Co się w mieście buduje

Komentarze do aktualności. Podziel się informacją, dodaj temat do dyskusji.
popi
Posty: 364
Rejestracja: 28-04-2007 14:20

Co się w mieście buduje

Post autor: popi » 09-10-2008 00:32

"podepne tutaj artykul ten bezpieczniej do szkoly......

to co zrobili pod SP4 to dla mnie idiotyzm.... owszem bezpieczenstwo dziecie jest wazne i wogole ale np jadac od kopernika co rodzicom szkodzi nadlozyc 300m i zawrocic na rondzie skrecic tuz za szkola w prawo i wysadzic dziecko pod kwanem?? moim zdaniem nic.

druga sprawa, takie rozwiazanie sa dobre ale za granica albo w wiekszym miescie gdzie droga jest szeroka. dosc ze ta droga jest waska to zostala zwezona tym pasem. takie przedsiewziecia owszem ale tam gdzie to da sie zrobic......"
Ostatnio zmieniony 09-10-2008 00:32 przez popi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 19385
Rejestracja: 15-06-2003 23:41

Co się w mieście buduje

Post autor: admin » 09-10-2008 01:24

"popi - jeśli dobrze interpretuję Twoją propozycję, to po zawróceniu i skręceniu w prawo trzeba jeszcze jednokierunkową objechać garaże i wyjechać dopiero obok cmentarza wojskowego, a to już nie każdemu po drodze.
Mi się pomysł podoba. W sumie staje się tam tylko na moment i głównie przez kilkanaście minut rano, a normalnego parkingu w okolicy brakuje."
Ostatnio zmieniony 09-10-2008 01:24 przez admin, łącznie zmieniany 1 raz.

popi
Posty: 364
Rejestracja: 28-04-2007 14:20

Co się w mieście buduje

Post autor: popi » 09-10-2008 18:19

"zle mnie rozumiesz. jedziesz od kopernika zawracasz na rondzie i tuz za przejsciem przy sp4 skrecasz w prawo w jednokierunkowa zatrzymujesz sie i wysadzasz dziecko 30m od szkoly na parkingu przy kwanie w miejscu w ktorym nie musi przechodzic przez jezdnie"
Ostatnio zmieniony 09-10-2008 18:19 przez popi, łącznie zmieniany 1 raz.

ibka
Posty: 3349
Rejestracja: 15-05-2004 21:20

Co się w mieście buduje

Post autor: ibka » 09-10-2008 20:50

"no tak, ale potem musisz jechac dalej jednokierunkową i objechać garaże, cmentarz wojskowy i np wrócić na rondo. i zgadzam sie, ze to już nie każdemu jest po drodze"
Ostatnio zmieniony 09-10-2008 20:50 przez ibka, łącznie zmieniany 1 raz.

spider
Posty: 653
Rejestracja: 14-07-2006 13:27

Co się w mieście buduje

Post autor: spider » 09-10-2008 21:09

"z parkowaniem tam też jest 'fajnie'"
Ostatnio zmieniony 09-10-2008 21:09 przez spider, łącznie zmieniany 1 raz.

popi
Posty: 364
Rejestracja: 28-04-2007 14:20

Co się w mieście buduje

Post autor: popi » 09-10-2008 21:29

"zamiast slowa parkowanie powinienem był uzyc slowa postój"
Ostatnio zmieniony 09-10-2008 21:29 przez popi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eston
Posty: 168
Rejestracja: 21-04-2005 16:14

Co się w mieście buduje

Post autor: eston » 09-10-2008 21:47

"popi ty chyba nie masz dzieci....

i nie przesadzaj proszę z "wąskością" Wyspiańskiego. Ja się np. spokojnie mieszczę na pozostałej części pasa, szczególnie że linię odgraniczającą przesunięto trochę w stronę Przewiązki.
Zresztą KAŻDE rozwiązanie przyczyniające się do poprawy bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkoły jest POTRZEBNE. Nie jest to jakieś dramatyczne utrudnienie w ruchu - co najwyżej zmusi kierowców do wolniejszej jazdy - a to akurat w sąsiedztwie szkoły jest jak najbardziej wskazane.
Nie szukaj więc problemów tam gdzie ich nie ma."
Ostatnio zmieniony 09-10-2008 21:47 przez eston, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoro nie można się cofnąć, trzeba znaleźć najlepszy sposób, by pójść naprzód

msk
Posty: 543
Rejestracja: 20-10-2006 11:11

Co się w mieście buduje

Post autor: msk » 10-10-2008 09:36

"[quote:acedbc5c62="eston"]
Zresztą KAŻDE rozwiązanie przyczyniające się do poprawy bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkoły jest POTRZEBNE. [/quote:acedbc5c62]

