.102.000,00 zł, a deklarowana kwota udziału własnego 5.102.040,00. W siódmej edycji Polskiego Ładu maksymalna wysokość dofinansowania wynosi 98 proc. wartości inwestycji przy 2 proc. udziału własnego.
Zgodnie z ogłoszeniem o naborze wnioski mogły dotyczyć inwestycji, których celem jest stworzenie lub poprawa warunków obsługi i rozwoju istniejących spójnych funkcjonalnie terenów inwestycyjnych o powierzchni co najmniej 80 ha, oznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako teren produkcji, z których przynajmniej 50 proc. powierzchni terenu było w dniu ogłoszenia naboru zagospodarowane infrastrukturą przemysłową. Istniejące tereny inwestycyjne strefy przemysłowej w Tarnobrzegu liczą ok. 95 ha, oznaczone są w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako tereny produkcji, z których ok. 55% powierzchni jest zagospodarowane infrastrukturą przemysłową.
Zakres złożonych przez Miasto projektów dotyczy budowy i modernizacji infrastruktury drogowej, elektroenergetycznej, technicznej oraz wodno – kanalizacyjnej wraz z niezbędną infrastrukturą. Zakres ten wynika z wytycznych Programu, do którego Miasto składało wnioski.
W ramach zadania zmodernizowane zostaną istniejące drogi na obszarze terenów inwestycyjnych w strefie przemysłowej wraz z drogami dojazdowymi. Wniosek o dofinansowanie do 250 mln zł przewiduje większy zakres inwestycji, prócz dróg na terenie strefy dotyczy także modernizacji Wisłostrady. Drogi będą posiadały odpowiednie parametry oraz zostaną uzbrojone w niezbędną do funkcjonowania i rozwoju strefy infrastrukturę. Planowane inwestycje znacząco wpłyną na rozwój tego terenu, znacznie poprawą bezpieczeństwo transportu, dostępność oraz możliwości logistyczne przedsiębiorstw działających już w strefie, na pozyskiwanie nowych inwestorów, a co za tym idzie tworzenie nowych miejsc pracy.
Dla wniosku „Rozwój strefy przemysłowej na terenie miasta Tarnobrzega-I etap” kwota wnioskowanych środków wynosi dokładnie 99.960.000,00 zł. Wartość zadania to 102.000.000,00 zł, przy deklarowanym udziale własnym Miasta w wysokości 2.040.000,00 zł. Drugi wniosek Tarnobrzega to „Poprawa funkcjonowania strefy przemysłowej w mieście Tarnobrzeg”. W tym przypadku kwota wnioskowanych środków to dokładnie 249.999.960,00 zł. Wartość zadania wynosi 255.102.000,00 zł, a deklarowana kwota udziału własnego 5.102.040,00. W siódmej edycji Polskiego Ładu maksymalna wysokość dofinansowania wynosi 98 proc. wartości inwestycji przy 2 proc. udziału własnego.
Zgodnie z ogłoszeniem o naborze wnioski mogły dotyczyć inwestycji, których celem jest stworzenie lub poprawa warunków obsługi i rozwoju istniejących spójnych funkcjonalnie terenów inwestycyjnych o powierzchni co najmniej 80 ha, oznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako teren produkcji, z których przynajmniej 50 proc. powierzchni terenu było w dniu ogłoszenia naboru zagospodarowane infrastrukturą przemysłową. Istniejące tereny inwestycyjne strefy przemysłowej w Tarnobrzegu liczą ok. 95 ha, oznaczone są w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako tereny produkcji, z których ok. 55% powierzchni jest zagospodarowane infrastrukturą przemysłową.
Zakres złożonych przez Miasto projektów dotyczy budowy i modernizacji infrastruktury drogowej, elektroenergetycznej, technicznej oraz wodno – kanalizacyjnej wraz z niezbędną infrastrukturą. Zakres ten wynika z wytycznych Programu, do którego Miasto składało wnioski.
W ramach zadania zmodernizowane zostaną istniejące drogi na obszarze terenów inwestycyjnych w strefie przemysłowej wraz z drogami dojazdowymi. Wniosek o dofinansowanie do 250 mln zł przewiduje większy zakres inwestycji, prócz dróg na terenie strefy dotyczy także modernizacji Wisłostrady. Drogi będą posiadały odpowiednie parametry oraz zostaną uzbrojone w niezbędną do funkcjonowania i rozwoju strefy infrastrukturę. Planowane inwestycje znacząco wpłyną na rozwój tego terenu, znacznie poprawą bezpieczeństwo transportu, dostępność oraz możliwości logistyczne przedsiębiorstw działających już w strefie, na pozyskiwanie nowych inwestorów, a co za tym idzie tworzenie nowych miejsc pracy.
