W programie już 5 lat temu miał to dr Witold Zych. Dramatem jest zaniechanie działań w tej sprawie obecnych władz. Jak wiemy mimo tego , że nie jest radnym nie zaprzestał starań w tej sprawie. Sukcesem jest wprowadzenie dworca do planu remontów PKP. Mam nadzieję, że wystartuje w wyborach ponownie ( lub jego żona) i wtedy możemy być pewni, że takie centrum komunikacyjne powstanie.TSS pisze: ↑12-12-2023 20:39Jakie peryferia?, dla kogo? dla mieszkańca tarnobrzeskiego Siarkowca? , niedługo dojdzie w pobliżu duży park i tam będzie się kręciła spora część tarnobrzeskiego życia. Ludzie będą latać po torach na skróty, bo ktoś nie myśli do przodu. Jak nikt nie jeździ? Nawet w wykluczonym komunikacyjnie mieście tarnobrzeżanie jeżdżą pociągami. Tylko pociągów jest za mało, i kanar w pociągu sprzedaje nam bilety z Rozwadowa, tak z Rozwadowa a nie Tarnobrzega, a na dworcu w Tarnobrzegu można połamać nogi bo władze miasta spały i nie interweniowały w tej sprawie do PKP. Wstyd. W wyborach 2024 r. mój głos dla osoby, która w programie będzie miała centrum komunikacyjne przy ul. Dworcowej. Stop zapaści i nie rozwojowym inwestycjom w Tarnobrzegu!
Nowy rozkład PKP
Re: Nowy rozkład PKP
Re: Nowy rozkład PKP
Nie widzę tego związku. Od startu w wyborach do realizacji programu jest przecież bardzo daleka droga.
A po drodze przydałoby się zwycięstwo w wyborach prezydenckich lub prezydent sprzyjający uczestniczącym w większości rady. Małe szanse. Ale próbować można.
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 07-05-2005 12:38
Re: Nowy rozkład PKP
Zaniedbania dworca PKP w Tarnobrzegu dotyczą co najmniej 20 lat. Przez te 20 lat przewijały się różne postaci, mające większy lub mniejszy wpływ na kształt układu komunikacyjnego miasta. Niestety, kolej była traktowana po macoszemu. Niemalże przez każdą władzę. Tarnobrzeg nie ma szczęścia do Prezydenta, który w jakiś sposób byłby protegowanym na szczeblu centralnym. "Przez osiem ostatnich lat" fuksło się Stalowej Woli, która była największym miastem, zarządzanym przez PiS. Zasadniczo, Nadbereźny jakoś wielce wybitnie nie musiał się starać i wykazywać się oralnymi umiejętnościami wobec naczelnika, ponieważ partia za wszelką cenę chciała pokazać, jak bardzo dba o miasta (a zwłaszcza o miasta Polski wschodniej) i ładowała kasę, jak tylko się dało. Zresztą - spójrzcie na wszystkie konwencje PiSu, gdzie Nadbereźny targany był jak kukła i stawiany jako wzór włodarzy. Te wszystkie profity i wpływy zostały ucięte natychmiastowo dziś. Natomiast, uważam, że to jest ogromna szansa dla Tarnobrzega. Prezydent Dariusz Bożek dość mocno identyfikował się z politykami Polski 2050, dlatego natychmiastowo powinna zacisnąć się współpraca pomiędzy Miastem a rządem. To przyniesie naprawdę wymierne efekty i otworzy bardzo dużo możliwości dla inwestycji infrastrukturalnych. Trzeba cisnąć i kontynuować PiSowski plan modernizacji dworców. Oprócz tych dworców zyskać możemy naprawdę dużo. Do tej pory PiS miał focha na Tarnobrzeg i dostawaliśmy same ochłapy. Takie same ochłapy teraz zacznie dostawać Stalowa Wola a my mamy szansę na odkręcenie kurka z funduszami. Od samego początku istnienia pomysłu CPK, pisałem tu, że jest to si-fi. W dalszym ciągu tak uważam. Żadne szprychy nie powstaną, natomiast trzeba teraz mocno cisnąć, żeby dokończyć modernizację LK 25, wraz wszystkimi przyległymi do niej liniami kolejowymi w regionie, dworcem w Tarnobrzegu i infrastrukturą towarzyszącą. To też może być ogromna szansa dla centrum komunikacyjnego na miarę Tarnobrzega - PKP, PKS + końcówki MPK.TSS pisze: ↑12-12-2023 03:48Wczoraj oglądając sejm, słyszałem podziękowania dla byłego już premiera jednego posła z Olkusza, który dziękował za remont dworca,
a w necie znalazłem m.in.:
https://samorzad.pap.pl/kategoria/aktua ... -w-olkuszu
i stąd moje pytania:
- dlaczego w Tarnobrzegu ma być gorzej? też chcemy zadaszonych peronów i przejścia podziemnego, aby komfort był lepszy.
