Nowy rozkład PKP

Poszukujesz transportu dla siebie lub jakiejś paczki? Jedziesz w trase i chcesz zabrać kogoś ze sobą dla towarzystwa? To doskonałe miejsce dla takich propozycji.
Jasiek
Posty: 625
Rejestracja: 29-12-2005 12:31

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: Jasiek » 05-06-2024 19:37

Trudno się nie zgodzić. Nie wiem dla kogo PKP ma zamiar jeździć ale na pewno nie dla Kowalskiego. Godziny w których jeździ PKP nie są na pewno dogodne dla dojeżdżających do pracy. Ten stan rzeczy utrzymuje się już od wielu lat. PKP nawet nie próbuje tego stanu rzeczy zmieniać. I niestety nie jest to tylko nasz lokalny problem. No ale jak to zazwyczaj bywa znajdą się tacy co to wiedzą lepiej dlaczego ludzie nie jeżdżą PKP.

idoltare
Posty: 42
Rejestracja: 24-04-2024 19:40

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: idoltare » 05-06-2024 20:20

Jasiek pisze:
05-06-2024 19:37
No ale jak to zazwyczaj bywa znajdą się tacy co to wiedzą lepiej dlaczego ludzie nie jeżdżą PKP.
Zazwyczaj odpowiedź jest jasna - "nie zwiększamy siatki połączeń ponieważ obłożenie na obecnych składach jest średnie, nie występuja przepełnienia składów"

Tak się zamyka koło. Ludzie nie jeżdżą pociągami bo ich niemal nie ma. Jest na tyle aby nikt nie mógł powiedzieć, że ich nie ma. Moim zdaniem więcej pociągów to może niekoniecznie pomnożenie ilości transportowanych osób razy ilość składów, ale na pewno wyraźna różnica by była. Na początek dołożyć 2 składy - 1 około godziny 6 tak by w centrum Rzeszowa móc być o tej 7:10-7:30 i aby powrót był również możliwy np. po 22. Czekać obserwować przez 1 rok i oceniać. Później eksperymentował bym z weekendowymi wyjazdami z Tarnobrzega około 20 i możliwością powrotu około 2:00.

Dzisiaj ze stolicą województwa mamy 8 bezpośrednich połączeń na dobę i chyba 9 powrotnie. Trochę bieda. Może nie co pół godziny, ale docelowo co godzinę za dnia(6:00 - 20) i co 1,5-2 w nocy jednak coś by mogło jechać. Szczególnie w godzinach porannych (5-7) i popołudniowych (15-17) mamy chyba podstawy domagać się zwiększenia częstości połączeń.

Poza tym widzę pewne kuriozum. Intercity jest tańsze niż Przejazdy Regionalne. To chyba też temat do zmian.

zbyry
Posty: 1114
Rejestracja: 13-06-2019 20:49

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: zbyry » 05-06-2024 20:37

PKP to taka dojna krowa, swego czasu podzielona na spółki i spółeczki. Owszem, decentralizacja jest dobra, ale nie na taką skalę, ponieważ to rodzi patologię choćby w postaci wzajemnych uzgodnień, planów Pan Bóg wie jakich i dojenia. Więc mamy efekt. W Niemczech monopolistą jest DB i widzi tam ktoś jakieś problemy? Od siebie powiem tyle, mnóstwo kasy poszło z UE na kolej. I co? Dramat.

Jeżeli nasze władze nie ruszą się do Rzeszowa, Warszawy to g...z tego będzie. Nowe wyzwanie dla prezydenta elekta. I to priorytetowe.

@serio czy W. Zych zabiegał o połączenia?

