To trzeba komentować, wszędzie, gdzie się da. Jak napisałem na SSC - jest to jedna wielka kpina z pasażerów. Po zakończeniu elektryfikacji LK71, oferta IC miała powrócić do pierwotnej wersji, czyli siatka połączeń w kierunku WWA co ~4 godziny. Planowany jest tylko i wyłącznie IC GÓRSKI Rzeszów - Szczecin - Rzeszów. Na początku konstruowania rozkładu zakładano 2 pary połączeń + 1 jedna w weekend. Kosztem ortylowskiej kolejki do Kolbuszowy, uniemożliwia się utworzenie jakiegokolwiek sensownego połączenia.olekko pisze: ↑04-08-2021 12:39Plotki na SkyScraperCity mówią, że przez po zakończonej elekryfikacji linii Rzeszów-Ocice, przez Tarnobrzeg przejedzie aż jedna para pociągów Intercity. Kpina. A jeszcze kilka lat temu, bez elektryfikacji nawet, były 4 pary na odcinku (Przemyśl -) Rzeszów - Warszawa (- Piła/Bydgoszcz)... Trudno to komentować nawet.
Nowy rozkład PKP
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 07-05-2005 12:38
Re: Nowy rozkład PKP
Re: Nowy rozkład PKP
Ty tu kolego nie zrównuje Tbg do Przeworska czy Radymna, bo z tych dwóch miast może dojechać pociągiem praktycznie to każdego zakątka Polski, Stolica, Kołobrzeg, Hel, Świnoujście, Poznań, Wrocław itp a poza tym także do Pragi i Berlina.xoot pisze: ↑05-08-2021 18:52Cóż policzyli, przemyśleli i stwierdzili, że Tarnobrzeg zmarł, awansował gdzieś do pozycji Radymna no może Przeworska i nie warto wogóle tu się zatrzymywać.BritneyKiller pisze: ↑04-08-2021 15:13To trzeba komentować, wszędzie, gdzie się da. Jak napisałem na SSC - jest to jedna wielka kpina z pasażerów. Po zakończeniu elektryfikacji LK71, oferta IC miała powrócić do pierwotnej wersji, czyli siatka połączeń w kierunku WWA co ~4 godziny. Planowany jest tylko i wyłącznie IC GÓRSKI Rzeszów - Szczecin - Rzeszów. Na początku konstruowania rozkładu zakładano 2 pary połączeń + 1 jedna w weekend. Kosztem ortylowskiej kolejki do Kolbuszowy, uniemożliwia się utworzenie jakiegokolwiek sensownego połączenia.olekko pisze: ↑04-08-2021 12:39Plotki na SkyScraperCity mówią, że przez po zakończonej elekryfikacji linii Rzeszów-Ocice, przez Tarnobrzeg przejedzie aż jedna para pociągów Intercity. Kpina. A jeszcze kilka lat temu, bez elektryfikacji nawet, były 4 pary na odcinku (Przemyśl -) Rzeszów - Warszawa (- Piła/Bydgoszcz)... Trudno to komentować nawet.
Więc jak widzisz wszędzie warto się zatrzymywać jeśli ma to ekonomiczny sens.
- norweski_leśny
- Posty: 682
- Rejestracja: 16-07-2017 13:22
Re: Nowy rozkład PKP
Przecież dworzec Tarnobrzeg został prawie oficjalnie przeniesiony do Stalowej Woli Rozwadów. W każdej siatce połączeń jest pokazane, że mieszkaniec Tarnobrzega ma się udać do wskazanego dworca a potem to już z górki. Stamtąd można dojechać do całej Polski, niedługo świata a potem galaktyki! Więc co Wam nie pasuje?
Re: Nowy rozkład PKP
Nie pasuje mi zaangażowanie władz miasta ws. dot. PKP Tarnobrzeg, a właściwie jego brak zaangażowania, jedna z największych porażek tej prezydentury.
Re: Nowy rozkład PKP
koledzy i koleżanki - czy Wy naprawdę uważacie, że będzie jakiekolwiek zaangażowanie w kwestie PKP ze strony władz miasta? Czy widzieliście przebieg tzw. obwodnicy i liczycie na jakieś przejście podziemne lub wiadukt pozwalający tam po zaparkowaniu w pobliżu dojść? Obudźcie się. Kolej w naszym mieście została przerżnięta 10 lat temu ku uciesze wszelkich władnych w tym mieście.
"Państwa i narody, które na podstawie kłamstwa, na podstawie negowania prawdy podają myśl polityczną, dążą do zguby."
Re: Nowy rozkład PKP
Nie 10 lat temu, ale obecne władze starają się to zrobić. Nie uda im się to, bo nie dopuścimy do tego.
