Co się w mieście buduje
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 01-11-2022 20:32
Re: Co się w mieście buduje
Tak patrzac przegladowo na ostatecznie miesiące to dawno tyle się nie działo w Tbg w kwestii inwestycyjnej czy też remontowej. Na pewno mnóstwo jest jeszcze do zrobienia w kwestii konkretnych modernizacji. Mam nadzieję, że mimo wszystko powoli odchodzimy od wszelako rozumianego dziadostwa po taniości jakie mieliśmy przez ostatnie lata i teraz tylko będzie do przodu w tej materii. Jestem na pewno bardziej optymistycznie nastawiony aniżeli byłem przez ostatnie lata. Pożyjemy, zobaczymy. Na pewno idzie to w dobrym kierunku.
Apropos jeszcze samego centrum komunikacyjnego. Nawet jeżeli takie centrum zostanie zbudowane, obecnie okolica to trochę odludzie. Pasowałoby, aby też coś z tym fantem zrobić. Od strony ul. Kopernika, od szkoły do samej obwodnicy, nic się nie dzieje i nic nie ma. Już nie marzę nawet o przejsciu podziemnym od strony Mokrzyszowa czy też samego Kopernika. Od tego mamy rondo, choć wciąż wydaje mi się, że średnio jest to bezpieczne przejście w tamtym miejscu. Jakby to jeszcze było przejście przez zwyczajną ulicę w mieście. Ale to jest jednak przejście przez tranzyt ciężarowy. Więc przydałoby się przejście bezkolizyjne z obwodnicą, tak aby ani nie naruszać ruchu tranzytu, ani potoku podróżnych z tbg, bez znaczenia ilu by ich nie było. No ale raczej marzenia ściętej głowy
Apropos jeszcze samego centrum komunikacyjnego. Nawet jeżeli takie centrum zostanie zbudowane, obecnie okolica to trochę odludzie. Pasowałoby, aby też coś z tym fantem zrobić. Od strony ul. Kopernika, od szkoły do samej obwodnicy, nic się nie dzieje i nic nie ma. Już nie marzę nawet o przejsciu podziemnym od strony Mokrzyszowa czy też samego Kopernika. Od tego mamy rondo, choć wciąż wydaje mi się, że średnio jest to bezpieczne przejście w tamtym miejscu. Jakby to jeszcze było przejście przez zwyczajną ulicę w mieście. Ale to jest jednak przejście przez tranzyt ciężarowy. Więc przydałoby się przejście bezkolizyjne z obwodnicą, tak aby ani nie naruszać ruchu tranzytu, ani potoku podróżnych z tbg, bez znaczenia ilu by ich nie było. No ale raczej marzenia ściętej głowy
Re: Co się w mieście buduje
pomiędzy szkołą a rondem Kopernika/11 Listopada są planowane obecnie 3 bloki, więc trochę się zaludni
Re: Co się w mieście buduje
O tych mitycznych blokach Wikany w tej lokalizacji mówi się od kilku lat, natomiast w temacie prócz uzyskania pozwolenia na budowę nic więcej nie wiadomo. Obecnie w Tarnobrzegu buduje się ponad 200 nowych mieszkań, ciekaw czy Wikana jest skłonna wybudować drugie tyle i jak je zagospodarują.
A jeśli by się ewentualnie zdecydowali liczę za utrzymania linii zabudowy ul. Kopernika czyli 8/9 kondygnacji w górę.
Re: Co się w mieście buduje
Odbieram ten wywiad z PŁN jako tonowanie nastrojów - dworzec nie jest wysoko na liście do przebudowy.
Re: Co się w mieście buduje
Czy nie jest to coś przeciwnego niż słyszeliśmy na konwencji wyborczej Dariusza Bożka? Przynajmniej tak to można było odbierać. 22 marca informowano ze sceny, że już "rozpoczynają się przygotowania do remontu historycznego dworca kolejowego", a zgromadzeni odpowiedzieli gromkimi brawami.