Awatar użytkownika
śpiku
Posty: 2204
Rejestracja: 31-03-2005 20:30

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: śpiku » 05-06-2024 22:26

Jeżdżę w różnych godzinach do Mielca, przykro mi się robi jak widzę pusty szynobus jadący z Mielca do Padwi i przypominam sobie, że okazjonalny pociąg na trasie Tarnobrzeg-Padew i dalej jechał, a ten szynobus, jakby ułomny nie mógł pokonać tego odcinka.
Strasznie mi przykro, że kiedyś to były pociągi, jeździłem (ajak! prawie za darmoszkę, bo rodzice kolejarze) pociągami do Warszawy, Lublina, Zamościa, Krakowa (nie przez Rzeszów), Rzeszowa, Przeworska... a teraz straszna smuta i robienie nas w c... bambuko? No bo co, szyny były złe? Podwozie też?

Jak nie wiadomo o co chodzi...

olekko
Posty: 1835
Rejestracja: 25-05-2005 19:13

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: olekko » 06-06-2024 00:43

Zgodnie z informacjami nieoficjalnymi (tzw. „przecieki” ), jak i oficjalnymi zapowiedziami kursowania Hetmana przez Mielec przy użyciu SZT będących w posiadaniu firmy SKPL, dotychczasowego Hetmana z Lublina, łączonego w Rozwadowie z wagonami z Hrubieszowa nie będzie.
To powyższe z forum infokolej, a proszę zobaczyć tu:
http://pdhr.pl/
Ktoś dobrze walczy i chyba wywalczył. Zwracam uwagę na brak samorządowców z Mielca i Tarnobrzega. Nic o takich działaniach w ramach przeciągania linii z korzyścią dla Tarnobrzega nie słychać.

Jasiek
Posty: 625
Rejestracja: 29-12-2005 12:31

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: Jasiek » 06-06-2024 07:09

Wg mnie nie ma nawet potrzeby zwiększania ilości pociągów a potrzeba jest dostosowania godzin ich kursowania. Większość osób rozpoczyna pracę od godziny 7 bądź 8. Więc niech ten pociąg dojeżdża w miejsce docelowe pół godziny wcześniej i na pewno znajdzie się więcej chętnych. To samo z powrotami. A dodatkowo prześledzić potrzeby komunikacyjne w pozostałych godzinach i zapewne ilość osób przewożonych przez PKP wzrośnie.

JustaRaven
Posty: 23
Rejestracja: 01-11-2022 20:32

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: JustaRaven » 06-06-2024 13:02

W obrębie PKP jest jeszcze niekończąca się opowieść pod nazwą połączenie do Krakowa. Połączenie Czwormiasta z Krakowem omijając Rzeszów, przez Mielec to byłby duży strzał w dziesiątkę biorąc pod uwagę ile osób teraz podróżuje choćby do Krakowa busami Jotki czy drugiego przewoźnika realizującego stałe kursy do stolicy Małopolski. Pytanie, czy ktoś coś wie, czy wgl coś państwo zamierza zrobić z tą linia 25 na tamtym odcinku? To aż zdumiewające, że mało kto się teraz tym interesuje na szczeblu centralnym...


Roman90
Posty: 102
Rejestracja: 19-10-2020 09:37

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: Roman90 » 07-06-2024 11:30

Na stacji PKP w Sandomierzu zbierany jest już materiał na remont torów ciekawe kiedy się zacznie.

djkynek
Posty: 165
Rejestracja: 18-03-2005 18:20

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: djkynek » 07-06-2024 12:58