- czy jesteśmy gorszymi obywatelami tego państwa? Dlaczego? i za co?
- dlaczego ludzie rządzący tym miastem nie zabiegają, aby PKP w ramach remontu ujęło m.in. zadaszenie peronów i przejście podziemne?
dla mieszkańców. Dlaczego dla następnych pokoleń tego miasta zostanie dziadostwo?
Dlaczego obecna władza nie chce zrobić dobrego centrum komunikacyjnego na ul. Dworcowej dla usprawnienia komunikacji? Kto zabrania?
Jest nowy premier czas wybrać się do Warszawy na żebry, dla miasta, które było pomijanie i skrzywdzone przy rozdawnictwie dotacji m.in. na drogi w strefie.
Chcemy rozwoju miasta, a nie zwijania do 35 tys. Dla tarnobrzeżan potrzebna jest praca na miejscu (w zasięgu 10 minut) - Machów, Chmielów, Zakrzów, Stale, Jeziórko. Potrzeba budowy infrastruktury dla inwestorów (nowe drogi, scalanie działek, uzbrajanie nowych terenów i sprzedaż działek dla faktycznych inwestorów, a nie spekulantów), za inwestycjami i pracą pójdzie budownictwo mieszkaniowe jedno i wielorodzinne. Trzeba stworzyć dogodne warunki dla młodych, przyszłych pokoleń tego miasta. Najlepszą strategią tego miasta powinny być plany dla miasta z lat 80-tych XX w. Dość zwijania miasta Tarnobrzeg, bo ktoś tak chce w Stalowej Woli, Mielcu czy Rzeszowie.
Re: Nowy rozkład PKP
Z perspektywy modernizacji LK25 i dalszych perspektyw rozwoju kolei jest eliminacja jednotoru z Sobowa do Ocic.
Co do CPK, to ja akurat jestem bardzo za, i Stalowej Woli akurat z szybką linią do Łętowni może się udać - powinni mieć szybki sprawny dojazd do Rzeszowa. Nie leży to w interesie Tarnobrzega, ale obawiam się że będziemy musieli tę pigułkę przełknąć, obiektywnie jest to rozsądne. Na otarcie łez przydałaby się PKA na całości LK71 plus skomunikowane pociągi relacji Dębica - Mielec - Stalowa Wola przez oczywiście Tarnobrzeg do CPK-szprychy.
Dalej, pociągi regionalne z Kielc powinny jeździć do Tarnobrzega lub regionalne z Rzeszowa do Sandomierza, te stolice trzeba na siebie otworzyć.
Co do działań, oczywiście że trzeba, może jakieś kontakty zostały wiceprezydentowi? Trzeba koniecznie walczyć o wszystkie tematy kolejowe, począwszy od jak najszybszego remontu LK25/74, poprzez mądry remont peronów, wreszcie - jego dworca i otoczenia. I oczywiście - o połączenia! I na marginesie: jak fatalnie działa komunikacja lokalna w okolicy Tarnobrzega i jak wspaniale działa dotowany, ale jednak, PKS Stalowa Wola, to jest różnica cywilizacyjna. Martwię się jednak, że nowy rząd niekoniecznie będzie dbał o tematy podkarpackie. Szczególnie jeśli zostaniemy np. jedynym województwem z PiS-owskim marszałkiem. Marszałkiem - moim zdaniem - bardzo kompetentnym akurat. Przy okazji szpilka: co wiemy o działalności radnego Sejmiku Jana Dziubińskiego?
Jak z frekwencją na Zamoyskim w porównaniu do Górskiego? W tym roku Górskim jechałem jakieś 7 razy. Wielka szkoda, że już go nie ma, bo jakoś nie zapowiada się, żeby pasowały mi godziny Zamoyskiego.
Co do CPK, to ja akurat jestem bardzo za, i Stalowej Woli akurat z szybką linią do Łętowni może się udać - powinni mieć szybki sprawny dojazd do Rzeszowa. Nie leży to w interesie Tarnobrzega, ale obawiam się że będziemy musieli tę pigułkę przełknąć, obiektywnie jest to rozsądne. Na otarcie łez przydałaby się PKA na całości LK71 plus skomunikowane pociągi relacji Dębica - Mielec - Stalowa Wola przez oczywiście Tarnobrzeg do CPK-szprychy.