Lotne hasełko, ale sensu w nim wiele nie ma, ponieważ:
Skoro KAŻDE to KAŻDE (każde, znaczy bez wyjątku).
Propozycja 1. Zabronić całkowicie ruchu samochodowego w promienuiu 500 metrow wokol szkół
Propozycja 2. Wokół kazdej szkoły ustanowic dyzury policyjne. Policjanci ustawieniu przy kazdym wejsciu i przy kazdym chodniku (dróg nie ma) prowadzącym do szkoł
Propozycja 3. Nakaz odprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły przez rodziców, albo opiekunów przez nich wyznaczonych (niezaleznie od wieku dzieci).

itd.

Tego typu propozycji przyczyniajacych sie do poprawy bezpieczestwa dzieci w drodze do szkoły można tworzyć mnóstwo... Mimo tego, ze bezsensowne, to wg opinii estona (skoro KAŻDE to KAŻDE) sa potrzebne... Cóż..."
Ostatnio zmieniony 10-10-2008 09:36 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eston
Posty: 168
Rejestracja: 21-04-2005 16:14

Co się w mieście buduje

Post autor: eston » 10-10-2008 19:04

"Msk, jak rozumiem odczuwasz hedoniczną wprost przyjemność z czytania własnych postów?
Bo innego wytłumaczenia dla tych bredni nie widzę..."
Ostatnio zmieniony 10-10-2008 19:04 przez eston, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoro nie można się cofnąć, trzeba znaleźć najlepszy sposób, by pójść naprzód

Kamyl
Posty: 1490
Rejestracja: 14-05-2006 14:52

Co się w mieście buduje

Post autor: Kamyl » 10-10-2008 19:15

"ja też ;)"
Ostatnio zmieniony 10-10-2008 19:15 przez Kamyl, łącznie zmieniany 1 raz.

msk
Posty: 543
Rejestracja: 20-10-2006 11:11

Co się w mieście buduje

Post autor: msk » 10-10-2008 21:08

"[quote:51d3b0d1bc="eston"]Bo innego wytłumaczenia dla tych bredni nie widzę...[/quote:51d3b0d1bc] Masz na mysli tą brednię? [quote:51d3b0d1bc]KAŻDE rozwiązanie przyczyniające się do poprawy bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkoły jest POTRZEBNE.[/quote:51d3b0d1bc] Bo że to brednia wykazałym w poprzednim poscie...

[edit]
Poza tym - że pozwolę zacytować klasyka - nie jestem tutaj by szukać poklasku. ;) ;) ;)[i:51d3b0d1bc][/i:51d3b0d1bc]"
Ostatnio zmieniony 10-10-2008 21:08 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.

olekko
Posty: 1778
Rejestracja: 25-05-2005 19:13

Co się w mieście buduje

Post autor: olekko » 10-10-2008 22:48

"Proszę się sprzeczać chociażby na privie, a nie publicznie w temacie na forum!"
Ostatnio zmieniony 10-10-2008 22:48 przez olekko, łącznie zmieniany 1 raz.

Super.Jolly.Green.Giant
Posty: 179
Rejestracja: 07-10-2005 17:59

Co się w mieście buduje

Post autor: Super.Jolly.Green.Giant » 11-10-2008 01:45

"[quote:32dc7bb7f7="ibka"]cmentarz wojskowy[/quote:32dc7bb7f7]

Nie to żebym się czepiał, ale cmentarz wojenny, a nie wojskowy :)

Sorry za Offtop, pozdrawiam"
Ostatnio zmieniony 11-10-2008 01:45 przez Super.Jolly.Green.Giant, łącznie zmieniany 1 raz.