1. nie ma czegoś takiego, jak PKP. To nazwa zakorzeniona w mentalności ludzi. Jest PKP SA, która jest w sumie nie wiadomo po co, ale oficjalnie pełni nadzór właścicielski nad spółkami Grupy PKP w celu "zapewnienia jak najwyższej jakości obsługi transportowo-logistycznej pasażerów i towarów".
2. Z PKP powstało wiele spółek, wymienię nie wszystkie: PKP Intercity, PKP Cargo, PLK, Przewozy Regionalne - obecenie Polregio, której to spółki udziałowcami są samorzady wojewódzkie i ARP.; PKP Energetyka, Zakłady sprzaątające składy, typu ZU południe...
3. głównym spiritus movens pociągów na terenie woj. podkarpackiego jest PUM, który zamawia pociągi na poszczególnych liniach. który również wymyślił "fantastyczną" koncepcję PKA, kończącą swój zasieg w Kolbuszowej (zamiast w Tarnobrzegu), Strzyżowie (zamiast w Jaśle), Przeworsku (zamiast w Jarosławiu, czy Przemyślu) i Dębicy - i z tym ostatnim zasięgiem można się zgodzić. Pakuje się miliony PLN w projekty typu nowa linia na lotnisko w Jasionce, którą podróżuje nikt, W niedzielę 26. maja wysiadając z auta na parkingu długoterminowym widziałem pociąg z Rzeszowa, z którego wysiadła jedna osoba.
Patologia PiSowska zarządzająca transportem kolejowym na Podkarpaciu nie ma żadnego pojęcia o realnych potrzebach mieszkańców. Dlatego mamy 6 pociągów na dobę do Rzeszowa, 3 rano (przed 5., przed 6. i po 8.), po czym następny po 7 godzinach przerwy o 15. i jeszcze dwa później.To jest oferta wg idiotów na miarę współczesności. Do 8-tysięcznej Kolbuszowej jest chyba koło 20 kursów dziennie. Tyle w temacie, dziekuję za uwagę.

olekko
Posty: 1835
Rejestracja: 25-05-2005 19:13

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: olekko » 07-06-2024 13:46

djkynek, szanuję Cię jak mało kogo w temacie kolejowym i w więszkości się zgadzam, ale mam dwie mikrouwagi:

Zasięg PKA do Dębicy jest niestety nietrafiony, są znakomite pociągi KMł Kraków-Tarnów i aż się prosi, żeby to w Tarnowie następowała przesiadka na trasie lokalnych pociągów Kraków-Rzeszów. A tak są pociągi Kraków-Tarnów i Rzeszów-Dębica, a odcinek Tarnów-Dębica jest przez jakieś formalizmy podziału administracyjnego zwyczajnie pomijany. Przypomnę, że PKA wzoruje się na ŁKA, która jeździ choćby do Skarżyska-Kamiennej. Tam się da zrobić jako taki węzeł, bo dojeżdżają tam i przecież warszawskie KM.

Linia na lotnisko w Jasionce była i jest potrzebna, sam korzystałem niedawno tam lądując. Jechałem raz - było sporo pasażerów, w tym tych z samolotu którym przyleciałem. Dużo wygodniej niż autobusem i łatwo przesiadłem się na pociąg do Tarnobrzega. Jeszcze gdyby tych ostatnich było więcej...

JustaRaven
Posty: 23
Rejestracja: 01-11-2022 20:32

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: JustaRaven » 07-06-2024 14:41

Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna w obecnej formie to co najwyżej mogłaby się nazywać Rzeszowską. Nie obejmuje zasięgiem największych ośrodków województwa więc prawdę mówiąc nie ma prawa się tak nazywać. Koniec zasięgu PKA na Kolbuszowej jest tego istnym przykładem. Choć też, żeby w Tarnobrzegu te pociagi kończyły bieg, trzeba by było poczynić u nas remonty, choćby naszego kochanego dworca, czy też może nawet dobudować jeden peron?

BritneyKiller
Posty: 88
Rejestracja: 07-05-2005 12:38

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: BritneyKiller » 07-06-2024 15:04

Nie ma potrzeby przeprowadzania żadnych prac, aby na już mogły kursować pociągi PKA. Mamy 3 krawędzie peronowe i wystarczającą ilość torów głównych dodatkowych. Te dwa aspekty, i bliska odległość posterunków zapowiadawczych, pozwala na płynne prowadzenie ruchu i zasadniczo jakoś drastycznie nie obniża przepustowości linii.