Re: Nowy rozkład PKP
Serio, nie. Nie pamiętam władzy w Tarnobrzegu która byłaby jakkolwiek zainteresowana koleją i połączeniami z Tarnobrzega (ale fakt, informacje mam co najwyżej medialne, a raczej ich brak). Chęć przejęcia dworca przez PGK o niczym nie świadczy.
Re: Nowy rozkład PKP
Wręcz przeciwnie, świadczy. PGK nawet miał opracowany projekt zagospodarowania terenu wokół dworca pod Centrum Komunikacyjne.
Re: Nowy rozkład PKP
Dlaczego PGK nie ujawni publicznie tego projektu? jeżeli był tworzony za miejskie pieniądze (także moje) mamy prawo go widzieć.
Może jest jeszcze szansa zgłosić go do Polskiego Ładu, bo projekty które zostały zgłoszone przez urząd miasta są mało rozwojowe dla Tarnobrzega, obejmują w zasadzie bieżące utrzymanie istniejącej infrastruktury, czyli postój w miejscu (co z czasem wiąże się tylko z cofaniem na luzie).
Może jest jeszcze szansa zgłosić go do Polskiego Ładu, bo projekty które zostały zgłoszone przez urząd miasta są mało rozwojowe dla Tarnobrzega, obejmują w zasadzie bieżące utrzymanie istniejącej infrastruktury, czyli postój w miejscu (co z czasem wiąże się tylko z cofaniem na luzie).
Re: Nowy rozkład PKP
Plan CK nie jest nigdzie ukrywany. Jak dobrze poszukasz znajdziesz go na fb u dra WZ. Co do drugiej części twojej wypowiedzi to piszesz na Berdyczów.
Re: Nowy rozkład PKP
Od nowego rozkładu jazdy tzn od 29.08 do Tarnobrzega przypisany jest IC Górski przez Warszawę, Poznań do Szczecina. Czyli po paromiesieczniej nieobecności wraca pociąg dalekobieżny.
Re: Nowy rozkład PKP
Dopiero co w Mielcu po kilkunastu latach został wznowiony ruch kolejowy, a radni tego miasta już postulują do Marszałka o uruchomienia weekendowych kursów do Rzeszowa i Krakowa, idą za ciosem nie patrząc na innych.
A nasze lokalne podwórko nabrało wody w usta i milczy, bo po co zmieniać.
A nasze lokalne podwórko nabrało wody w usta i milczy, bo po co zmieniać.
Re: Nowy rozkład PKP
Mogę zacytować tylko siebie sprzed dwóch miesięcy:
Wiadomo coś o nowym, dużym rozkładzie od grudnia? Naprawdę 1 para IC na świeżo odrutowanej LK71 i to wszystko dalekobieżne, co będzie przechodzić przez Tarnobrzeg?
Kolej w Polsce to w ogóle jest żart, ale kolej na naszym lokalnym podwórku to jest zgroza.ale miasto musi trzymać rękę na pulsie i być w stałym kontakcie z PKP, czego mi bardzo brakuje, i nieraz dawałem temu tutaj wyraz. Sobów i Ocice są świetnym tego przykładem. Kolej w ogóle jest w Tarnobrzegu traktowana jako okno na świat, wszystkie władze miasta jakie pamiętam, z koleją nie współpracują.
Wiadomo coś o nowym, dużym rozkładzie od grudnia? Naprawdę 1 para IC na świeżo odrutowanej LK71 i to wszystko dalekobieżne, co będzie przechodzić przez Tarnobrzeg?
- norweski_leśny
- Posty: 682
- Rejestracja: 16-07-2017 13:22
Re: Nowy rozkład PKP
Ale jak to?! Coś nie będzie jechało przez najwspanialsze miasto na całym świecie! Kto do tego dopuścił, iż planuje się puścić trasę pociągu przez inne miasto? Toż to jest skandal.olekko pisze: ↑24-09-2021 10:37Mogę zacytować tylko siebie sprzed dwóch miesięcy:Kolej w Polsce to w ogóle jest żart, ale kolej na naszym lokalnym podwórku to jest zgroza.ale miasto musi trzymać rękę na pulsie i być w stałym kontakcie z PKP, czego mi bardzo brakuje, i nieraz dawałem temu tutaj wyraz. Sobów i Ocice są świetnym tego przykładem. Kolej w ogóle jest w Tarnobrzegu traktowana jako okno na świat, wszystkie władze miasta jakie pamiętam, z koleją nie współpracują.
Wiadomo coś o nowym, dużym rozkładzie od grudnia? Naprawdę 1 para IC na świeżo odrutowanej LK71 i to wszystko dalekobieżne, co będzie przechodzić przez Tarnobrzeg?