MichaU
Posty: 189
Rejestracja: 02-06-2004 22:54

Co się w mieście buduje

Post autor: MichaU » 13-10-2008 18:37

"[quote:fd6a212a13]
[b:fd6a212a13]Więcej pieniędzy na kolej z Podkarpacia do stolicy[/size:fd6a212a13][/b:fd6a212a13]
Tylko 10 mln zł jest zapisanych w projekcie budżetu państwa na przyszły rok na linię kolejową Rzeszów - Warszawa przez Ocice. W przyszłym roku można wykorzystać wyższe kwoty. Połączenie kolejowe ze stolicą to jedna z najważniejszych inwestycji z punktu widzenia Podkarpacia.
- Na linię kolejową do Warszawy trzeba więcej pieniędzy. Rozmowy w tej sprawie są prowadzone. Z rozmów z przedstawicielami kolei wynika, że w przyszłym roku można wykonać prace warte 60 - 70 mln zł. Te kwoty byłyby przeznaczone na odcinek Rzeszów - Ocice - mówi poseł Zbigniew Rynasiewicz (PO), szef sejmowej Komisji Infrastruktury.

O tym, że stolica Podkarpacia musi mieć szybsze kolejowe połączenie z Warszawą, od dawna mówią ekonomiści. Prace przy projekcie trwają od 2006 r. Na projekt były kierowane pieniądze z budżetu. Jednak całość inwestycji jeszcze dwa lata temu była szacowana na ponad miliard złotych. Nie wiadomo skąd miałyby pochodzić takie pieniądze. Pociągi miałyby jeździć z prędkością ponad 120 km na godzinę.

Kolej ważna jak autostrada

Rynasiewicz mówi, że byłoby dobrze, gdyby trasa Rzeszów - Ocice zaczeła funkcjonować w ciągu dwóch lat. Dodaje, że jeśli chodzi o przygotowanie całej linii, największy kłopot jest dziś z odcinkiem Skarżysko-Kamienna - Ocice. Dużo lepiej jest od Radomia do Warszawy.

Dziś nikt nie chce oceniać, kiedy cała trasa do Warszawy mogłaby być gotowa. Wiadomo, że opozycja w sprawie większych pieniędzy na tę inwestycję będzie składała poprawki do budżetu państwa. - Dla Podkarpacia ta kolej jest tak samo ważna jak autostrada, droga ekspresowa czy lotnisko. Jeśli chodzi o poprawki do budżetu, będzie to najważniejsza sprawa - mówi poseł Stanisław Ożóg z PiS.

(źródło: Super Nowości, 8 października 2008)


drukuj wiadomość



Komentarze:
Data: 10/10/2008 12:12 Autor: Oburzony IP: ---.238.78.1.ip.airbites.pl
Stolica Podkarpacia ma zaledwie 160 tys. mieszkańców a nie 500 tys. jakby można było przypuszczać po przeczytaniu tego patetycznego artykułu. Spokojnie wystarczyłoby połączenie przez Kraków. To kolejny absurd, że państwo łatwą ręką wykłada 70 mln zł na remont lokalnej linii o żadnym znaczeniu w ruchu towarowym zamiast remontować ważne korytarze dla ruchu pasażerskiego i towarowego.

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 10/10/2008 12:35 Autor: PiotrEkonomista IP: ---.internetdsl.tpnet.pl
Dla mnie sprawa prosta - jeśli pieniądze będą niewykorzystane na autostrady powinny być przeznaczone na kolej. Tym bardziej jest to uzasadnione, że przewoźnicy płacą za przejazd torami...a za drogi przy obecnych rozliczeniach niekoniecznie (winiety nie pokrywają nawet kosztów obecnie istniejących autostrad, a co mówić o przyszłości).

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 10/10/2008 12:37 Autor: PiotrEkonomista IP: ---.internetdsl.tpnet.pl
Kolej na Podkarpaciu jest potrzebna, a Rzeszów jako aglomeracja ma więcej niż 160000 tys. - proszę spojerzeć do wikipedii. Po drodze znajduje się wiele miast kilkudziesięciotysicznych. Odnowa połączenia pozwoli na uruchomienie połączęń do Warszawy, Łodzi, Kielc itp.

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 10/10/2008 14:13 Autor: kwak IP: ---.192.144.140
Tylko Kto na Podkarpaciu później do tej kolei dopłaci, gdy się okaże że potoki podróżnych będą zbyt małe a na ruch towarowy zbyt intensywny w tym rejonie nie ma co liczyć

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 10/10/2008 14:19 Autor: PLK IP: ---.tktelekom.pl
aha - więc pan oburzony mieszka w większym mieście gdzie nie ma większych problemów z dostaniem się do stolicy. Czyli jak się pan oburzony ma możliwośc bezproblemowego podrózowania to wszystkich innych mieszkających w mniejszych miastach a już na pewno na wsi ma gdzieś. tylko naważniejsze miasta mają połączenia - reszta niech zgnije bo pan oburzony ma jak dojechać. Obyś miał kiedyś podobne problemy z dojazdem - może ci przemówi do mózgu, ze reaktywując połączenie region rzeszowa może się rozwinąć. Najlepiej to myśleć tylko o sobie.