olekko
Posty: 1835
Rejestracja: 25-05-2005 19:13

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: olekko » 12-06-2024 12:23

Mamy 3 krawędzie peronowe? Teraz tak, ale...
Na skyscrapercity w wątku LK25/74 ostra dyskusja o tym, że peron 1 przy budynku dworca zostanie zlikwidowany, obecny peron główny zostanie przesunięty na północ w stronę wiaduktu i będzie to... jedyny peron.
Zbudują dwie krawędzie. Za chwilkę układ stanie się dysfunkcyjny i będzie modernizacja modernizacji. Albo teraz marszałek twierdz, że aby jeździć regio na odcinku Padew - Tarnobrzeg potrzebny jest remont a po remoncie powie, że teraz się nie da jeździć bo peronów w Tarnobrzegu brakuje.
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 4/page-148

Z dwiema krawędzami peronowymi nie mamy szans na bycie stacją przesiadkową dla mielczan jadących do Warszawy. Nie mamy szans na pociągi z Kielc przez Sandomierz. To jest wybitnie szkodliwe i uderzające w rozwój tarnobrzeskiej stacji. Przecież mamy się przesiąść do pociągów z samochodów!

@Serio, proszę o interwencję w tym temacie. Nikt tak dobrze się tym nie zainteresuje i nie zorganizuje jak pp. Zychowie ;)

TSS
Posty: 995
Rejestracja: 21-05-2020 11:45

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: TSS » 12-06-2024 15:48

Potrzeba zadaszonych peronów i przejścia podziemnego na drugą stronę oraz przebitek pod torami w kilku miejscach, żeby remont trasy i dworca miał głowę i sens. Niech nowy prezydent się za to weźmie, bo poprzednik zawalił na całego, a i prezydencie na urzędników UM myślących minimalistycznie bym nie liczył, a warto bo efekty tych działań będą miały swoje konsekwencje w niedalekiej przyszłości.

BritneyKiller
Posty: 88
Rejestracja: 07-05-2005 12:38

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: BritneyKiller » 12-06-2024 16:29

olekko pisze:
12-06-2024 12:23
Mamy 3 krawędzie peronowe? Teraz tak, ale...
Na skyscrapercity w wątku LK25/74 ostra dyskusja o tym, że peron 1 przy budynku dworca zostanie zlikwidowany, obecny peron główny zostanie przesunięty na północ w stronę wiaduktu i będzie to... jedyny peron.
Zbudują dwie krawędzie. Za chwilkę układ stanie się dysfunkcyjny i będzie modernizacja modernizacji. Albo teraz marszałek twierdz, że aby jeździć regio na odcinku Padew - Tarnobrzeg potrzebny jest remont a po remoncie powie, że teraz się nie da jeździć bo peronów w Tarnobrzegu brakuje.
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 4/page-148

Z dwiema krawędzami peronowymi nie mamy szans na bycie stacją przesiadkową dla mielczan jadących do Warszawy. Nie mamy szans na pociągi z Kielc przez Sandomierz. To jest wybitnie szkodliwe i uderzające w rozwój tarnobrzeskiej stacji. Przecież mamy się przesiąść do pociągów z samochodów!

@Serio, proszę o interwencję w tym temacie. Nikt tak dobrze się tym nie zainteresuje i nie zorganizuje jak pp. Zychowie ;)
Tak, jak napisał na SSC użytkownik mtbg - będą trzy krawędzie peronowe. Peron 1 zmieni numerację na 2 i zostanie skrócony do 150 m. Peron 2, ze względu na przyległość do toru głównego zasadniczego, zmieni numerację na 1, będzie wydłużony do 300 m i zmieni lokalizację w kierunku wiaduktu. Po przebudowie układ torów nieznacznie się zmieni, sama stacja będzie miała możliwość przyjmowania i wyprawiania dłuższych pociągów towarowych.