Re: Co się w mieście buduje
Dworzec jest wysoko, bo znalazł się na liście priorytetowej. To jest fakt i proszę tego nie negować. Prezydent ma szansę nawet przyspieszyć jego remont, bo zdecydował o Centrum Komunikacyjnym w oparciu o dworzec PKP. Dodatkowo rusza remont linii 25.admin pisze: ↑01-09-2024 16:30Czy nie jest to coś przeciwnego niż słyszeliśmy na konwencji wyborczej Dariusza Bożka? Przynajmniej tak to można było odbierać. 22 marca informowano ze sceny, że już "rozpoczynają się przygotowania do remontu historycznego dworca kolejowego", a zgromadzeni odpowiedzieli gromkimi brawami.
Re: Co się w mieście buduje
Aż z ekscytacji nie wiem w którym wątku - PKP PLK ogłosiło przetarg na remont odcinka Sandomierz/Stalowa Wola - Tarnobrzeg - Padew! W tym perony i nowe przystanki: Tarnobrzeg Olszynka i Tarnobrzeg Ocice. Przewidywane podpisanie umowy to 2025 a koniec inwestycji w 2027 (czyli pewnie realnie w 2028-2029).
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-pr ... leja-10048
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-pr ... leja-10048
Re: Co się w mieście buduje
Niestety projekt przebudowy stacji Tarnobrzeg ma kilka mankamentów:
1. Likwidacja peronu nr 1. Zamiast trzech krawędzi do obsługi pociągów pasażerskich będzie tylko jeden peron i dwie krawędzie. To praktycznie przekreśla szanse na wydłużenie do Tarnobrzega w przyszłości pociągów PKA kończących obecnie bieg w Kolbuszowej. Tam też był tylko jeden peron i był problem. W Tarnobrzegu dochodzi nam jeszcze kierunek do Dębicy który ma szansę na reaktywację po modernizacji. Układ torowy nie umożliwia nawet dobudowy peronu w przyszłości.
2. Wejście na nowy peron zostanie zlokalizowane przy budynku dworca ale od strony magazynu w którym jest teraz sklep BHP. Trzeba będzie pokonać dodatkowe kilkaset metrów. Zamiast zrobić przejście przez obwodnicę na przedłużeniu ulicy Kopernika zrobiono je kilkaset metrów dalej a ludzie w tym miejscu i tak przechodzą. Miejmy nadzieje, że przejście od ul. Kopernika wróci przy budowie Centrum Komunikacyjnego.
3. Na peronie przewidziano tylko wiaty takiego samego typu jak są teraz.
4. Brak przejścia podziemnego. Miasto powinno starać się aby takie przejście kolej wybudowała, najlepiej w miejscu gdzie teraz jest dojście do peronu.
Miejmy nadzieję, że uda się to jeszcze przeprojektować tak, aby powstał drugi peron.
5. Aż się prosi o doprojektowanie zejścia i windy z wiaduktu wprost na peron. Mam nadzieję, że miasto będzie się o to starać.
1. Likwidacja peronu nr 1. Zamiast trzech krawędzi do obsługi pociągów pasażerskich będzie tylko jeden peron i dwie krawędzie. To praktycznie przekreśla szanse na wydłużenie do Tarnobrzega w przyszłości pociągów PKA kończących obecnie bieg w Kolbuszowej. Tam też był tylko jeden peron i był problem. W Tarnobrzegu dochodzi nam jeszcze kierunek do Dębicy który ma szansę na reaktywację po modernizacji. Układ torowy nie umożliwia nawet dobudowy peronu w przyszłości.
2. Wejście na nowy peron zostanie zlokalizowane przy budynku dworca ale od strony magazynu w którym jest teraz sklep BHP. Trzeba będzie pokonać dodatkowe kilkaset metrów. Zamiast zrobić przejście przez obwodnicę na przedłużeniu ulicy Kopernika zrobiono je kilkaset metrów dalej a ludzie w tym miejscu i tak przechodzą. Miejmy nadzieje, że przejście od ul. Kopernika wróci przy budowie Centrum Komunikacyjnego.
3. Na peronie przewidziano tylko wiaty takiego samego typu jak są teraz.
4. Brak przejścia podziemnego. Miasto powinno starać się aby takie przejście kolej wybudowała, najlepiej w miejscu gdzie teraz jest dojście do peronu.