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 10/10/2008 15:38 Autor: Lucash IP: ---.38.160.60.resman.pl
Ja myślę, że na czas modernizacji CMK można wszystkie IC, Ex i pospieszne z Krakowa do Warszawy skierować przez Rzeszów lub Dębicę. Może wtedy jeden czy drugi inteligentny pan z krakowa poczuje co znaczy brak bezpośredniego połączenia ze stolicą - mogą krakusy jeździć przez Rzeszów... po co wyrzucać pieniądze na ciągłe remonty CMK (taka mała prowokacja). A jak się będą wlekli 20km/h na trasie z Dębicy do Sandomierza (albo i dalej) to przestaną bredzić, że nie potrzeba naprawiać innych linii. Kraków nie jest pępkiem świata. Z resztą to krakowski oddział utrzymania nawierzchni winny jest marginalizacji linii Rzeszów - Ocice. Przez ponad 20 lat nie było tu żadnych napraw i pociągi wlokły się 30 km/h aż w końcu w 2000 linie zamknięto (na terenie podległym pod Lublin jeździ się 70 km/h). Dobrze że naprawia się tą linię, szkoda, że tylko tą. Naprawić powinno się w trybie pilnym również: Dębica - Mielec - Sandomierz; Rzeszów - Jasło; Stróże - Jasło - Zagórz - Krościenko (miejscami prędkość 10 km/h), czy Zagórz - Łupków... Może lepiej na te linie przeznaczyć kasę, zamiast po raz kolejny modernizować dworce w krakówku, ceemkę czy twożyć wirtualny tunel na linii Piekiełko - Podłęże. :P

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 10/10/2008 18:03 Autor: Oburzony do Lucasha IP: ---.238.78.1.ip.airbites.pl
Wiesz, ja nie mam przeciwko remontom kolei nawet do Łupkowa. Ale dla mnie idiotyzmem jest, że chce się remontować za grube miliony linię Rzeszów-Ocice skoro z Rzeszowa do Warszawy zawsze będzie szybciej przez Kraków-CMK!!! To jest marnostrastwo pieniędzy w sytuacji kiedy np. super rentowne linie np. Jelenia Góra-Wałbrzych-Wrocław, linie na Śląsku, Kraków-Katowice czy linie w okolicy Łodzi się sypią!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 10/10/2008 18:22 Autor: Oburzony na Oburzonego IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I tu się mylisz twierdząc, że szybciej z Rzeszowa dojedziesz przez Kraków (ok. 5 godzin jazdy) niż przez Tarnobrzeg, Skarżysko, Radom. Gdyby jeszcze zmodernizowano odcinek Skarżysko - Tarnobrzeg do 160 km/h (Rzeszów - Ocice już w trakcie moderny) to czas do Warszawy skróciłby się do ok. 3 godzin. Zmniejszyłaby się liczba kilometrów, a co za tym idzie niższa cena biletu. Dlaczego mamy płacić kupę kasy jadąc przez Kraków? Niedawno od wiarygodnego źródła dowiedziałem się, że na przyszły rok planowana jest elektryfikacja z Rzeszowa do Ocic.

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 10/10/2008 19:10 Autor: ahoj IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy w tej dyskusji wymieniany jest Tarnobrzeg - ten leżący koło Sandomierza ???? Bo się nie mogę połapać......

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 10/10/2008 19:17 Autor: karo IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Oburzony" najwyraźniej zapomniał o konieczności wyrównywania poziomów rozwoju regionów kraju... Jest specjalny fundusz UE na ten cel, możnaby chyba go tu wykorzystać. Linia Skarżysko-Sandomierz jest od dawna zelektryfikowana, czy posunęło się dalej - nie wiem, przez pewien czas nie interesowałem się tym. Można jąprzystosować do 160 km/h i dalej już pójdzie łatwiej... A moz eprzeznaczyć na ten cel te 461 mln złotych, które HGW ma zamiar wydać na stadion ITI ????

