Kolej na dobrą kolej w Podkarpackiem

Dział forum z komentarzami do aktualności
Awatar użytkownika
admin
Site Admin
Posty: 19392
Rejestracja: 15-06-2003 23:41

Kolej na dobrą kolej w Podkarpackiem

Post autor: admin » 11-11-2015 10:23

"Centrum Zrównoważonego Transportu rozpoczęło zbieranie podpisów pod petycją do marszałka województwa podkarpackiego dotyczącą uzdrowienia przewozów kolejowych. Zaproponowano plan działań, dzięki którym liczba połączeń kolejowych wzrośnie o 46%, a nakłady na kolej spadną.
Obrazek

Kluczem do zwiększenia liczby połączeń jest bardziej efektywne wykorzystanie taboru będącego w dyspozycji województwa. W Podkarpackiem jest nowy tabor, zmodernizowano najważniejsze linie kolejowe, pociągi mogą jeździć z dużą prędkością. Pomimo to regionalnych połączeń kolejowych jest o 1/3 mniej niż 12 lat temu. W rezultacie pociągi jeżdżą puste, bo nie da się z nich korzystać ? przy kilku połączeniach dziennie zazwyczaj nie są w stanie dowieźć pasażera na potrzebną mu godzinę. Niska częstotliwość jest główną przyczyną małej popularności kolei w województwie. Ale da się ją zwiększyć: ?Opracowaliśmy dokładny plan działania, skutkujący radykalnym zwiększeniem częstotliwości. Liczba połączeń zwiększyłaby się o 46% przy spadku dofinansowania w pierwszym roku o 200 tys., a w drugim o 1,4 mln zł ? mówi Krzysztof Rytel ? Prezes CZT i ekspert rynku kolejowego. Plan CZT polega na zwiększeniu efektywności ekonomicznej przewozów poprzez zmniejszenie ilości zaangażowanego taboru do poziomu niezbędnego przy efektywnym jego wykorzystaniu. Celowość tego działania potwierdza fakt wygenerowania wielomilionowych oszczędności na kosztach przeglądów oraz możliwość realizacji wszystkich połączeń wyłącznie nowym lub zmodernizowanym taborem. Pociągi, które pozostaną w użyciu, powinny być maksymalnie wykorzystane, co zapewniają wahadłowe kursy cykliczne (pociągi jeżdżące w taktach, przez cały dzień). Powyższe zmiany spowodują zwiększenie liczby połączeń bez wzrostu kosztów przeglądów i wynagrodzeń (w ciągu zmiany już opłacony tabor i personel wykonają więcej kursów zamiast stać na bocznicy jak dziś). Dodatkowe połączenia zwiększą jedynie koszty zmienne (paliwa/energii oraz korzystania z linii kolejowych), ale zostaną one pokryte z wpływów z biletów od dodatkowych pasażerów. Doświadczenie pokazuje, że zwiększanie liczby połączeń powoduje jeszcze większy wzrost liczby pasażerów. Przykładowo w ostatnich latach na linii Poznań - Wągrowiec liczba połączeń wzrosła 2-krotnie, a pasażerów aż 3-krotnie.Na stronie http://www.czt.org.pl/kndk można złożyć swój podpis pod petycją do Marszałka, wpływając na jakość przewozów pasażerskich w regionie oraz pobrać materiały zawierające opis proponowanych zmian oraz postulowany na rok 2016/2017 rozkład jazdy wraz z kalkulacjami finansowymi. Raport do pobrania:http://www.czt.org.pl/images/petycja/po ... -10-24.pdfKrótki opis proponowanych zmian:http://www.czt.org.pl/images/petycja/po ... -10-26.pdfCZT to organizacja działająca na rzecz rozwoju transportu publicznego, rowerowego i pieszego oraz zmniejszenia negatywnego oddziaływania na środowisko transportu samochodowego. Podejmujemy działania, których celem jest kształtowanie infrastruktury transportowej zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dbamy także o interesy pasażerów - użytkowników systemów transportowych.

http://www.tarnobrzeg.info/index.php?mo ... y&sid=4131"

ODPOWIEDZ