Miejmy nadzieję, że uda się to jeszcze przeprojektować tak, aby powstał drugi peron.
5. Aż się prosi o doprojektowanie zejścia i windy z wiaduktu wprost na peron. Mam nadzieję, że miasto będzie się o to starać.
Re: Co się w mieście buduje
Słabo i taniość, stacja degradacyjna, poprzednik przespał i słuchał klakierów, nic nie robieniem spieprzył wszystko w tej sprawie co się dało.Obecny pięknie się uśmiecha i kontynuuje politykę nic nie robienia. Przejście podziemne to podstawa, nie da się go później dorobić, wiaty nad peronami to też standard, w Tarnobrzegu powinny być 2 perony bo jeden to jest na wioskach. Serwują dziadostwo nam, naszym dzieciom i wnukom dziadostwo. Wstyd i kompromitacja. PKP to podstawa w Tarnobrzegu, gdzie nie ma nawet PKSu. Do czasu zakończenia prac wszystko można jeszcze zmienić, tylko wymaga to pracy. Panie Mastalerz działaj bo tylko w was nadzieja, że będzie lepiej.
Re: Co się w mieście buduje
W innym wątku zapewniano, całkiem niedawno, że nadal będą 3 krawędzie peronowe:
viewtopic.php?p=220619#p220619
viewtopic.php?p=220619#p220619
Re: Co się w mieście buduje
Zobaczymy na co stać obecną władzę w sprawie dworca i peronów. To są bardzo istotne braki w koncepcji funkcjonowania stacji. Bardzo słuszne uwagi TSS i grzegj, miejmy nadzieję, że władze miasta czytają to forum. Tymczasem Tygodnik Nadwiślański tradycyjnie deprecjonuje dra Witolda Zycha: "Pomysł centrum komunikacyjnego obejmującego dworzec PKP nie jest nowy. Podobną koncepcję lansował kilka lat temu ówczesny radny Witold Zych. Jest jednak jedna zasadnicza różnica – według jego idei miasto miało przejąć dworzec kolejowy od PKP i wyremontować go za własne pieniądze, ponosząc także później koszty jego utrzymania. Ta kwestia stała się przyczyną rezygnacji z pomysłu". To było chyba 8 lat temu, kiedy były inne realia. Gdyby nie aresztowano prezydenta G. Kiełba, który chciał przejąć wtedy dworzec i tereny za darmo już dawno byłoby Centrum Komunikacyjne, wiele miast tak właśnie zrobiło. Oczywiście nie wspominają o staraniach W. Zycha jego i żony w sprawie wpisana dworca na listę priorytetową PKP , co umożliwiło realizację obecnej koncepcji. Zresztą on wielokrotnie mówił o tym , że należy wspólnie z PKP budować Centrum wzorem choćby Rzeszowa.
Re: Co się w mieście buduje
Nie wiem skąd autor ma te wiadomości. Fakt, że kiedyś też trafiłem na taką koncepcję. Informacje które podałem pochodzą wprost z projektu budowlanego.olekko pisze: ↑05-09-2024 15:56W innym wątku zapewniano, całkiem niedawno, że nadal będą 3 krawędzie peronowe:
viewtopic.php?p=220619#p220619
Z innych informacji które krążyły po forach była likwidacja stacji Sobów i budowa w jej miejscu tylko odgałęzienia linii. Projekt który jest w materiałach przetargowych zakłada jednak pozostawienie stacji. I bardzo dobrze.
Re: Co się w mieście buduje
Jeśli tak, to rzeczywiście bardzo zła informacja dla przepustowości naszej stacji, w obliczu możliwych pociągów które miały u nas rozpoczynać czy kończyć bieg do Rzeszowa, Dębicy, Skarżyska, Kielc przez Staszów...
grzegj, który to dokument załączony do przetargu, przybliżysz?
grzegj, który to dokument załączony do przetargu, przybliżysz?
Re: Co się w mieście buduje
A może użytkownik BritneyKiller zweryfikuje te informację o krawędziach peronowych?
G.K.