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 10/10/2008 20:05 Autor: boss IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przy dyskusji o linii Rzeszow - Ocice nie wolno zapomnieć o kilku ważnych sprawach:
-aby ją wyremontowac zaczęto marginalizować linię Dębica - Sanomierz (25) gdzie skasowano kilka pociągow dalekobieżnych (nocny podowczas Hrubieszow/Zamość - Wrocław, wcześniej Lublin - Kraków i Zagórz - Warszawa)
- fatalnie układano rozkłady jazdy na linii 25, skasowano najpierw połowe poc. osobowych, później z rozkładu na rozkład przesuwano pozostale pociagi o 180 stopni
- ZLK w Rzeszowie zaniża prędkości na linii 25 - po wymianie "kilku" podkładow mogłoby byc tam ok. 50 km/h a dla szynobusow ok. 70 km/h
- dlaczego pieniądze na tzw. "mały remont" linii Rzeszow - Ocice wrzucono w błoto (później nawierzchnie tą w wiekszosci zdarto i położono zupełnie nową w ramach tzw. "dużej modernizacji" skoro mogły one iść na remont innej linii?

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 10/10/2008 20:52 Autor: pasażer IP: ---.centertel.pl
Znacznie lepiej byłoby zainwestować pieniądze w połączenie przez Stalową i Lublin. Po modernizacji czas przejazdu wynosiłby ok 3.5h. Część trasy tj. Lublin-Warszawa jest objęta umowami międzynarodowymi. Trasa Warszawa-Lublin-Stalowa Wola-Przeworsk i dalej Przemyśl, Lwów, Odessa jest najkrótszym połączeniem Portów Gdyni i Gdańska z Odessą. Modernizacja trasy Rzeszów-Lublin-Warszawa jest bardzo ważna z punktu widzenia układu transportowego całej wschodniej Polski, natomiast linia przez Ocice ma znacznie mniejszcze znaczenie i jej wykorzystanie będzie mniejsze.
Dziwi, że samorządy Podkarpacia i Lubelszczyzny nie potrafiły się dogadać i wspólnie lobbować na modernizację tego połączenia.

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 11/10/2008 10:13 Autor: zatroskany IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
do pasażera- jak się mogą dogadać przecież Rzeszów ma wizję metropolii. Tylko do tego nie ma ani koncepcji, ani wizji ani jakichkolwiek mozliwości. Takie sobie małe zapyziałe miasto. Masz rację trasa przez Lublin Przeworsk Przemyśl to jest to. Inwestują nie tam gdzie trzeba na trasach gdzie jeżdzi po kilku pasażerow (Kolbuszowa do jasła) wydają pieniądze przeznaczone na całe wojewódsztwo. Teraz dorwali jeszcze szefa komisji z podkarpacia - druga Włoszczowa. Nie na darmo nazywają ich cebularze.

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 11/10/2008 13:31 Autor: do zatroskany IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mało tego, że wydają nie tam gdzie trzeba to jeszcze rozwalili (kolejarze z Rzeszowa z samorządem) tam gdzie była szansa na sensowne potoki (linia Dębica - Mielec - Stalowa Wola) gdzie jak w przypadku Mielca istnieje strefa zatrudniająca kilkanaście tysięcy osób z rozwiniętą siecią bocznic tamże

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 11/10/2008 17:02 Autor: forest do bossa IP: ---.opera-mini.net
Gdzie niby zdarto i od nowa ułożono nawierzchnie na linii 71? Podaj dokładnie kilometry.

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 11/10/2008 17:48 Autor: boss IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
cały odcinek Kolbuszowa - Ocice był ok. 2 lata temu remontowany i podniesiono tam predkość szlakową z 30 km/h do 70 km/h. Na 2-3 km. (m. in. tużza Kolbuszową w kier. Rzeszowa) ulożono nowy tor natomiast pozostała część tego odcinka (ok. 25 km.) została wyremontowana i z 30 km/h podwyższono tam prędkość do 70 km/h. Obecnie na tej pozostałej części znów się dłubie i kładzie nowe torowisko. Pytam po co dwa razy w to samo pakować pieniądze?

