Raczej to nie wpłynie na fabryki Pilkington. Zakłady powyżej nie były montowniami samochodów gdzie idą szyby. Pilkington w Polsce wysyła do Poznania na VW Caddy do Tychów na Alfa Romeo Kid i do Niepołomic na Trucki. Ale to jest tylko z 20% produkcji reszka Niemcy-VW, Mercedes, Audi, BMW; Słowacja-JRL, Węgry-Mercedes, Anglia-JRL, Nissan, Lexus.dino pisze: ↑04-01-2024 22:39W ciągu zaledwie ostatnich dni:
1. Scania zamyka fabrykę w Słupsku,
2. Fiat-Chrysler zamyka fabrykę w Bielsku Białej
3. Volvo Buses zamyka fabrykę we Wrocławiu.
Pracę straci łącznie 2400 osób. Plus podwykonawcy.
I właśnie apropo tych podwykonawców. Wpłynie to na Pilkingtona w Machowie i Federala w Gorzycach?
W ogóle na ten Wschodni Sojusz Motoryzacyjny?
Raczej problem mają firmy produkujące silniki i podzespoły do samochodów spalinowych. Samochody elektryczne wchodzą coraz bardziej .. . ale szyby w takich samochodach są nawet większe.