Dalej, pociągi regionalne z Kielc powinny jeździć do Tarnobrzega lub regionalne z Rzeszowa do Sandomierza, te stolice trzeba na siebie otworzyć.
Co do działań, oczywiście że trzeba, może jakieś kontakty zostały wiceprezydentowi? Trzeba koniecznie walczyć o wszystkie tematy kolejowe, począwszy od jak najszybszego remontu LK25/74, poprzez mądry remont peronów, wreszcie - jego dworca i otoczenia. I oczywiście - o połączenia! I na marginesie: jak fatalnie działa komunikacja lokalna w okolicy Tarnobrzega i jak wspaniale działa dotowany, ale jednak, PKS Stalowa Wola, to jest różnica cywilizacyjna. Martwię się jednak, że nowy rząd niekoniecznie będzie dbał o tematy podkarpackie. Szczególnie jeśli zostaniemy np. jedynym województwem z PiS-owskim marszałkiem. Marszałkiem - moim zdaniem - bardzo kompetentnym akurat. Przy okazji szpilka: co wiemy o działalności radnego Sejmiku Jana Dziubińskiego?
Jak z frekwencją na Zamoyskim w porównaniu do Górskiego? W tym roku Górskim jechałem jakieś 7 razy. Wielka szkoda, że już go nie ma, bo jakoś nie zapowiada się, żeby pasowały mi godziny Zamoyskiego.
Re: Nowy rozkład PKP
Chwalą, bo jest za co. Gdyby nie działania M i W Zych nasz dworzec z całą pewnością nie znalazłby się na liście głównej. To jest ich sukces.
Re: Nowy rozkład PKP
Chwalą, bo jest za co. Gdyby nie działania M i W Zych nasz dworzec z całą pewnością nie znalazłby się na liście głównej. To jest ich sukces.Jest na to wystarczająco dużo dowodów.
Re: Nowy rozkład PKP
Na potężnym i tematycznie prestiżowym forum skyscrapercity/infr.kolejowa , St.Wola ma co najmniej 2 "swoich" moderatorów.
Nawet tu się zabetonowali.Wystarczy wspomnieć o celowej , kolejowej marginalizacji Tbg , by pod pretekstem "siania nienawiści między miastami"
mieć usunięte posty i być zbanowanym (coś o tym wiem).
Także i ja uważam , że upragniona przez Stalową łącznica "Łętownia" przepadnie na zawsze, i teraz zaczną żałować , że przez ok. 7 lat blokowali modernę SWR/SAND/TBG/PADEW , by nie osłabiać rzekomej celowości owej "Łętowni" powstania ,
bo po modernie praktycznie cały odc.Rz-Sand - to 120/h i czas 60 nim.(dalekobieżnie).
Ta zwłoka teraz się zemści , bo mogli mieć skrócony czas do Rzeszowa.
Myślę , że Ocice trzeba zostawić , ale st/mijankę Sobów bym całkiem zlikwidował (nie mylić z peronami 2 przystanków które mają tam powstać) , a tor rozwadowski podciągnął bym do Tbg.
To byłoby chyba tańsze niż 5 rozjazdów , w tym jeden R1200 w podobno planowanej mijance.
Nawet tu się zabetonowali.Wystarczy wspomnieć o celowej , kolejowej marginalizacji Tbg , by pod pretekstem "siania nienawiści między miastami"
mieć usunięte posty i być zbanowanym (coś o tym wiem).
Także i ja uważam , że upragniona przez Stalową łącznica "Łętownia" przepadnie na zawsze, i teraz zaczną żałować , że przez ok. 7 lat blokowali modernę SWR/SAND/TBG/PADEW , by nie osłabiać rzekomej celowości owej "Łętowni" powstania ,
bo po modernie praktycznie cały odc.Rz-Sand - to 120/h i czas 60 nim.(dalekobieżnie).
Ta zwłoka teraz się zemści , bo mogli mieć skrócony czas do Rzeszowa.
Myślę , że Ocice trzeba zostawić , ale st/mijankę Sobów bym całkiem zlikwidował (nie mylić z peronami 2 przystanków które mają tam powstać) , a tor rozwadowski podciągnął bym do Tbg.
To byłoby chyba tańsze niż 5 rozjazdów , w tym jeden R1200 w podobno planowanej mijance.