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 11/10/2008 18:24 Autor: do kolejarza o nicku PLK IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie kolejarzu z PLK, skoro w Rzeszowie tak bardzo promujecie połączenie z Warszawą przez Ocice bo niby najkrócej to dlaczego pociąg Hrubieszów/Bełżec - Zamość - Wrocław przesunęliście na trasę dłuższą o ponad 70 km. (biegnie ona przez Lubaczów) niż ta wcześniejsza (przez Mielec)?
Dlaczego uwaliliście linię Dębica - Ocice?
Dlaczego na większości odcinka Mielec - Dębica zrobiliście 20 km/h?
Dlaczego nie dopuścicie na tej linii wyższej szlakowej dla szynobusów?
Dlaczego na spotkaniu u posła Popiołka w sprawie modernizacji tej linii żaden z obecnych tam przedstawicieli z PLK Rzeszów nie zająknął się o możliwości remontu tej trasy tak jak to uczyniono w przypadku linii Kolbuszowa - Rzeszów przed wznowieniem ruchu pasażerskigo na tej trasie?

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 11/10/2008 19:18 Autor: bisu IP: ---.21h.stalowa.pilicka.pl
Nie wiem jak Pan oburzony sądzie że warto modernizować linie CMK. Proszę przejechał się Hetmanem na odcinku Mielec-Dębica, gdzie pociąg rozwija zawrotną prędkość 10-30km/h. Uważam że linia przez Kolbuszową i Rozwadowski węzeł musi otrzymać środki na inwestycje. Wspomnianym rejonie istnieją wielkie zakłady takie jak Huta Stalowa Wola (produkująca maszyny budowlane i wojskowe sprzedawane na całym świecie)(zatrudniająca sporą załogę), Organika Nowa Sarzyna, Zakłady Lotnicze w Mielcu (części lotnicze dla helikopterów), Huta Szkła Okiennego w Sandomierzu (produkująca szyby do aut), Cementownia w Opatowie(grube miliony zainwestowane przez Japoński koncern), które korzystają z usług kolei. Odbieranie tych środków jest dla mnie absurdem. Dojechanie do stolicy lub do Krakowa jest koszmarem. PS przez Rozwadów przebiega korytarz tranzytowy, gdzie przewożone są kontenery z Słowacji i ropa ze wschodu. Region może pochwalić się sporymi walorami turystycznymi, co może odebrać pieniądze z turystyki większym miastom.




Zapraszam na www.polskakolej.info

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 11/10/2008 20:34 Autor: Odeon IP: ---.tpnet.pl
Dobrze, że remontują tę linię, ale powinni pomyśleć o dalszej modernizacji na południe od Rzeszowa w stronę Łupkowa. Stworzono by przez to międzynarodowy korytarz w stronę Rumunii, a także poprawiono by dojazd w Bieszczady.

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 12/10/2008 12:00 Autor: n2 IP: ---.19.165.15.osk.enformatic.pl
Oburzony-> szybciej przez Kraków? a sprawdz sobie ile się jedzie z Krakowa do stolicy POŚPIESZNYM!!!
A co do Śląska: jeśli linie się tam sypią to tylko wskutek szkód górniczych.
Odeon -> dojazd w Bieszczady poprawiłby prędzej lepiej ułożony rozkład (oczywiście pan oburzony zaraz zacznie sie pluć, że do jakiejś "dziury" jechać prawie cały dzień to stan prawidłowy)

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 12/10/2008 14:19 Autor: forest do bossa IP: ---.opera-mini.net
Niestety Ty jak wielu innych staliście się ofiarą nierzetelnych dziennikarzy, którzy zasiali zamęt. Podczas remontu linii 71 nie wystąpiła sytuacja, że zdarta została nowa nawierzchnia i ułożono zupełnie nową na nowo w tym samym miejscu, zaś remont tych dalszych 25 kilometrów polegał jedynie na wymianie podkładów drewnianych w kilku miejscach.

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 12/10/2008 14:42 Autor: mi3 IP: ---.centertel.pl
\"Obyś miał kiedyś podobne problemy z dojazdem - może ci przemówi do mózgu, ze reaktywując połączenie region rzeszowa może się rozwinąć. Najlepiej to myśleć tylko o sobie.\"

Poturlaj się Hetmanem między Dębicą, Mielcem a Stalową i dowiedz się jakie połączenia z resztą Polski ma Zamojszczyzna i część Lubelszczyzny.
Rzeszów, Rzeszów i tylko Rzeszów - pierdolca można dostać!
A Roztocze jaką trasą jedzie? Dlaczego jedzie objazdami przez Rzeszów? Więc o co chodzi? Rzeszów ma mieć najkrócej a reszta niech spada?

