Nowy rozkład PKP
Re: Nowy rozkład PKP
Wypowiedź marszałka Ortyla: Tarnobrzeg czeka.
https://leliwa.pl/mielec-od-nowego-roku ... -rzeszowa/
https://leliwa.pl/mielec-od-nowego-roku ... -rzeszowa/
Re: Nowy rozkład PKP
"Tarnobrzeg czeka remont od Padwi do Chmielnika..." hmmm pan Ortyl wie o czym mówi?
G.K.
Re: Nowy rozkład PKP
Ot przejęzyczenie, pomylenie Chmielnika z Chmielowem. Do wybaczenia 

Re: Nowy rozkład PKP
https://tyna.info.pl/pl/755_tarnobrzeg/ ... peron.html
Czyli tak w skrócie wyremontują dworzec i peron nr2, a co z peronem nr 1? Na remontowanym wiaty przystankowe, w miejsce jednego zadaszania na całej długości no i o przejściu pod lub nadziemnym możemy zapomnieć, pozostaje to na poziomie torów kolejowych.
Czyli tak w skrócie wyremontują dworzec i peron nr2, a co z peronem nr 1? Na remontowanym wiaty przystankowe, w miejsce jednego zadaszania na całej długości no i o przejściu pod lub nadziemnym możemy zapomnieć, pozostaje to na poziomie torów kolejowych.
Re: Nowy rozkład PKP
W Mielcu dwa przejścia podziemne, a w Tarnobrzegu ani jedno, przecież to kpina. Przez tory będzie skrót do parku handlowego dla idących na piechotkę od strony Siarkowca i do przyszłego centrum komunikacyjnego od strony parku hand., czy nie widzi ktoś tego problemu? Myślenie o przyszłości miasta nie interesuje rządzacych tym miastem? I tylko zadaszona wiata nad całością peronów, dla lepszego komfortu podróżnych, a nie wiatki jak na wsi (wiatki pod MPK niech zrobią od Dworcowej) do tego ważne przebitki pod torami w przynajmniej dwóch miejscach jedno na wysokości Skłodowskiej i drugie w okolicach Kamionki (żeby kiedyś połączyć drogę od strony SW z obwodnicą) - władze miasta mają co negocjować z PKP w tej sprawie, tylko czy mają jaja? czy cip..i? czy użyją posłów? Czas ucieka i tylko szybkie działanie i naciski mogą zmienić dziadostwo i smutną przyszłość odnośnie dworca PKP i jego otoczenia.Dawid_tbg pisze: ↑28-10-2023 00:46https://tyna.info.pl/pl/755_tarnobrzeg/ ... peron.html
Czyli tak w skrócie wyremontują dworzec i peron nr2, a co z peronem nr 1? Na remontowanym wiaty przystankowe, w miejsce jednego zadaszania na całej długości no i o przejściu pod lub nadziemnym możemy zapomnieć, pozostaje to na poziomie torów kolejowych.
Re: Nowy rozkład PKP
I dodatkowe pytanie - jakie będą priorytety nowego rządu i nowej PKP?
Czy będą to dworce kolejowe w małych miejscowościach, na pisowskim Podkarpaciu?
Czy będą to dworce kolejowe w małych miejscowościach, na pisowskim Podkarpaciu?
Re: Nowy rozkład PKP
Tarnobrzeg jest popis lub bardziej pispo. Kowala kuc póki gorąco po wyborach, obiecał co nieco i kończył u nas kampanię wyborczą.
Re: Nowy rozkład PKP
Gawlika w pierwszej kolejności. On był najbardziej promowany w naszym mieście. Dać mu pół roku na załatwienie spraw naszych lokalnych...
Re: Nowy rozkład PKP
Jest i tytułowy nowy rozkład PKP.
Dla mnie personalnie bardzo zła zmiana, znika jedyne sensowne połączenie Tarnobrzega z Warszawą. Był sobie pociąg IC Górski o 5 rano, można sobie było być w Warszawie po 9 (albo pojechać dalej, do Poznania czy Szczecina). A potem nim wrócić do Tarnobrzega, wyjeżdżając po 18 i będąc po 22 w Tarnobrzegu.
Było za dobrze.
W zamian jest pociąg do/z Kołobrzegu, też przez Warszawę, ale:
Tarnobrzeg 8:20 - Warszawa 12:20
Warszawa 15:40 - Tarnobrzeg 19:40.
IC Kochanowski do Bydgoszczy zostaje. Pojechać więc można o 16 do Warszawy i być tam na 20.
O tym czy ktoś coś lobbował, to nawet mi się nie chce pisać. Nie wierzę, że ktoś o coś próbował dbać.
Dla mnie personalnie bardzo zła zmiana, znika jedyne sensowne połączenie Tarnobrzega z Warszawą. Był sobie pociąg IC Górski o 5 rano, można sobie było być w Warszawie po 9 (albo pojechać dalej, do Poznania czy Szczecina). A potem nim wrócić do Tarnobrzega, wyjeżdżając po 18 i będąc po 22 w Tarnobrzegu.
Było za dobrze.
W zamian jest pociąg do/z Kołobrzegu, też przez Warszawę, ale:
Tarnobrzeg 8:20 - Warszawa 12:20
Warszawa 15:40 - Tarnobrzeg 19:40.