Re: Nowy rozkład PKP
Każdy inny prezydent od obecnego to zrealizuje, bo wie, że "dworzec nie jest na peryferiach i ludzie jeżdżą pociągami". Tego należy życzyć tarnobrzeżanom.
Re: Nowy rozkład PKP
Aha, czy mi się wydaje, czy podzielono wieczorny kurs Lublin-Rzeszów na 2, z przesiadką w Rozwadowie?
Re: Nowy rozkład PKP
Tak jak i ten z Rzeszowa do Lublina po południu. Regio jedzie do Stalowej Woli Rozwadów, gdzie jest skomunikowane z kursem do Lublina. Dziwne, a może tak jest tylko w rozkładzie, a w rzeczywistości to jeden bezpośredni kurs?
G.K.
Re: Nowy rozkład PKP
No pięknie żeście ZAŁATWILI!
Już nie ma nawet czym dojechać na rano do Warszawy.
Najwcześniej NA POŁUDNIE!
Po co komu (czytaj: NA CIUL!) przyjazd do Warszawy na 12???
TARNOBRZEG - upadłe miasto.
Już nie ma nawet czym dojechać na rano do Warszawy.
Najwcześniej NA POŁUDNIE!
Po co komu (czytaj: NA CIUL!) przyjazd do Warszawy na 12???
TARNOBRZEG - upadłe miasto.
W czerwcu 2003 roku miałem rację, by NIE WCHODZIĆ do EuroSowietów.
W maju 2020 miałem rację, że pandemia, to tresura.
W kwietniu 2022 miałem racje, by nie pomagać bezwarunkowo Ukrainie.
Jak będzie w 2024?
W maju 2020 miałem rację, że pandemia, to tresura.
W kwietniu 2022 miałem racje, by nie pomagać bezwarunkowo Ukrainie.
Jak będzie w 2024?
Re: Nowy rozkład PKP
Przeczytałem właśnie na SSC (źródło więc mało oficjalne), że 2 pary pociągów: San i Witos, obecnie kursujące przez Sandomierz, Stalową Wolę i Leżajsk, od nowego rozkładu jazdy, od grudnia, pojadą przez Tarnobrzeg i Kolbuszową. Oby!
Re: Nowy rozkład PKP
Akurat SCC to dość wiarygodne źródło, wiele osób zagłębionych w tematy i znających się na rzeczy tam pisze. Dodatkowe połączone ze stolicą są wręcz wybawieniem, po odcięciu pociągu do Szczecina obecne godziny dojazdu do stolicy są mało atrakcyjne. A i sitka połączeń dalekobieżnych jest bardzo słaba.
Re: Nowy rozkład PKP
I oby zlikwidowali plany szprychy z Rzeszowa przez Łętownię i naturalnie przeprowadzili ją przez Kolbuszową, Tarnobrzeg, Sandomierz, Ostrowiec ... a nie z politycznym nagięciem przez Pławo.
Re: Nowy rozkład PKP
Będzie cudem , jeśli zrobią rozebraną do gołej ziemi , i bez mostu na Opatówce
stację Dwikozy ; więc bezprzesiadkowego (na autobus między Sand a Ostrowcem) z Przemyśla-Rz-tbg-Ostrowiec-Wwa/Bydgoszcz
raczej nie będzie. Ale sam plan cieszy , i jest bardziej racjonalny. Choć te p.Nisko właśnie tak się teraz przesiadają. , dlaczego więc nie mogłoby być (czasowo) podobnie z nową trasą.
Omijanie Rzeszowa ,dla dogodzenia swojej ST.W. , i przy praktycznie tej samej dlugości trasy - było ekonomicznym błędem.
stację Dwikozy ; więc bezprzesiadkowego (na autobus między Sand a Ostrowcem) z Przemyśla-Rz-tbg-Ostrowiec-Wwa/Bydgoszcz
raczej nie będzie. Ale sam plan cieszy , i jest bardziej racjonalny. Choć te p.Nisko właśnie tak się teraz przesiadają. , dlaczego więc nie mogłoby być (czasowo) podobnie z nową trasą.
Omijanie Rzeszowa ,dla dogodzenia swojej ST.W. , i przy praktycznie tej samej dlugości trasy - było ekonomicznym błędem.
Re: Nowy rozkład PKP
myślę, że jest to realne, że do końca listopada Dwikozy staną sie przejezdne, sporo juz zrobiono (2 mosty/przepusty) 3. most ma już przyczółki. Montaż torów, sieci trakcyjnej, urzadzeń SRK i budowa peronu. Na bieżąco na SSC relacjonuje to kolega gregDW w wątku https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -188210180