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 12/10/2008 19:59 Autor: Adam Z. IP: ---.piotrkow.pilicka.pl
Ale jak mozna cala sprawe ograniczac do Rzeszowa? Po drodze jest 200tys.Radom,50tys.Skarzysko,Starachowice,Ostrowiec Swietokrzyski,zabytkowy,turystyczny Sandomierz,Tarnobrzeg,duza ilosc przemyslu mineralow i materialow budowlanych,huty itp!!! Do tego podlaczmy do systemu Lodz modernizujac nieszczesna linie Koluszki-Tpmaszow Maz-Opoczno,Konskie,Skarzysko.Tu naprawde nie chodzi o mega szybkosci 120km/h wystarczy!Warszawa-Radom 160km/h bo Radom jest w orbicie stolicy i na regio musi byc 105km/50-55min.Radom-Skarzysko 40km,remont ile sie da moze 140km/h?25min zakladam ,pamietajmy,ze jest to szlak na Kielce! Pozniej skrecamy na Ostrowiec 50km ,troche trudna trasa i 50km do Sandomierza -70min starczy.Pamietajmy,ze ta czesc pracuje dla Wa-wy i Lodzi.Potem 10km do Tarnobrzega i 70km/45min do Rzeszowa na 120km/h-jeden tor zelektryfikowany i mamy czas przejazdu 3.5h. A przeciez jest jeszcze region z milionem mieszkancow i duzym potencjalem turystycznym,nie tylko Rzeszow,a ze nikt nie jezdzi w Bieszczady pociagiem? No coz przy takich szybkosciach...A wogole to smiech,zeby pociagi jezdzily chociaz tak jak za komuny 120km/h,zeby...Ci ktorzy chca pchac wszystko przez CMK maja ten sam sposob myslenia na kolej jak ci ktorzy przez 20 lat wprowadzali "programy naprawcze" oparte na tej samej logice.Po co utrzymywac jakas tam linie jak mozna...itd.itp.Czym sie to skonczylo wiadomo ,do tej "filozofii" zarzadzania nie wracajmy! Pozostaje jeszcze Tarnobrzeg-Mielec-Debica. No to jest bardzo wazna linia! Naprawde mozna nia prowadzic duzo ciekawych pociagow!Linia przez Sandomierz-Stalowa Wola -Nisko tp kierunek na Przemysl.To tez perspektywiczna relacja,ale przy czystych dworcach,"komuszej" predkosci 120km/h,i czestych relacjach,i ogulnej koordynacji komunikacji autobusowo-kolejowej.

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 12/10/2008 20:51 Autor: todo IP: ---.internetdsl.tpnet.pl
Moim zdaniem przyszłością a przede wszystkim ogromnym atutem do wykorzystania dla Podkarpacia są Bieszczady oraz sąsiedztwo Słowacji i dalej Węgier. Moim skromnym zdaniem to jeden z nielicznych sposobów na orzywienie i rentowność koleji na Podkarpaciu. Wielu mieszkańców stolicy, oczywiście przy dobrym marketingu i rozkładzie jazdy udało by się w Bieszczady, czy dalej na Słowację lub Węgry. Pociągi turystyczne to moim zdaniem przyszłość koleji pasażerskiej na Podkarpaciu. Sama modernizacja linii z Rzeszowa do Stolicy może nie wystarczyć, by przynosiła zyski. Potrzebna jest modernizacja linii Rzeszów - Łupków. Sam wybrałbym pociąg, który oczywiście przy normalnym czasie jazdy, zawiezie mnie przez piękne Bieszczady na południe do termalnych wód na Słowacji czy na Węgrzech. Po co miałbym tłuc się samochodem? Zresztą Kraków ma pociąg papieski, my też możemy mieć swój pociąg!