Re: Co się w mieście buduje
Drogi będą posiadały odpowiednie parametry (....). Jakie? Takie jak np. obwodnica? Minimalne? Duża większość przebudowanych dróg w mieście ma gorsze parametry niż miały przed, i w dodatku niedostosowane pod wszystkich użytkowników. Byle taniej. Żeby było śmieszniej zmniejszając parametry kiedyś ktoś będzie musiał je już rozbudować. Oby się udało zdobyć te środki, a planowanie dróg niech władze miejskie zostawią prawdziwym fachowcom z szerokimi horyzontami, tym droższym i Broń Boże nie z urzędu.
Re: Co się w mieście buduje
@TSS problem polega na tym, że to właśnie fachowcy projektują drogi we współ z urzędnikami, a w UM jest może 3-4 osoby, które znają się na drogach a to trochę wbrew pozorom mało biorąc pod uwagę nawał pracy. Młynarze np. z Malinia się tym nie zajmują Jak to wyglada od strony formalnej? UM zleca w drodze zapytania ofertowego lub przetargu opracowanie dokumentacji technicznej. Fachowcy (zwykle Ci sami, co można sprawdzić) biorą się za swoje i w trakcie opracowywania dokumentacji konsultują to z urzędnikami a w tle masz zawsze dwa wątki: finansowy, czyli ile mamy na zadanie (czasem mam wrażenie, że pewne kwoty to się chyba biorą z sufitu) oraz niestety polityczny, którego to wątku nie rozwinę ze zrozumiałych względów. W trakcie masz też inne uzgodnienia. A na końcu wszystko klepie władza, czy ona zna się na drogach?
Mnie się osobiście Kwiatkowskiego nie podoba w ogóle, bo ani w tym logiki ani czystego pragmatyzmu. Przy zwężonych drogach występuje zasadniczy problem - w razie czego nie masz gdzie uciekać, chyba, że na te proszę mi darować jebuckie krawężniki co grozi uszkodzeniem opony i/lub układu jezdnego. Tak jak wspomniałeś, przykład obwodnicy jest najbardziej transparentny. Natomiast z tego co kiedyś jeden z projektantów mi powiedział, pewne uwarunkowania wymuszają przepisy, co moim skromnym zdaniem zdroworozsądkowe nie jest.
Mnie się osobiście Kwiatkowskiego nie podoba w ogóle, bo ani w tym logiki ani czystego pragmatyzmu. Przy zwężonych drogach występuje zasadniczy problem - w razie czego nie masz gdzie uciekać, chyba, że na te proszę mi darować jebuckie krawężniki co grozi uszkodzeniem opony i/lub układu jezdnego. Tak jak wspomniałeś, przykład obwodnicy jest najbardziej transparentny. Natomiast z tego co kiedyś jeden z projektantów mi powiedział, pewne uwarunkowania wymuszają przepisy, co moim skromnym zdaniem zdroworozsądkowe nie jest.
Re: Co się w mieście buduje
Kwiatkowskiego nie będzie zwężona , pas z czerwonej kostki to pas zjazdowy czyli będą lewoskręty. Pytanie tylko dlaczego z kostki brukowej? W ogóle to jakaś nowa moda na tą kostkę , parkingi z kostki , zatoki autobusowe z kostki ile to wytrzyma? To co mi się nie podoba to uskok przy wyjeździe z myjni i zwężenie do ronda ze Zwierzyniecką. Ten wyjazd z myjni będzie tak samo niebezpieczny jak wyjazd z Piłsudskiego na Sienkiewicza od strony Frac-a.
Ostatnio zmieniony 03-08-2023 18:04 przez alek, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Co się w mieście buduje
@alek to, że nie będzie zwężona to wiem, lecz właśnie, może nie doprecyzowałem o tą kostkę, no bo jakby nie patrzeć to jest zwężenie jezdni, nikt bowiem nie będzie po kostce jeździł. Chyba nie będzie
Re: Co się w mieście buduje
Największa zbrodnia na remontowanej Kwiatkowskiego to rondo tam zaprojektowane, w tym obrębie jest tyle wolnego terenu, można było wkomponować tam rondo turbinowe (co jest obecnie standardem) które to determinuje poprzez dwa pasy jazdę na wprost lub skręt, w ten sposób można było uniknąć zatorów drogowych. Ale niestety taniość i bylejakość zwyciężyła ... i to nie pierwszy raz.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 02-03-2009 17:32
Re: Co się w mieście buduje
Czy na Kwiatkowskiego nie będzie zmieniana instalacja kanalizacji? Pytam, ponieważ na jednej części kładziony jest już asfalt.