BritneyKiller
Posty: 88
Rejestracja: 07-05-2005 12:38

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: BritneyKiller » 12-06-2024 16:31

TSS pisze:
12-06-2024 15:48
Potrzeba zadaszonych peronów i przejścia podziemnego na drugą stronę oraz przebitek pod torami w kilku miejscach, żeby remont trasy i dworca miał głowę i sens. Niech nowy prezydent się za to weźmie, bo poprzednik zawalił na całego, a i prezydencie na urzędników UM myślących minimalistycznie bym nie liczył, a warto bo efekty tych działań będą miały swoje konsekwencje w niedalekiej przyszłości.
Przejście podziemne jest tam niepotrzebne. Będzie przejście w poziomie szyn, w kategorii F.

olekko
Posty: 1835
Rejestracja: 25-05-2005 19:13

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: olekko » 12-06-2024 17:04

BritneyKiller pisze:
12-06-2024 16:29
Tak, jak napisał na SSC użytkownik mtbg - będą trzy krawędzie peronowe. Peron 1 zmieni numerację na 2 i zostanie skrócony do 150 m. Peron 2, ze względu na przyległość do toru głównego zasadniczego, zmieni numerację na 1, będzie wydłużony do 300 m i zmieni lokalizację w kierunku wiaduktu. Po przebudowie układ torów nieznacznie się zmieni, sama stacja będzie miała możliwość przyjmowania i wyprawiania dłuższych pociągów towarowych.
No i fantastycznie, dziękuję za informację i za wieloletni wysoki poziom w tym wątku :)

@Serio, cofam. Nic nie trzeba już.

TSS
Posty: 995
Rejestracja: 21-05-2020 11:45

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: TSS » 12-06-2024 19:34

BritneyKiller pisze:
12-06-2024 16:31
TSS pisze:
12-06-2024 15:48
Potrzeba zadaszonych peronów i przejścia podziemnego na drugą stronę oraz przebitek pod torami w kilku miejscach, żeby remont trasy i dworca miał głowę i sens. Niech nowy prezydent się za to weźmie, bo poprzednik zawalił na całego, a i prezydencie na urzędników UM myślących minimalistycznie bym nie liczył, a warto bo efekty tych działań będą miały swoje konsekwencje w niedalekiej przyszłości.
Przejście podziemne jest tam niepotrzebne. Będzie przejście w poziomie szyn, w kategorii F.
jest potrzebne tylko mały móżdżek tego nie ogrania na dzień dzisiejszy

BritneyKiller
Posty: 88
Rejestracja: 07-05-2005 12:38

Re: Nowy rozkład PKP

Post autor: BritneyKiller » 13-06-2024 01:35

TSS pisze:
12-06-2024 19:34
BritneyKiller pisze:
12-06-2024 16:31
TSS pisze:
12-06-2024 15:48
Potrzeba zadaszonych peronów i przejścia podziemnego na drugą stronę oraz przebitek pod torami w kilku miejscach, żeby remont trasy i dworca miał głowę i sens. Niech nowy prezydent się za to weźmie, bo poprzednik zawalił na całego, a i prezydencie na urzędników UM myślących minimalistycznie bym nie liczył, a warto bo efekty tych działań będą miały swoje konsekwencje w niedalekiej przyszłości.
Przejście podziemne jest tam niepotrzebne. Będzie przejście w poziomie szyn, w kategorii F.
jest potrzebne tylko mały móżdżek tego nie ogrania na dzień dzisiejszy
Po co? Perony będą zlokalizowane niemalże na przeciw siebie. Kategoria F zabezpiecza przejazd sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi, pojawią się najprawdopodobniej półrogatki. Drążyć tunel jako sztukę dla sztuki? Przejście w poziomie szyn ułatwi dostęp dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Dla pasażerów z walizkami również będzie to zdecydowanym ułatwieniem. W tym przypadku najprostsze rozwiązanie jest najlepszą opcją. Nie ma tam i nigdy nie będzie takiego ruchu pociągów, które stwarzałoby zagrożenie dla korzystających z przejścia w poziomie szyn. IMHO pomysł przejścia podziemnego jest irracjonalny. Istotny jest przede wszystkim łatwy dostęp do wysokiego peronu, zarówno I jak i II.

ODPOWIEDZ