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 12/10/2008 21:02 Autor: prze IP: ---.centertel.pl
Tylko przy okazji nie skórujcie okolicznych regionów i nie okradajcie ich z tego co i tak mają mało - przykład:

- zadzwoniłem do Urzędu Marszałkowskiego żeby poprawili rozkład jazdy na linii Dębica - Tarnobrzeg. Rozmawiałem z wydawać by się mogło miłą panią. Powyliczałem błędy w rozkładzie - młoda pani w słuchawce nawet się zgadzała. Błagałem by w soboty i niedziele i na wakacjach puszczali w całości te dwie pary uzasadniając, że przecież ranny pociąg którego skasowali na wakacjach jest skomunikowany z pociągiem nad morze. Ale pani w słuchawce nie dała złudzeń i na zakończenie dodała: "ale wie pan tam nikt nie jeździ tymi pociągami" Pmijaąc fakt iż jest ich raptem dwie pary i to jedna para okrojona o dni wolne i okres ferii i wakacji, można by zapytać a jaka frekwencja jest na linii Kolbuszowa - Rzeszów. Tam ewidentnie robią wszyko żeby ruch pasażerski utzrymać, że im zależy - wprowadzili promocję, psujących szynobusów tam nie puszczają a i tory naprawiają. Dla linii biegnącej ttuż obok już nie są tak laskawi...

--------------------------------------------------------------------------------

Data: 12/10/2008 22:14 Autor: Przyszłość IP: ---.tpnet.pl
/Tam ewidentnie robią wszyko żeby ruch pasażerski utzrymać, że im zależy - wprowadzili promocję, psujących szynobusów tam nie puszczają a i tory naprawiają./

Z tymi szynobusami to trafiłeś. Tam gdzie jeżdzą ciągle jest tylko zastępcza komunikacja autobusowa, zamiast puścić wagon z lokomotywą. Jak bym chciał jechać autobusem to bym wybrał PKS. Niedługo dojdzie do tego, że na liniach niezelektryfikowanych na Podkarpaciu zamiast pociągów osobowych będą jeździć same autobusy na gumowych kołach.
[/quote:fd6a212a13]
[źródło: Rynek-Kolejowy.pl]"
Ostatnio zmieniony 13-10-2008 18:37 przez MichaU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pepe71
Posty: 391
Rejestracja: 11-11-2005 19:26

Co się w mieście buduje

Post autor: pepe71 » 13-10-2008 19:54

"wybudują nam kino z prawdziwego zdarzenia? ktoś coś wie.... może ktoś coś słyszał.... 8)"
Ostatnio zmieniony 13-10-2008 19:54 przez pepe71, łącznie zmieniany 1 raz.

el_komendante
Posty: 170
Rejestracja: 16-11-2005 09:47

Co się w mieście buduje

Post autor: el_komendante » 14-10-2008 10:36

"kino nie
ale na serbinowie powstaje nowy market podobno
i to w miejscu gdzie najelpiej byłoby zbudować dzieciakom boisko a 100 metrów dalej jest carefour a z 200 biedronka :aplauz:
aż dziw że miejscowy proboszcz pod którego okiem to budują nie interweniował,czy może interweniował tylko ja nie słyszałem?"
Ostatnio zmieniony 14-10-2008 10:36 przez el_komendante, łącznie zmieniany 1 raz.

YANNICK
Posty: 119
Rejestracja: 30-06-2004 15:29

Co się w mieście buduje

Post autor: YANNICK » 14-10-2008 11:19

"Być może skromne "co łaska" zamknęło mu usta :wink:"
Ostatnio zmieniony 14-10-2008 11:19 przez YANNICK, łącznie zmieniany 1 raz.

el_komendante
Posty: 170
Rejestracja: 16-11-2005 09:47

Co się w mieście buduje

Post autor: el_komendante » 14-10-2008 11:24

"może,bo proboszcz jest dobrym biznesmenem,znam wielu ludzi którzy uważają że gdyby ktoś z jego charyzmą był prezydentem naszego miasta to byłoby w nim dużo lepiej pod każdym względem niż jest obecnie za obecnego jaśnie panującego el presidente"
Ostatnio zmieniony 14-10-2008 11:24 przez el_komendante, łącznie zmieniany 1 raz.

TROTSKY
Posty: 106
Rejestracja: 02-08-2006 17:27

Co się w mieście buduje

Post autor: TROTSKY » 17-10-2008 21:50

Ostatnio zmieniony 17-10-2008 21:50 przez TROTSKY, łącznie zmieniany 1 raz.

quentin7
Posty: 885
Rejestracja: 09-10-2007 20:57

Co się w mieście buduje

Post autor: quentin7 » 27-10-2008 23:56

"Budują, aż miło popatrzeć

Oby tylko pogoda dopisała, bo inwestycja wydaje się naprawdę trafna... ;)"
Ostatnio zmieniony 27-10-2008 23:56 przez quentin7, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