Re: Co się w mieście buduje
Cały projekt budowlany waży kilka gigabajtów. Przytoczę fragment opisujący sam peron. Jego lokalizacja jest zaznaczona na planie sytuacyjnym.
TOM 2 OBIEKTY MAŁEJ ARCHITEKTURY I OBSŁUGI PODRÓŻNYCH
T2.1 BUDOWA PERONU NA STACJI TARNOBRZEG
2.1 Charakterystyczne parametry peronu
Projektuje się wygrodzenie istniejącego peronu jednokrawędziowego od strony toru (peron nr 1) przy torze nr 3 oraz budowę nowego peronu wyspowego (peron nr 2 – zmiana na peron nr 1) na międzytorzu torów nr 1 i 2 w km 252+627 – 252,927.
Przyjęto następujące parametry techniczne projektowanych peronów:
2.5 Dojście do peronu
Dojście do peronów zapewnione będzie poprzez chodniki z ul. Dworcowej. Dojście zostało zawarte w branży drogowej - T12 UKŁAD DROGOWY.
TOM 2 OBIEKTY MAŁEJ ARCHITEKTURY I OBSŁUGI PODRÓŻNYCH
T2.1 BUDOWA PERONU NA STACJI TARNOBRZEG
2.1 Charakterystyczne parametry peronu
Projektuje się wygrodzenie istniejącego peronu jednokrawędziowego od strony toru (peron nr 1) przy torze nr 3 oraz budowę nowego peronu wyspowego (peron nr 2 – zmiana na peron nr 1) na międzytorzu torów nr 1 i 2 w km 252+627 – 252,927.
Przyjęto następujące parametry techniczne projektowanych peronów:
2.5 Dojście do peronu
Dojście do peronów zapewnione będzie poprzez chodniki z ul. Dworcowej. Dojście zostało zawarte w branży drogowej - T12 UKŁAD DROGOWY.
Re: Co się w mieście buduje
No i mina, z podekscytowanej w południe, zrzedła mi zupełnie.
Czy będą dwa perony?
Na moje: nie.
Pod poniższym linkiem można pobrać legendę i projekt-rysunek dla naszej stacji (ważne tydzień)
https://we.tl/t-fs9yL6Jxz2
Wygląda mi na to, moim nieuzbrojonym i kompletnie niefachowym okiem, że obecny peron 1, tuż przy dworcu, zostanie odgrodzony od torów(!) czym straci swój sens. A tak to zostanie jak jest, w stanie jakim jest. Przejście między sklepem BHP a dworcem w kontekście ślepej ulicy Kopernika to kpina. Od strony północy jak na moje oko szans żeby puścić schody na peron z wiaduktu nie będzie - za daleko.
Wygląda to dramatycznie, zrobione to jest bez żadnej lokalnej znajomości terenu. To jest skandal. @Serio, walcz!
A poza tym sądzę, że odpowiada za to, niestety, ale niezainteresowany i nielobbujący urząd miasta. No bo kto inny ma walczyć o Tarnobrzeg?
Z pociągami kończącymi i zaczynającymi bieg w Tarnobrzegu możemy się pożegnać, szansa na stanie się ważną stacją przesiadkową bezpowrotnie minie, jeśli nie będzie dwóch peronów. Może jeszcze nie jest za późno?
Czy będą dwa perony?
Na moje: nie.
Pod poniższym linkiem można pobrać legendę i projekt-rysunek dla naszej stacji (ważne tydzień)
https://we.tl/t-fs9yL6Jxz2
Wygląda mi na to, moim nieuzbrojonym i kompletnie niefachowym okiem, że obecny peron 1, tuż przy dworcu, zostanie odgrodzony od torów(!) czym straci swój sens. A tak to zostanie jak jest, w stanie jakim jest. Przejście między sklepem BHP a dworcem w kontekście ślepej ulicy Kopernika to kpina. Od strony północy jak na moje oko szans żeby puścić schody na peron z wiaduktu nie będzie - za daleko.
Wygląda to dramatycznie, zrobione to jest bez żadnej lokalnej znajomości terenu. To jest skandal. @Serio, walcz!