IC Kochanowski do Bydgoszczy zostaje. Pojechać więc można o 16 do Warszawy i być tam na 20.
O tym czy ktoś coś lobbował, to nawet mi się nie chce pisać. Nie wierzę, że ktoś o coś próbował dbać.
Re: Nowy rozkład PKP
Wielka szkoda tego pociągu do Warszawy o 5 rano. Czy ktoś lobbował? Oczywiście , że nie. Dla prezydenta Tarnobrzega cyt." nasz dworzec jest na peryferiach miasta a ludzie teraz nie jeżdżą pociągami". Pozostaje nam z Sandomierza San o 7:30, ale to nie to samo.olekko pisze: ↑19-11-2023 13:16Jest i tytułowy nowy rozkład PKP.
Dla mnie personalnie bardzo zła zmiana, znika jedyne sensowne połączenie Tarnobrzega z Warszawą. Był sobie pociąg IC Górski o 5 rano, można sobie było być w Warszawie po 9 (albo pojechać dalej, do Poznania czy Szczecina). A potem nim wrócić do Tarnobrzega, wyjeżdżając po 18 i będąc po 22 w Tarnobrzegu.
Było za dobrze.
W zamian jest pociąg do/z Kołobrzegu, też przez Warszawę, ale:
Tarnobrzeg 8:20 - Warszawa 12:20
Warszawa 15:40 - Tarnobrzeg 19:40.
IC Kochanowski do Bydgoszczy zostaje. Pojechać więc można o 16 do Warszawy i być tam na 20.
O tym czy ktoś coś lobbował, to nawet mi się nie chce pisać. Nie wierzę, że ktoś o coś próbował dbać.
Re: Nowy rozkład PKP
Bogaci nie jeżdżą pociągami, a za biednymi nie ma kto się wstawić w tym mieście. Do Rzeszowa nie dodano nowych kursów mimo, iż zapotrzebowanie jest. Tarnobrzeg jest miastem wykluczonym komunikacyjnie, a za taki nędzny stan rzeczy główną winę ponoszą władze tego miasta, które nie robią nic, w oczekiwaniu na cud.
Re: Nowy rozkład PKP
Pozostaje nam, tarnobrzeżanom, pociąg o 8:20 z Tarnobrzega.
Co ciekawe, ten 'nowy' pociąg ma się nazywać Zamoyski. Powęszyłem, no i cóż, okazuje się że ten pociąg teraz jest w relacji Kołobrzeg - nomen omen! Zamość. Nie wiem tego, ale strzelam, że sprawcą zamieszania jest lobbing zamojski, który zapewnił sobie lepsze połączenie z Warszawą. Kosztem (i pewnie bez wiedzy) m. in. Tarnobrzega.
Nastąpiła roszada: Górski który był Szczecin - Rzeszów przez Tarnobrzeg pojedzie z Lublina nie do Rzeszowa, tylko do Zamościa.
A Zamoyski, który był Kołobrzeg - Zamość pojedzie teraz z Lublina nie do Zamościa, tylko do Rzeszowa.
Co wyczytałem na jakimś kolejowym forum?
I jeszcze jedna kwestia. Od ponad roku na linii Padew - Dębica jeżdżą sobie pociągi. Wielka szkoda, że nie dojeżdżają do Tarnobrzega/Stalowej Woli. Marszałek tłumaczył, że jest to odcinek przed remontem, ale poniższe nagranie udowadnia, że prędkość na odcinku Tarnobrzeg-Padew jest jak najbardziej zadowalająca... (prędkość w prawym dolnym rogu)
Co ciekawe, ten 'nowy' pociąg ma się nazywać Zamoyski. Powęszyłem, no i cóż, okazuje się że ten pociąg teraz jest w relacji Kołobrzeg - nomen omen! Zamość. Nie wiem tego, ale strzelam, że sprawcą zamieszania jest lobbing zamojski, który zapewnił sobie lepsze połączenie z Warszawą. Kosztem (i pewnie bez wiedzy) m. in. Tarnobrzega.
Nastąpiła roszada: Górski który był Szczecin - Rzeszów przez Tarnobrzeg pojedzie z Lublina nie do Rzeszowa, tylko do Zamościa.
A Zamoyski, który był Kołobrzeg - Zamość pojedzie teraz z Lublina nie do Zamościa, tylko do Rzeszowa.
Co wyczytałem na jakimś kolejowym forum?
Ale to za rok. I czy tak będzie? Pewnie zależy od polityki.RJ 2024/2025 ma być też pierwszym rozkładem od lat, kiedy nie będzie zamieniania Górskiego z Zamoyskim czy innej tego typu głupoty politycznej, tylko po prostu będzie jakaś wartość dodana.
I jeszcze jedna kwestia. Od ponad roku na linii Padew - Dębica jeżdżą sobie pociągi. Wielka szkoda, że nie dojeżdżają do Tarnobrzega/Stalowej Woli. Marszałek tłumaczył, że jest to odcinek przed remontem, ale poniższe nagranie udowadnia, że prędkość na odcinku Tarnobrzeg-Padew jest jak najbardziej zadowalająca... (prędkość w prawym dolnym rogu)