Ta mocno przerysowana wypowiedź pokazuje w jakim układzie obecnie żyjemy. Wszystko ma iść przez stalową.
Re: Nowy rozkład PKP
Ten tytułowy "rozkład" ma niestety wiele znaczeń.
Re: Nowy rozkład PKP
Z artykułu POLREGIO "....warto też stawiać na regiony z mniejszą gęstością zaludnienia, szczególnie tam, gdzie mamy miasta do 100 tys. mieszkańców. – Bardzo szybki rozwój tzw. wielkiej piątki – oprócz Trójmiasta zalicza się do niej Kraków, Poznań, Wrocław i oczywiście Warszawa – powoduje ogromną presję migracyjną i demograficzną. To z kolei odbija się negatywnie na dawnych stolicach województw, do których jeździ POLREGIO. To często silne ośrodki od ok. 100 tys. mieszkańców wzwyż, z których część jest blisko siebie i mają ogromny potencjał do dalszego rozwoju, np. Słupsk, Koszalin i Kołobrzeg czy też Tarnobrzeg, Stalowa Wola oraz Sandomierz. Po 30 latach transformacji to właśnie kolej regionalna może i powinna stanowić spoiwo łączące takie miejscowości."
Link poniżej:
https://forsal.pl/gospodarka/artykuly/8 ... iagow.html
Szansa? Czy tania propaganda?
Link poniżej:
https://forsal.pl/gospodarka/artykuly/8 ... iagow.html
Szansa? Czy tania propaganda?
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 07-05-2005 12:38
Re: Nowy rozkład PKP
Jeśli nie zmieni się mentalność UM i ogólne podejście do transportu kolejowego w województwie, to Podkarpacie dalej będzie kolejowym zadupiem Polski. Zwykła, tania i obrzydliwa propaganda. Ortyl tworzy sobie kolejeczkę wokół Rzeszowa a północ i południe województwa obdarzone jest żenującą siatką połączeń. Ba, nawet na magistrali E30 (tu Przemyśl - Rzeszów - Dębica - Tarnów) rozkład jest do bani. Od Jasła na wschód - w przeciągu dwóch ostatnich lat - kolej regionalna została prawie totalnie zarżnięta. Do Tarnobrzega dojeżdża zaledwie 6 par pociągów REGIO, część z nich oterminowana. Z Przeworska do Rozwadowa zostały całe 4 pary pociągów + jakieś tam 2 ogryzki w postaci połączeń z Rozwadowa do Rudnika nad Sanem. I jak ten rodzaj transportu ma konkurować z busami? Linie kolejowe względnie dobrze (po rewitalizacjach) lub bardzo dobrze utrzymane a hula po nich wiatr. W małopolskim jakoś "dasię" reaktywować połączenia i to z całkiem dobrym skutkiem. Nie liczyłbym na jakąś znaczącą poprawę oferty w połączeniach regionalnych dla Tarnobrzega. Po modernizacji linii Tarnobrzeg - Dębica, wg zapowiedzi podkarpackiego UM, do Tarnobrzega mają docierać AŻ 2 połączenia z Dębicy. Świętokrzyskie planuje odtworzenie ciągu komunikacyjnego Kielce - Staszów - Tarnobrzeg i Skarżysko - Sandomierz - Tarnobrzeg - Rzeszów (z opcją hybryd do Łodzi) - to może być jakąś nowością względem poprzednich 20-25 lat.
Re: Nowy rozkład PKP
BritneyKiller najgorsze, kiedy staniesz i poczujesz, że pociąg odjechał, a Ty zostałeś/aś na dziurawym peronie w Tarnobrzegu.
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 07-05-2005 12:38
Re: Nowy rozkład PKP
Dworzec i perony to już inna bajka. W tym roku, od marca do końca sierpnia, planowane było całodobowe zamknięcie związane z modernizacją torów i m.in. peronów. Jednakże, wizja szprych CPK odsunęła to w czasie, do przynajmniej 2023 roku. Pewne jest, że ani żadne CPK, ani żadna szprycha nie powstanie, a tracimy czas na opracowanie durnej dokumentacji przedprojektowej kosztem dość słabego wizerunku miasta. Hitem i tak jest zakończenie elektryfikacji i odbiorów prac z nią związanych na linii kolejowej 71 do Rzeszowa - prawie 17 lat grzebania, dwa lata intensywnych prac związanych z powieszeniem sieci elektrycznej a od 13 grudnia... połowa obiegów na taborze spalinowym i skierowanie jednej pary pociągu IC Górski relacji Rzeszów - Szczecin - Rzeszów. Tak się "umie" w pociągi na Podkarpaciu.