A poza tym sądzę, że odpowiada za to, niestety, ale niezainteresowany i nielobbujący urząd miasta. No bo kto inny ma walczyć o Tarnobrzeg?
Z pociągami kończącymi i zaczynającymi bieg w Tarnobrzegu możemy się pożegnać, szansa na stanie się ważną stacją przesiadkową bezpowrotnie minie, jeśli nie będzie dwóch peronów. Może jeszcze nie jest za późno?
Re: Co się w mieście buduje
Dopóki nie skończą zawsze jest szansa na zmiany - 2 perony to minimum, wiaty nad całością też, przejście podziemne też. Miasto (prezydent, urzędnicy) w imieniu mieszkańców Tarnobrzega nie zrobiło nic w tej sprawie. Całkowita kompromitacja. I trzeba o tym mówić głośno.
Re: Co się w mieście buduje
Oczywiście skandal. To konsekwencja kompletnego braku zainteresowania sprawą naszego dworca przez byłego prezydenta, jak i radnych. Mam na myśli głównie tych z PiS, którzy rządzili. Tak się chwalili (Weber) że to o oni zabiegali remont dworca, co teraz, teraz widać czarno na białym, że nic nie zrobili. Chwali się, że obecny prezydent podjął współpracę z PKP ale to za mało. Musimy mieć infrastrukturę stacj na właściwym poziomie. Apel przyjęty- Serio walcz! Tak nie można tej sprawy zostawić. Jeśli w najbliższym czasie prezydent nie odniesie się publicznie i nie zadeklaruje starań o zmiany w tym projekcie to taką walkę musimy jako mieszkańcy podjąć. Czekamy na wypowiedź prezydenta w tej sprawie o co w pierwszej kolejności powinni zapytać go dziennikarze.olekko pisze: ↑06-09-2024 00:22No i mina, z podekscytowanej w południe, zrzedła mi zupełnie.
Czy będą dwa perony?
Na moje: nie.
Pod poniższym linkiem można pobrać legendę i projekt-rysunek dla naszej stacji (ważne tydzień)
https://we.tl/t-fs9yL6Jxz2
Wygląda mi na to, moim nieuzbrojonym i kompletnie niefachowym okiem, że obecny peron 1, tuż przy dworcu, zostanie odgrodzony od torów(!) czym straci swój sens. A tak to zostanie jak jest, w stanie jakim jest. Przejście między sklepem BHP a dworcem w kontekście ślepej ulicy Kopernika to kpina. Od strony północy jak na moje oko szans żeby puścić schody na peron z wiaduktu nie będzie - za daleko.
Wygląda to dramatycznie, zrobione to jest bez żadnej lokalnej znajomości terenu. To jest skandal. @Serio, walcz!
A poza tym sądzę, że odpowiada za to, niestety, ale niezainteresowany i nielobbujący urząd miasta. No bo kto inny ma walczyć o Tarnobrzeg?
Z pociągami kończącymi i zaczynającymi bieg w Tarnobrzegu możemy się pożegnać, szansa na stanie się ważną stacją przesiadkową bezpowrotnie minie, jeśli nie będzie dwóch peronów. Może jeszcze nie jest za późno?
Ostatnio zmieniony 06-09-2024 09:14 przez Serio, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Co się w mieście buduje
Peron przy dworcu dlatego jest ogrodzony że nie będzie wykorzystywany z uwagi na jego długość.
Efekt tego będzie podobny jak na dworcu w Krakowie gdzie peron od starego dworca jest za płotkiem.
Pytanie po co nam dwa perony? Jesteśmy czy nam się to podoba czy też nie tylko przystankiem. Tu pociąg przyjeżdża zabiera pasażerów i odjeżdża dalej.
Z resztą uwag się zgadzam.
Efekt tego będzie podobny jak na dworcu w Krakowie gdzie peron od starego dworca jest za płotkiem.
Pytanie po co nam dwa perony? Jesteśmy czy nam się to podoba czy też nie tylko przystankiem. Tu pociąg przyjeżdża zabiera pasażerów i odjeżdża dalej.
Z resztą uwag się zgadzam.